[Licentie] Office 2003

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:57
Ik wil voor een klant 50 office 2003 licenties aanschaffen. Normaal is dat volgens mij dat je dan een open license pakt, om het pakket met 1 key en 1 cd overal te installeren. Dit is een stuk duurder dan 50 losse OEM versies. Waarom zou ik voor deze klant niet 50 losse oem versies aanschaffen ipv 1 open license?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Tsja, dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Met zo weinig informatie is niet eens te zeggen of die OEM versie een legale installatie oplevert. En hoe was je van plan die 50 pakketten uit te rollen? Gooi er anders eens een belletje naar microsoft/je leverancier tegenaan.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
artbij schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:33:
Ik wil voor een klant 50 office 2003 licenties aanschaffen. Normaal is dat volgens mij dat je dan een open license pakt, om het pakket met 1 key en 1 cd overal te installeren. Dit is een stuk duurder dan 50 losse OEM versies. Waarom zou ik voor deze klant niet 50 losse oem versies aanschaffen ipv 1 open license?
Wat zijn de voorwaarden van de OEM licentie???

Is het niet zo dat dit maar op 1 pc geinstalleerd/geactiveerd mag worden en hierna nergens meer, dus als de klant over 2 jaar zijn computerpark vervangt dan zou hij nieuwe licenties moeten kopen??? Ik weet niet de voorwaarden van oem, maar vermoed dat het zoiets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
De klant wil voor het prijsverschil, die pakette`s zelf nog wel gaan installeren zegt hij, dus uitrollen is geen probleem. Mijn vraag is eerder of het legaal is. De oem licentie moet je toch activeren bij elke hardware change? Dus een nieuwe pc zou gewoon een keer opnieuw activeren betekenen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-06 20:28
artbij schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 08:37:
De klant wil voor het prijsverschil, die pakette`s zelf nog wel gaan installeren zegt hij, dus uitrollen is geen probleem. Mijn vraag is eerder of het legaal is. De oem licentie moet je toch activeren bij elke hardware change? Dus een nieuwe pc zou gewoon een keer opnieuw activeren betekenen.
En een nieuwe installatie van Windows betekend ook een nieuwe activatie.. (bij een crash oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Lijkt me dat je met OEM geen software assurance kunt nemen? Met open select/open value wel. Zou is volgend jaar gratis kunnen upgraden naar Office 2007 misschien..

Wat is het voor bedrijf als ik vragen mag? (gewoon ter interesse)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Klopt geen assurance en elke windows crash een nieuwe install. Maar volgens mij zijn de install`s onbeperkt, alleen moet je na 3 keer activeren telefonisch contact met Ms opnenem.

[ Voor 2% gewijzigd door Lustucru op 23-08-2006 09:02 . Reden: als je de naam van het bedrijf niet kunt spellen moet je er ook geen software van afnemen ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Heb net gehoord van een aantal bedrijven die losse OEM versies gebruikten, Microsoft accepteerde het niet.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:51

ralpje

Deugpopje

artbij schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 10:30:
Heb net gehoord van een aantal bedrijven die losse OEM versies gebruikten, Microsoft accepteerde het niet.
Lekkere loze kreet met lekker weinig informatie. Waren die OEM's geleverd bij nieuwe PC's? Wat accepteerde Microsoft niet? Waren het upgrade licenties of volledige licenties?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Als je het hele topic leest heb je wel genoeg info.

Oem licenties die los gekocht worden door bedrijven die geen pc bouwer zijn en ze zonder pc`s gekocht hebben worden niet door microsoft geaccepteerd.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Daarom heten ze ook OEM. :X Als dat de strekking van je vraag was dan mag dit topic wel dicht.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.