Midrange werk/game PC, advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-01 14:27
Situatie/vereisten:
Een vriend van mij wil graag een stille midrange PC waarop het nodige (school)werk verricht zal worden door zijn vriendin, en tevens wil hij er graag de huidige generatie games op spelen. SLI/Crossfire is niet nodig, liefst wel 2GB vanwege BF2 en toekomstige games. Geen dual core, maar snelste single core. 1394 onboard.

Budget:
800 euro

We hebben de nodige opties bekeken in het budget en zijn voorlopig op het volgende uitgekomen:

Moederbord: MSI K8N Neo4-FI
Processor: Athlon 64 3800+ Venice (boxed)
Geheugen: TWINX2048-3200C2 (2 x 1GB)
Voeding: Enermax Liberty 500W
Videokaart: Gigabyte GeForce 7600 GT passief
HD: Seagate 250GB 7200.10/16MB

Nu heb ik geen ervaring met boxed koelers dus ik weet niet of deze aardig stil zijn. Zit er op de single core processors ook het nieuwe model koeler zoals op de dual cores/opterons?

Voor de rest komen er nog een DVD brander in, floppy disk en nog wat intake/outtake koelers en een fan in het zijpaneel (kast wordt de Superflower 461T2S), aangezien dit de passief gekoelde videokaart ten goede komt. Ik heb goede ervaringen met de Coolermaster led fans die op 1800rpm draaien en zat daar aan te denken.

De voeding schijnt ook erg stil te zijn lees ik in reviews. Het enige wat me wat zorgen baart is of de northbridge fan niet teveel herrie maakt, hier kan ik niet veel over vinden helaas.

Zo ver ik heb kunnen vinden uit de nodige reviews en surveys zou dit dus een stille PC moeten worden die voldoet aan hun verwachtingen en waarbij de diverse onderdelen geen compatibilteitsproblemen zouden moeten hebben.

Zijn er volgens jullie items die ik beter zou kunnen vermijden/vervangen?

π MW finishers

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-01 12:11
waarom geen AM2 of het nieuwe Intel Core 2 Duo, dan ben je in ieder geval wat beter op de toekomst voorbereid

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb zelf een AM2 pctje met een x2 3800+ en 2gb ram erin gekocht laatst. Met scherm kwam dit uit op €650. Hier zit dan een onboard videokaart, dus die €150 kun je gebruiken voor een videokaart.

Hier een screentje van het geheel:

Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/4903/pcpcpcpcpcpcpcpcpcen9.th.jpg

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik ben het met Tsunami eens sinle-core is passe.

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-01 14:27
Reden dat ik voor S939 ga is dat die zich bewezen heeft, kinderziektes eruit enzo. Die vriend van mij is geen tweaker en zeker al helemaal geen early adaptor en zal dus niet ieder jaar upgraden naar een nieuwe pc zoals wij doen. Er zal dus voorlopig ook geen Vista opkomen. De reden dat ik voor single core kies is dat er dus weinig multitasking zal plaatsvinden, laat staan dat ze weten wat dat is. Goed en die ene game die misschien 2% sneller draait, ik kies daarom ook gewoon de snelste single core. Ik heb hier nog wel een Opty 175 liggen, maar ik vraag me af of ikzelf ook niet beter voor een single core had kunnen gaan...

π MW finishers

Verwijderd

Misschien ligt het aan mij, maar is een 500 watt voeding voor een dergelijk sysyteem niet een beetje overkill?
Op de website van enermax staat de voeding als volgt beschreven:
Made for Dual Core, Dual graphics cards gaming system. Plenty power with modular cable for flexible system configuration.

Aangezien het systeem geen dualcore en geen twee grafische kaarten bevat zou ik toch een lichtere voeding kiezen. Ook omdat je vriend geen tweaker of regelmatige upgrader is. Het geld dat je uitspaart op de voeding kan je dan misschien nog uitgeven aan een iets zwaardere videokaart, want je mag dan wel 2 GB geheugen hebben, BF2 zal nog een groot deel afhangen van de grafische kaart ook. En de toekomstige games zeker.

Om de pc stil te maken zou je misschien kunnen kijken naar een antec sonata II. Daar zit ook al een degelijke 450 watt voeding in.

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-01 21:20
je bent gek dat je nog zo'n processor pakt, pak dan een core duo 6300 of 6400

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Pagina: 1