Toon posts:

Geen geluid met asus a8n5x

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb alles gecontroleerd. volume,bios en nieuwste driver.

Ik ben ten einde raad.... misschien weten jullie nog iets ??

Thanks!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Een iets uitgebreidere TS is wel gewenst op GoT. Welke drivers hebben we het over? Wat heb je precies geprobeerd? Kwam het na een bepaalde update of extra software? Met zo weinig informatie kunnen wij natuurlijk ook niks!

Verwijderd

Topicstarter
uhmm heb net een hele nieuwe pc in elkaar gezet met dit asus a8n5x moederbord met onboard geluid. Met Realtek ALC850. Heb drivers van de asus cdrom geinstalleerd. Maar geen geluid.
Heb in de bios gekeken. Maar kan daar niets vinden wat niet klopt.

Hoop dat je hier wel wat mee kunt... thx

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:52

P!m

Ik heb dit ook wel eens gehad met mijn a8n5x en dat was gewoon opgelost door de drivers te verwijderen en ze opnieuw te instaleren vanaf de bijgeleverde cd.

*
Er komt trouwens echt brak geluid van de chip die op de a8n5x zit, hij kraakt bij mij bij elk setje speakers.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm klote,, heb de audio drivers al eens verwijdert...maar dit hielp bij mij ook niet...

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:52

P!m

Misschien moet je eens met een of andere linux live cd proberen of het geluid dan wel werkt, zo niet dan is hij denk ik kapot.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Joh heb je je speakers in de juiste uitgang? ;)

Grote kans dat het anders gewoon iets is met drivers of instelling in de driver mixer app.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Moet je op dit moederbord niet een paar jumpers ergens zetten (zie handleiding) voordat het geluid werkt?

Verwijderd

Topicstarter
kan er niks over in de handleiding vinden. En heb speaker wel op juiste uitgang en volume op 100%. Heb wel front panel aangesloten op moederbord. Zou daar iets fout kunnen gaan ?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Geen idee, kun je natuurlijk ff ongedaan maken en nog eens proberen :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
op mijn asus a8n-sli moest ik jumpers zetten om de chip met de backplate uitgangen te koppelen

Verwijderd

Topicstarter
Heb net frontpanel aansluiting losgehaalt van moederbord en het geluid werkt !
Moest hierbij de jumpers terug zetten op moederbord. Deze moest ik weghalen om het frontpanel aan te sluiten. Daar is het dus mis gegaan.

Moet dan nog ff manier vinden om het frontpanel aan de praat te krijgen.

Bedankt voor de reacties !

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:20
Fijn dat het geluid werkt :) Maar alsjeblieft, doe de volgende keer een topicstart, want dat kun je jouw poging met de beste wil van de wereld niet noemen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.