Ik heb deze week een nieuwe Yamaha rx-v557 receiver ontvangen (besteld op progress.nl), maar ik heb problemen met de connecties: Ik wil mijn dvd-speler, video/dvd-speler en ps2 connecteren via de receiver, zodat ik slechts 1 kabel naar de tv moet leggen, met name een s-videokabel.
volgende verbindingen heb ik gelegd:
DVD-speler -> rx-v557: audio: optical, video: s-video
video/dvd-speler -> rx-v557: via een scart -> cinch stekker, dus de video is composite
ps2 -> rx-v557: cinch, opnieuw composite video dus.
rx-v557 -> tv: zoals vermeld via s-video
volgens de handleiding van de rx-v557 kan de receiver het composite video-signaal converteren naar s-video, als dit tenminste zo ingesteld is (via manual setup). Dit stond standaard trouwens aan. Afspelen van de dvd-speler werkt zoals het hoort, maar als ik de video of ps2 selecteer, krijg ik alleen geluid, en krijgt mn televisie geen signaal binnen.
Bij wijze van test heb ik eens mn videospeler en ps2 rechtstreeks op de televisie aangesloten (maar dan via composite), en dan krijg ik wel het beeld binnen, dus met de kabels is er niets aan de hand.
Doe ik iets verkeerd, of zou er iets mis zijn met de receiver?
volgende verbindingen heb ik gelegd:
DVD-speler -> rx-v557: audio: optical, video: s-video
video/dvd-speler -> rx-v557: via een scart -> cinch stekker, dus de video is composite
ps2 -> rx-v557: cinch, opnieuw composite video dus.
rx-v557 -> tv: zoals vermeld via s-video
volgens de handleiding van de rx-v557 kan de receiver het composite video-signaal converteren naar s-video, als dit tenminste zo ingesteld is (via manual setup). Dit stond standaard trouwens aan. Afspelen van de dvd-speler werkt zoals het hoort, maar als ik de video of ps2 selecteer, krijg ik alleen geluid, en krijgt mn televisie geen signaal binnen.
Bij wijze van test heb ik eens mn videospeler en ps2 rechtstreeks op de televisie aangesloten (maar dan via composite), en dan krijg ik wel het beeld binnen, dus met de kabels is er niets aan de hand.
Doe ik iets verkeerd, of zou er iets mis zijn met de receiver?