Gijsjha78 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 14:51:
Ik heb ook een Maxtor, DiamondMax 10, schijf van 160GBSATAII. Ik heb geen luide tik bij het afsluiten, maar bij mij staat hij ook in xp vermeld als externe hardware. Werkbalk rechts onderin als je op het groene-pijltjes-icoon klikt waaronder normaal ook je aangesloten usb-kneut onder staat vermeld. Op zich geen last van, maar ik kan hierdoor mijn schijf dus niet hernomen(bijv in c: ipv h:).

Dat jij je H: schijf niet kunt wijzigen in C: is niet zo heel vreemd. De C: schijf behoort ten alle tijden de boot partitie te zijn. Dit wordt tijdens de installatie van Windows al geregeld. Op de C:\ (boot partitie) staan de bestanden waarmee het systeem/Windows opstart. De Windows (systeem map) kan wel op een andere partitie (systeem partitie) staan, maar C:\ is altijd de boot partitie.
Daarnaast kunnen/zijn S-ATA II schijven hotswapable zijn. Dat wil zeggen dat je een schijf zou kunnen wisselen terwijl het systeem gewoon draait. Dit voorop gesteld dat de schijven wel in daarvoor geschikte brackets zijn geplaatst. Overigens kun je natuurlijk niet een schijf hotswappen waarop de boot- of systeempartitie staat.
Overigens heb ik hier acht 200GB Diamondmax 10 S-ATA II (150Gb/s) 8MB cache schijven in mijn systeem zitten deze klikken ook wanneer ik het systeem uitschakel of ze het echt allemaal doen kan ik niet goed horen

, maar ze draaien al ruim een jaar zo en heb geen problemen ondervonden hierdoor.
[
Voor 10% gewijzigd door
_Dune_ op 23-08-2006 21:02
]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/