Casema + Winroute = alles plat

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

• Terrible
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 16:52

Terrible

'Einstein was a tweaker'

Topicstarter
Draai Winroute op mijn server pc met W2000 Prof. maar als ik de engine van Winroute activeer, dan blokkeert al het Internet-verkeer. Dus ook op de server zelf. :(

Volgens mij heeft dit iets met het PPoE-protocol te maken... Wat een ellende. Is er iemand anders die Casema Internet (kabel via COM 21 modem) kan delen met een softwarematige router, bijvoorbeeld met een ander proggie?

Plz let me know...

En nee, Win 2000's interne Internet sharing doet het ook niet goed. Bij de ene site werkt ie wel (bijv. planet.nl), maar bij de andere site hangt ie en laadt de client met moeite net de basis frames van de site in en krijg ik een time out voordat de pagina ook maar een beetje is geladen. Zal wel iets met proxy te maken hebben, maar ik snap er geen moer van :?

Zou Casema mijn thuisnetwerk op 1 of andere manier kunnen blokkeren? Lijkt me sterk, want ik heb gewoon twee NIC's in m'n server zitten. Het moet dus wel aan dat #$#%* PPoE protocol liggen. Iemand hier ervaring mee?

I'm desperate :'(

Verba Volant, scripta manent. En de rest...

• Terrible

Terrible

'Einstein was a tweaker'

Topicstarter
xs4all en cnn.com zijn bijv. sites waar ik met mijn clients niet opkom via Win 2000 Internet sharing. Pagina's laden wel, alleen zeer langzaam en na een paar minuten krijg ik een time out. Wat is er anders aan deze pagina's en waarom kan ik ze niet opvragen met mijn client pc's...?

Life is full of questions <zucht> |:(

Verwijderd

winroute blokkeert al het inet-verkeer als er errors zijn of als de trial periode is afgelopen... kijk 'ns naar de (error)logs zou ik zeggen.

• Terrible

Terrible

'Einstein was a tweaker'

Topicstarter
Ik heb ff gekeken in error log en d'r staat dat hij de DNS-server niet kan initialiseren.
Ook roept ie iets over default gateway not found.

Verder is de license nog geldig en heb ik (nog) geen keymaker gebruikt. Zit dus nog in de trial.

Denk toch dat het ligt aan het PPoE protocol. Iemand ervaring met Casema Com 21 en PPoE?

Verwijderd

Op maandag 29 januari 2001 14:00 schreef Terrible het volgende:
Ik heb ff gekeken in error log en d'r staat dat hij de DNS-server niet kan initialiseren.
Ook roept ie iets over default gateway not found.
ja, dat is 't dus. fix die errors et voilá; klaar.
als je verbinding al open staat en je loadt winroute en hij doet dan niks meer, heeft dit niks met pppoe te maken, aangezien je dus al 'ingebeld' bent.

Verwijderd

Heb ik ook gehad, na een dag klooien besloten om Winroute eraf te knikkeren en Sygate 4.0 er op te zetten. Draait prima. Overigens heb ik ook vernomen dat er een ander programma bestaat om bij Casema er op tekomen, de naam is me echter ontschoten, iets met raspoetin geloof ik.

• Terrible

Terrible

'Einstein was a tweaker'

Topicstarter
Errors zou ik wel willen fixen, maar weet alleen niet hoe. Het is echt bizar, zonder Winroute doet m'n verbinding het perfect, met Winroute ligt alles plat.

Heb overigens alles volgens de 'officiele' richtlijnen geinstalleerd. Zou niet weten wat ik nu nog kan doen.

Wat betreft Sygate: Heb ik ook geprobeerd. Werkt wel, maar dan krijg ik hetzelfde probleem als ICS onder W2000 (NAT), oftewel sommige pagina's laden wel, sommige niet. Gek word ik er van :?

Is er verder niemand die Casema heeft met Com 21 en een goede oplossing weet? Blijf nu tegen muur aanlopen |:(

Verwijderd

Gebruik inplaats van die casema-verbinding-shit, het proggie RAS PPPoE! Dit werkt zeker! Ik had eerst ook veel problemen tot ik die bagger van NTS (casema) eraf donderde!
Later!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Op zaterdag 01 september 2001 17:35 schreef depeppie het volgende:
Gebruik inplaats van die casema-verbinding-shit, het proggie RAS PPPoE! Dit werkt zeker! Ik had eerst ook veel problemen tot ik die bagger van NTS (casema) eraf donderde!
Later!
Lees: hij heeft Com21 modem, dat is ethernet.. Dus nix via PPPoE te maken bij mijn weten..

Is voor zover ik weet alleen van toepassing op DEMOS (seriele) modems.

* DJSmiley is chello gebruiker, dus weet t niet zeker..

Verwijderd

Nutteloze schopactie
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.