Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Startsalaris in logistiek inkoop en verkoop.

Pagina: 1
Acties:
  • 886 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 15:27
Mijn vriendin is nadat ze haar HBO had afgerond (Technische bedrijfskunde) aan de slag gegaan als Sales Support medewerkster. De baan bevalt haar, hoewel ze matig verdient (1500 per maand bruto).
Nu zat ze eerst via een uitzendbureau bij dat bedrijf, en krijgt ze nu een contract aangeboden, en wel voor hetzelfde bedrag!
Ik zit zelf in de ICT en ben gauw geneigd om (al dan niet terecht) salarissen te vergelijken; los van wat ik zelf verdien lijkt het mij een absurd laag salaris voor iemand met een HBO achtergrond! Omdat op haar afdeling voornamelijk MBO'ers werken verwachtte ik dat ze daarom een MBO salaris krijgt. Volgens de personeelsfunctionaris van het bedrijf is haar HBO achtergrond echter al verwerkt in haar salaris. Wat denken jullie? Afzetters?!

BTW, we praten over Oost Nederland, misschien dat dit invloed heeft op de hoogte van salarissen (ik heb echt geen flauw idee wat starters buiten mijn branche zoal verdienen)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11 20:03
volgens mij is het vrij simpel:

of ze slikt het salaris, of ze gaat weg. :) het bedrijf neemt wel iemand anders aan via een uitzendbureau voor dat bedrag :) (zo zijn ze ook aan je vriendin gekomen immers)

hoe graag wil ze er werken en geld verdienen :? dat is de vraag die je je moet stellen.

meer verdienen kan altijd later nog wel als je wat meer ervaring hebt

A wise man's life is based around fuck you

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:32
Zwelgje schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:48:
volgens mij is het vrij simpel:

of ze slikt het salaris, of ze gaat weg. :) het bedrijf neemt wel iemand anders aan via een uitzendbureau voor dat bedrag :) (zo zijn ze ook aan je vriendin gekomen immers)

hoe graag wil ze er werken en geld verdienen :? dat is de vraag die je je moet stellen.

meer verdienen kan altijd later nog wel als je wat meer ervaring hebt
Feit is dat ze eerst waarschijnlijk 2500 aan uitzendbureau betaalden, waarvan zijn vriendin 1500 kreeg.. (als voorbeeld)
Nu willen ze er goedkoop vanaf komen door haar hetzelfde te geven. De enige die er iets mee opschiet is het bedrijf, die hoeven immers het uitzendbureau niet meer te betalen.

Ik zou gewoon voor 2000 gokken

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 12:38

NDF82

Doomed Space Marine

Zo simpel werkt dat niet. Jij kost een werkgever al snel het dubele van wat ze jou bruto betalen.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11 20:03
razorhead schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:50:
[...]

Feit is dat ze eerst waarschijnlijk 2500 aan uitzendbureau betaalden, waarvan zijn vriendin 1500 kreeg.. (als voorbeeld)
Nu willen ze er goedkoop vanaf komen door haar hetzelfde te geven. De enige die er iets mee opschiet is het bedrijf, die hoeven immers het uitzendbureau niet meer te betalen.

Ik zou gewoon voor 2000 gokken
jij vraagt lekker 2000 euro en dat bedrijf gaat morgen via de uitzendbureau lekker iemand anders halen :D

leve de flexibiliteit... en het feit dat die vriendin niks kan eisen.. voor haar zo iemand anders (=uitzendbureau :P )

A wise man's life is based around fuck you

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Volgens de personeelsfunctionaris van het bedrijf is haar HBO achtergrond echter al verwerkt in haar salaris. Wat denken jullie? Afzetters?!
Onder welke CAO valt ze of heeft ze iets van een overzicht van salarisschalen en een functieomschrijving die daarbij past? Ze moet op een of andere manier vast kunnen stellen waarom zij juist dat bedrag ontvangt en dan kun je zien of het reëel is.

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:47
Ronald Koeman schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:45:
Mijn vriendin is nadat ze haar HBO had afgerond (Technische bedrijfskunde) aan de slag gegaan als Sales Support medewerkster.
Salaris is inderdaad erg laag voor iemand met haar opleiding. Maar salaris wordt betaald naar functie en niet naar opleiding. Sales Support medewerker klinkt mij ook eerder als een MBO-functie in de oren, en dan is er niks mis met dat salaris.

Engineering

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-11 15:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb zelf HBO Technische Bedrijfskunde gestudeerd. Ik denk dat het salaris zoals al gezegd is, passend voor de functie is, maar dat de functie "te laag" voor haar is.

Ik ken de functieinhoud van je vriendin niet, maar het klink een beetje als een soort helpdesk. 't Is maar de vraag of je deze functie als bedrijfskundige wilt doen.

Uiteindelijk is de enige die dit kan beslissen je vriendin.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
1500 per vier weken of per maand?
Als het per vier weken is, omgerekend 1615 . Meeste uitzendbureau betalen per week of vier weken, en niet per maand, enkele uitzonderingen daargelaten.
Pagina: 1