[JAVA] Applet melding

Pagina: 1
Acties:

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

Topicstarter
ik ben bezig met een site voor mijn sportvereniging.. Deze moet voor zowel hele jonge mensen als oude mensen duideijk en overzichtelijk zijn. Alleen nu heb ik een java applet erin gemaakt waar een nieuwsbericht op moet komen te verschijnen (soort typmachine effect) Alleen heb ik nu al 2 klachten gehad dat mensen deze niet zagen omdat ze geen java geinstalleerd hadden. Ik vrees dat dit vaker voor gaat komen dus kan ik een soort van melding maken (in de applet) dat als ze geen java hebben ze dat moeten installeren? Met de link naar java sun?

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Deze link is wel geschikt.

Trouwens, zelf vind ik applets voor dit soort kleine 'eenvoudige' dingen (een typemachine effect) altijd een beetje storend en ook erg 1998... ;) (no offense)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-01 14:17
je kan niet IN de applet zoiets controleren, simpelweg omdat een applet op de client zelf moet draaien (die dus nog geen java heeft)

misschien kun je een kleine javascript/prog schrijven die een 'java -v' commando uitvoert en daarvan de uitvoer analyseert

(ongeldig commando -> java niet geinstalleerd, java version blabla -> java geinstalleerd.. hier kun je dan zelfs nog versies uit onderscheiden)