Toon posts:

DVD-speler werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Enige tijd geleden heb ik mijn computer flink geupgrade: er kwam een nieuwe CPU, motherboard en RAM-geheugen in. Het probleem is dat mijn DVD-speler wel herkent wordt maar niet werkt. Als ik een DVD of CD in de speler doe en op het station klik, krijg ik enkele seconden later de text "plaats een schijf of een ander geschinkt medium in station :D". Ik heb verschillende configuraties geprobeerd (met jumpers enzo), maar niets lijkt te werken. Toen maar de DVD-speler vervangen door die uit een andere computer, maar het probleem bleef. Mijn motherboard is een ASUS M2NPV-VM met een AMD Athlon 64 processor.

Misschien moet ik dit vermelden: tot voor kort was het probleem iets minder erg. De DVD-speler werd herkend en werkte ook, maar het kon geen spellen opstarten nadat dezen waren geinstalleerd (ik heb meerdere spellen uitgeprobeerd). Ik dus terug naar de winkel waar ik de hardware had gekocht. Zij zouden het systeem testen op fouten met speciale software, maar uit die test bleek dat alles goed was.

Op dat moment had ik trouwens twee problemen. Het spel Day of Defeat: Source (wat van de harde schijf draaide) liep voortdurend vast. Dit verdween nadat ik de instellingen van het spel wat naar beneden schroefte.

Als iemand mij een tip kan geven wat ik het beste kan doen of proberen wordt dat erg gewaardeerd.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Boot cd downloaden, vanaf de cd starten en kijk of het werkt. Dan weet je of het software is.
Sommige dvd's hebben beveiliging ingebouwd misschien hebben deze iets geinstalleerd zodat je niet kunt kopieren.