[C#] Drag&Drop naar tray icon

Pagina: 1
Acties:

• twan1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-08-2024
Hi,

Ik heb voor een programma dat ik aan het schrijven ben het volgende nodig:

- de mogelijkheid om text files naar een tray icon te "drag&droppen" (wat er daarna gebeurd maakt niet echt zo veel uit)

Ik weet dat je in een listbox control bijv. events hebt voor drag&drop en dat werkt dus perfect. Maar voor een trayicon heb je dat niet (nátuurlijk is het nooit gemakkelijk ;))

Wat ik eventueel wel kan doen is op het moment dat er een mouseover gebeurd op het trayicon dat het venster focus krijgt en dat ik het dan kan droppen maar dat is niet zo mooie implementatie natuurlijk (want dat gebeurd dan uiteraard elke keer je erover gaat met je cursor)

Codeproject, Google, MSDN leveren me alleen resultaten op om te drag&droppen in de listbox- / richtextbox- / ... controls enzo.

Heeft er iemand dit ooit al geprobeerd ? Is dit überhaupt mogelijk ? Want het lijkt me dat niet veel "andere" programma's het ondersteunen.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Voor zover ik weet is het helemaal niet mogelijk om dingen richting de system tray te slepen (met uitzondering van werkbalken en de startknop.

Voor zover ik weet niet dus, het moet iig wel mogelijk zijn met een paar lelijke hacks (always ontop plaatje erboven hangen :+)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Met wolfboy.
Misschien dat je de Windows messages kunt uitvragen via WndProc() maar dan moet je dus wel notify icon overriden en die is sealed dus dat gaat je niet lukken.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• twan1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-08-2024
Ja idd, het blijkt na wat verder onderzoekwerk nu ook dat het gewoon niet kan.. Blijkbaar ben ik de enige die dat handig zou vinden :) maar ik heb nu al meerdere programma's in de tray geprobeerd en geen enkele ondersteund het dus dan zal ik het idee maar varen.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Je bent niet de enige die het handig zou vinden, ik vind het ook wel een gemis aan Windows. Overigens, KDE (Linux) heeft de mogelijkheid wel en ik gebruik het regelmatig bij een aantal programma's (bestand naar KGpg slepen om te encrypten of decrypten bijvoorbeeld)

Dus, dat is misschien nog een alternatief :+

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Het probleem is dat Windows het gewoon niet toestaat, no matter what. Je ziet dat ook als je iets boven de tray sleept dat je cursor veranderd naar een rondje-met-streep-erdoor.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik weet het, daarom zei ik ook, je kan er omheen hacken door iets, always on-top, ervoor te hangen ;)

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Ik heb net geprobeerd om de window messages van dat icon af te stelen maar die komen niet aan omdat de notify icons blijkbaar in een soort custom window hangen die de WM_DROPFILES messages etc niet doorlaat.
Nu zou je wel kunnen proberen een listener voor window messages te injecteren in dat custom window maar ik denk niet dat je daar veel succes mee hebt.

Pagina: 1