win98SE @ draytek vigor 2600 geen i-net

Pagina: 1
Acties:

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-04 15:55
beste mede tweakers, ik heb thuis een klein netwerkje met een draytek vigor 2600 routermodem, nou heb ik alle pc's werkend (win XP) maar nu is er 1 pc (die van mijn broertje) die het met win98 SE moet stellen, het gaat om een amd k6-2 3dnow! 450MHz op een via apollo moederbordje met 64 mb sd-ram, ik heb er een standaard 100 m-bit kaartje ingekwakt, signaal krijgt ie, allebei de lampjes branden maar ik krijg met geen mogelijkheid verbinding met internet.

iemand enig idee waar het aan kan liggen?

ik hoop dat de beschrijving een beetje compleet is.

Adjust non olet, plerumque...

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-04 13:43
Is de netwerkkaart goed geinstalleerd ?

Draait de Vigor DHCP? of stel je de clients handmatig in?

Kun je de andere werkplekken wel bereiken?

• 1nsane
ja netwerk kaart is goed geinstalleerd, dhcp hoe controleer ik dat ook alweer heb het zwikkie een paar jaar terug geinstalleerd maar heb geen idee meer hoe of wat, het zegt me wel wat, wat me ook opvalt is dat alle netwerkuitgangen van de draytek gewoon internet geven BEHALVE de 4e poort daar krijg ik wel netwerk mee maar een beperkte verbinding, heel vaag allemaal, maargoed het pctje deed het eerst wel op internet tot ik hem geformatteerd had en win 98 er opnieuw op geknikkerd had...

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Krijg je een ip?
Andere kabel geprobeerd?

check de FAQ: [NT] troubleshooter FAQ

En dit: reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide
En dan met name het kopje "Windows configureren"

[ Voor 77% gewijzigd door Noork op 23-08-2006 12:56 ]

• 1nsane
oke de kabel is gewoon goed want die gebruik ik ook met me lappie waarmee het wel gewoon werkt, op de netwerk kaart branden beide lampjes lnk en act dus, het lampje van de poort op de router waarop hij zit brand ook constant echter!!

nadat ik die netwerk troubleshoot doorlopen heb en ik het commando winipcfg uitvoer dan krijg ik de foutmelding dat ie de ip gegevens niet kan uitlezen, vraag me niet waarom, ding heeft het altijd gedaan op internet tot ik hem geformatteerd had en windows 98 er opnieuw opgeknald had, ik heb ook al geprobeerd om alle instellingen eraf te gooien, dus het lijstje bij configscherm > netwerk helemaal leeg te gooien, dit had eerst tot gevolg dat ik windows helemaal niet meer inkwam tot ik in de veilige modus de instellingen er weer zo goed en kwaad als het ging in gegooid had. ik zou het zelf niet meer weten :(

• 1nsane
met behulp van het routertooltje wat ik bij de vigor kreeg kon ik wel achterhalen welke ip adressen er draaien
dit zijn 192.168.1.10 en 192.168.1.15 en die staan als het goed is toegewezen aan me lappie en me vaste computer die boven staat, ondanks dat die van me broertje dus is aangesloten krijgt hij geen IP terwijl ie wel verbinding heeft volgens de netwerkkaart :S

• 1nsane
heb zelfs zitten denken dat de IRQ adresseringen misschien een conflict geven maar dat lijkt me sterk omdat het in principe zoals het er nu staat al gewerkt heeft. zou het wat oplossen als ik alle rommel zoals inbelmodem enz eruit trek, formatteren die hap en helemaal opnieuw beginnen?

die linkjes zijn leuk maar in die netwerk guide voor beginners wordt gevraagd of je voor elke computer apart een ip wil toewijzen maar dat is toch overbodig als het router die automatisch toewijst? in principe is het altijd zo goed gegaan dus ik wil eigenlijk gewoon terug naar hoe het was dat elke pc gewoon een ip krijgt toegewezen door het router, makkelijker en ging tot nu toe ook altijd goed.

[ Voor 41% gewijzigd door 1nsane op 29-08-2006 18:27 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Als je al IP config fouten krijgt in winipcfg zou ik eerst beginnen met het opnieuw installeren van de protocollen en de netwerkkaart. Zorg er ook voor dat je netwerkkaart geen shared IRQ heeft.
Pagina: 1