My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Mother, will they like this song?
Blown past falling sands
in de huidige staat (droog) van elkaar trekken resulteert in schade aan de foto's lijkt me
[ Voor 4% gewijzigd door tozzke op 23-08-2006 17:11 ]
hoezo enigszins vochtig? gewoon in bad gooien, daar komen ze tenslotte ook uit.tozzke schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 17:11:
is het dan geen idee om ze weer enigszins vochtig te maken
iig niet droog van elkaar halen.
Blown past falling sands
lauw (de meeste ontwikkelbaden zijn rond de 20 tot 25 graden)Apie! schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 18:40:
In badSerieus? Gewoon in water laten weken? warm/koud?
Let alleen wel op!
Oude papieren foto´s kunnen soms splijten in een onder en bovenlaag.
De mordernere (laatste 20+ jaar) PE foto´s hebben daar veel minder last van.
Ik zou als het kan wel eerst alle losse foto´s eruithalen voordat je zoiets doet en dan ook eerst checken of de vulbladen die in veel boekjes zitten niet van gewoon goedkoop papier zijn. Want dat kom je heel snel met een papiermachee achtig goedje te zitten.
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS
Pas dan heel erg goed op met de hitte, want de moderne foto´s worden niet op papier, maar op een kunststof gemaakt.VIPER2001 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 19:00:
fuitketel , ehem stoom , ook een optie lijkt me.
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Een schopje over de schutting dus
En tevens een klein titelfixje om het probleem iets duidelijker te maken
[ Voor 18% gewijzigd door Zoefff op 23-08-2006 23:38 ]
Blown past falling sands
´t mooiste is natuurlijk gedeminerailseerd, maar omdat ruim water zoveel beter is dan krap loopt het vaak in de kosten om dat te gebruiken...Apie! schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 08:04:
Mag dat gewoon kraanwater zijn, of gedemineraliseerd water?
De mensen die ik ken die met gedemineraliseerd water werken doen dat alleen als laatste spoeling, maar de meeste die ik ken werken gewoon met redelijk grote hoeveelheden kraanwater.
(en denk eraan om de foto´s heel goed te laten drogen voordat je ze op je scanner legt
[ Voor 4% gewijzigd door Apie! op 28-10-2006 21:12 ]
Blown past falling sands
Kraanwater met een klein beetje afwasmiddel werkt prima en voorkomt kalkvlekken.Apie! schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 08:04:
Mag dat gewoon kraanwater zijn, of gedemineraliseerd water?
Laten drogen en uitlekken gaat erg mooi als je een spiegel/glasplaat hebt waar je de natte foto's opplakt (beeldzijde naar het glas toe), en vervolgens met een trekkertje het overtollige vocht verwijdert van de glasplaat. Zodra de fotoś spontaan van het glas vallen/loslaten zijn ze nagenoeg droog en recht.
[hoera voor oude donkere kamer-ervaring