[LAPTOP] Acer Travelmate 4100 videokaartdriver probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025
Ik heb sinds een tijdje een Acer Travelmate 4100 met een ATI Radeon X700.
Het is een hele fijne machine maar toen ik laatst WinXP Pro erop heb gezet zocht ik nog een driver voor de videokaart. Deze heb ik nodig voor de tv-out.

Eerst ben ik gaan zoeken op ati.com maar bij het installeren van de driver kreeg ik meteen een melding dat deze software niet op dit systeem werkt en werd mij geadviseerd om bij mijn eigen merk te gaan zoeken. Er stond ook geen ACER bij manufacturer. Ik had gewoon de nieuwste mobilty driver gepakt (Catalyst Mobility 6.8 for Windows XP).

Daarna ben ik gaan zoeken op acer.nl en daar stond alleen maar een ati driver (6.14.10.6490) en een intel vga driver. De eerstgenoemde driver ben ik toen gaan installeren maar ik kreeg een .INF foutmelding en daar achteraan de melding :"Probeer de weergave adapter in te stellen met een standaard VGA stuurprogramma en probeer opnieuw". Dit werkte ook niet.

Toen ben ik verder gaan zoeken op google en kwam ik uit bij een PATJE mod en deze heb ik volgens de aanwijzigingen geinstalleerd en geprobeerd met een aantal drivers. Ik kreeg nogsteeds de .INF error. Na een tijdje heb ik 6.14 erop gekregen met deze mod. Daarna ging ik naar de eigenschappen van het beeldscherm -> geavanceerd, en ik zie geen ati tablad. Bij stuurprogramma gegeven zie ik toch echt 6.14..... staan.

Heeft iemand een idee wat ik fout doe, en waar ik misschien goede (recente) drivers kan vinden? Ik ben ten einde raad. Bedankt.

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025
subtiele kick :p

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:12

Sport_Life

Solvitur ambulando

Schop! Ik heb exact hetzelfde probleem met de TM 4100!

De originele recovery CD ben ik kwijt, en na een re-install van windows XP prof krijg ik het niet voor mekaar om de videodrivers te installeren. Wat heb ik geprobeerd:
- Videodrivers van ATI.com
- Videodrivers van Acer.nl
- install dir van drivers zo hoog mogelijk (c:\ati ipv c:\windows\documents\....etc\ati)
- Laatste windows update
- installeren via Configuratie scherm ipv de originele setup file

De exacte foutmelding:
"Er zijn geen onderdelen gevonden die met de huidige hardware- en software configuratie kunnen worden geinstalleerd. Controleer of u de vereiste hardware of software hebt"

Wat betreft hardware (ATI x700) is er niks veranderd sinds de reinstall van windows.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-01 10:33
Ik gebruik op mn TM 800 de gemodde drivers van www.omegadrivers.net en dat werkt prima. Bij een collega met een TM 4400 heb ik ook de drivers van deze site gebruikt en werkt als een zonnetje.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:12

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb net idd de Omegadrivers geinstalleerd en ik moet zeggen... het werkt. Maar volgens mij is nu wel het hele beeld uit z'n verband getrokken. :?. Lettertjes zijn vaag @ 1024x768 (wat ik voorheen altijd had).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-01 10:33
Een paar dingetjes waar je naar zou kunnen kijken:
- Juiste (native) resolutie
- DPI instelling (rechtermuisknop op desktop -> settings -> advanced)
- Font setting (rechtermuisknop op desktop -> appearance)

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Pagina: 1