Toon posts:

Internet zonder kpn... HOE???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in een studentenhuis op de eerste verdieping. Op de begane grond is een telefoonaansluiting, waar vroeger de telefoonverbinding via kpn op aangesloten was. kpn is een tijd geleden opgezegd, maar de aansluiting zit er dus nog steeds.
Hoe kan ik nu naar mijn kamer internet aansluiten?
Als ik bij mijn computer een modem heb, internet aanvraag waarbij ik aangeef dat ik geen kpn-abonnement heb, en mijn modem met een telefoon-kabel-haspel aansluit op de telefoonaansluiting, is dat dan voldoende?
Wie kan me helpen, want ik kan echt niet meer zonder internet... >:)

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:01
Volgens mij gewoon een lange draad kopen, aansluiten op modem, aanvragen, krijgt gegevens en zo. En maar naar tweakers surfen! Maar heb je een router of een modem? Misschien haal je die 2 door elkaar. Want misschien willen je huisgenoten geen internet? Dan zou je beter de router bij die aansluiting kunnen doen en dan netwerkkabels naar de kamers kunnen doen.

• Xer0X
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:50

Xer0X

Gotha know??

Kan je niet een Kabelboer nemen? Is waarschijnlijk makkelijker.
Is dat geen optie dan zou je het modem beneden bij de aansluiting kunnen zetten en een utp kabel naar boven kunnen trekken.
Een telfoon haspel lijkt me niet zo'n goed idee omdat de draad dan te lang wordt naar het modem.
Je zal In elk geval niet al te hoge snelheden kunnen halen.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
KPN is opgezegd als in de aansluiting is afgesloten of is er gewoon geen telefoonabonnement?
In het tweede geval moet je eens kijken naar direct-adsl van kpn, dan betaal je alleen voor de ADSL en hoef je geen telefoon aansluiting. :)

Het slimst zou inderdaad zijn om de modem vlak bij de aansluiting te zetten en dan UTP te trekken, dan krijg je de beste verbinding. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Gonadan op 22-08-2006 22:21 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
hello_moto schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:17:
Volgens mij gewoon een lange draad kopen, aansluiten op modem, aanvragen, krijgt gegevens en zo. En maar naar tweakers surfen! Maar heb je een router of een modem? Misschien haal je die 2 door elkaar. Want misschien willen je huisgenoten geen internet? Dan zou je beter de router bij die aansluiting kunnen doen en dan netwerkkabels naar de kamers kunnen doen.
wat is dan het verschil tussen een router en een modem? bij een internet-abonnement krijg ik een gratis modem.
mijn huisgenoten hebben geen behoefte aan internet, maar ook niet aan vaste telefoonverbinding, dus de aansluiting is alleen voor mij.
:?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:20:
[...]

wat is dan het verschil tussen een router en een modem? bij een internet-abonnement krijg ik een gratis modem.
mijn huisgenoten hebben geen behoefte aan internet, maar ook niet aan vaste telefoonverbinding, dus de aansluiting is alleen voor mij.
:?
Een modem zorgt voor het vertalen van het signaal naar bruikbaar internet voor je pc.
Een router zorgt dat er meerdere pc's op elkaar aangesloten kunnen worden en eventueel internet delen.
Sommige modems zijn tegelijkertijd ook router, die krijg je tegenwoordig vaak.
Googlevraagje ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Modem maakt verbinding met internet. Router verdeeld alleen het internet (router zorgt voor een netwerk tussen de computers). Met alleen een router kan je geen internet hebben, dan moet je een modem + router (of los, of twee-in-één) hebben.

The devil is in the details.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:23
Router > 'standalone' modem, deze kun je bedienen met een webinterface, en je hebt geen pc nodig

Modem > dingetje voor aan/in je pc, waardoor je hele pc in principe als router kan dienen

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

BHQ

Dan dok je ca. €10 meer bij een provider voor de lijn. Belbudget is iets goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
Gonadan schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:23:
[...]

Een modem zorgt voor het vertalen van het signaal naar bruikbaar internet voor je pc.
Een router zorgt dat er meerdere pc's op elkaar aangesloten kunnen worden en eventueel internet delen.
Sommige modems zijn tegelijkertijd ook router, die krijg je tegenwoordig vaak.
Googlevraagje ;)
oh ja... klinkt logisch... ik zal de volgende keer eerst nadenken, en dan pas posten ;)
ik begin het allemaal te begrijpen, dankjewel!

Verwijderd

Gonadan schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:20:
KPN is opgezegd als in de aansluiting is afgesloten of is er gewoon geen telefoonabonnement?
In het tweede geval moet je eens kijken naar direct-adsl van kpn, dan betaal je alleen voor de ADSL en hoef je geen telefoon aansluiting. :)

Het slimst zou inderdaad zijn om de modem vlak bij de aansluiting te zetten en dan UTP te trekken, dan krijg je de beste verbinding. :)
Herstel, dan moet je direct adsl only nemen van KPN, dan kun je de modem op elk willekeurig telefooncontact aansluiten in je huis, http://www.kpn.com/kpn/show/id=1162332 << daar meer info,

Succes :)
Pagina: 1