Toon posts:

USB Harddisk ineens onvindbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een geweldige Sitecom MP010 externe HDD, maar nou wordt hij ineens niet meer door XP gevonden! Ik heb het op 2 PC's geprobeerd. In beide gevallen gaat de harddisk wel draaien, maar er komt geen schijfletter bij.

Het apparaat heeft in m'n koffer gezeten in het vliegtuig. Misschien dat het dus door de straling komt (?). De vraag is:

Kan ik het fixen zonder m'n schijf leeg te halen (zo ja, hoe)?
(zo nee) Kan ik m'n schijf op een of andere manier formatteren zodat hij weer werkt?

Thanks!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:21
first on mind: Het kan zijn dat de connector (intern) is losgeraakt. Een IDE kabel naar de hardeschijf kan zijn losgeraakt (ze hebben standaard geen klipje en zijn ook niet gemaakt voor vervoer). Maak het kastje dus even open en kijk of alles nog vast zit.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is alles in orde. Needless to say, als ik de harddisk lostrek, gaat het power-lampje uit.

En ik geloof niet dat die vier pinnetjes die vrij zijn ergens in horen te zitten...

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/h/b.p.knijnenburg/hdd1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/h/b.p.knijnenburg/hdd2.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 23:59 ]

Verwijderd

Wat zie je onder 'Computerbeheer->Opslag->Schijfbeheer'?

Probeer anders een Knoppix bootable CD, die herkent ook USB devices.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:21
Ah.. ik zie dat het een 2.5" geval is waarbij geen kabel gebruikt wordt... Zo'n vergelijkbaar ding heb ik ook. Nooit meegemaakt dat hij hem op meerdere pc's niet meer herkende. Zie je ook niets in Apparaatbeheer van Windows?

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
Apparaatbeheer/schijfbeheer herkent hem ook niet. Knoppix proberen dan maar? Of kijken of ik er vanuit de bios bij kan?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 00:19 ]

Verwijderd

Bij mijn 2.5" externe USB drive zit de connector dichter op de drive. De pinnen die jij ziet tussen de connector en de drive die zie ik niet. Kun je de drive verder naar de connector toeschuiven?

Knoppix kun je ook proberen, ik zou eerst de connector testen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 00:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
AWSOME!

Het werkt weer! Super bedankt!

Ik zit voor een jaar in de VS, en ik was al bang dat ik het zo lang zonder m'n muziek zou moeten doen! _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 00:21:
AWSOME!

Het werkt weer! Super bedankt!

Ik zit voor een jaar in de VS, en ik was al bang dat ik het zo lang zonder m'n muziek zou moeten doen! _/-\o_
De stekker dus ;)

Graag gedaan :*)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die Human Computer Interaction studeert en de stekker vergeet :D:X
Pagina: 1