Toon posts:

[XP] Afgeschermde bestanden na hd crash*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte lezer,

Ik heb een 250GB Barracuda, deze had softwareproblemen. De computer startte niet meer op, de oplossing voor foutbericht: "Schijffout duw ctrl+alt+del" te vinden op dit forum en ook niet in de voorgeprogrammeerde 'probleemoplosser' van deze site.
Nu heb ik de HDD aangesloten op een P3, 1ghz, 512mb ram computer met windows xp pro nl sp2.
Als slave uiteraard. Nu wilde ik de bestanden op de master overzetten vanaf de slave drive. Maar, ik ben erachter gekomen dat bepaalde mappen afgeschermd zijn (mijn documenten o.a.)
De bestanden van de 'niet opstartende' hdd zijn nog allemaal compleet intact. Na het bekijken van andere mappen op die schijf werkt alles nog. Ik wil dus simpelweg de bestanden van de slave (de kapotte HDD dus) naar de master (werkende HDD) kopiëren.
Maar dan krijg ik dus een fout dat de map mijn documenten versleuteld is.
Heeft iemand een idee hoe ik de bestanden toch zou kunnen kopieren?
Om daarna de 'niet werkende HDD' te formatteren en opnieuw te installeren.

Ik hoop dat ik er via dit geweldige forum met jullie uitkom,

Groeten, Pieter. Bij voorbaat dank _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 21:57 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zoek eens op take ownership
http://gathering.tweakers...rchtimeout%5D=30#hitstart
Waarschijnlijk gebruik je NTFS op die disk en kun je niet zomaar in de dir komen van andere gebruiker.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:55:
Maar dan krijg ik dus een fout dat de map mijn documenten versleuteld is.
Versleuteld (en dus ook "groen" als je de kleurtjes aanzet) of alleen toegang geweigerd?

Daar zit nogal verschil in....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-03 13:25
Probeer eens een linux bootcd.

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt allen!! Ik ga vanmiddag na schooltijd direct kijken of het me toch gaat lukken. Nogmaals DANK!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

bradwurst,

Ik ga even je topic titel aanpassen zodat de Windows versie er in staat - let hier aub ook zelf op :) Verder - in de Windows Clients FAQ staat hie een groot stuk over uitgelegd, heb je die al eens doorgelezen?

Geef overigens in je topicstart ook nog even de *exacte* foutmelding die je krijgt en geen eigen interpretatie van jouw kant want daar hebben we zo weinig aan :)
Pagina: 1