Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Computer in de badkamer

Pagina: 1
Acties:
  • 780 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik graag muziek bij het douche/tandenpoetsen.. etc heb zou ik graag enkele boxen willen hebben in de badkamer. Ik hoef dan niet telkens de muziek bij de pc op de onderste verdieping zo hard te zetten zodat de hele buur mee kan genieten of een radio mee te sjouwen.

Ik had dus al een tijdje mooie boxen op het oog bij de conrad die nog niet zo gek veel geld kosten.

www.conrad.nl
Bestnr.: 300149 - 89

of een van dat merk.

Maar nu het andere probleem...

Ik had in gedachten om evt. in de kast (dus deurtje open..) en daar een ps one schermpje te plaatsen(heb ik nog ergens ligen) en die er mooi in te verwerken achter een plexiglaasje. en dan een versterker aan m'n pc hangen en dan zo naar de boxen..

probleem:
Ik kan geen geluidskabels naar onder richting het kantoor trekken. Nu wou ik dus evt een oudere pc in de badkamer kast plaatsen, het ps one schermpje als gewoon beeldscherm gebruiken en dan via een draadloos netwerk de muziek er naar sturen..

Maar zou een computer evt. tegen vocht kunnen als ik hem in een badkamer kast plaats die dicht is.? en is het dan mogenlijk om van de pc via de router bij de andere computer te komen zodat ik daar de muziek vanaf kan trekken?

ik ben vooral bang voor de vocht:s dus weet niet of dat mogenlijk is? mischien dat jullie een idee hebben. Ik zoek namenlijk niet telkens cd's te branden etc,

Verwijderd

Is een afzuiger op de badkamer geen mogelijkheid? Hebben wij ook boven de douche, alleen de douche wordt vochtig en voor de rest niets.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:50
Kijk ook even of het uberhaupt mag volgende de NeN of welke controle daar danook over gaat. Mocht er iets gebeuren ben je soms niet verzekerd als je die regels overtreedt.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
kamer ernaast de pc psone scherpje in je kastje en een laptop muis(zon 4kant plaatje) er onder om je systeem in bedwang te houden. bij dit idee zit 1 gaatje van mac 10mm die je erna weer dichtkit net zoals al je onderdelen tegen het vocht.

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:23
Ehm... ik had ooit een radio/cd-speler in de badkamer gezet.
Werkte wel alleen bij een goed warme douche gebeurde het wel eens dat de cd besloeg en over begon te slaan.

M.a.w. het binnenwerk v/d pc zal wel wat vocht te verwerken krijgen en dat kan(als het gaat condenseren) waarschijnlijk wel wat schade aanrichten zou je denken

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is dit niet wat? Er komt ook gewoon muziek uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/panasonic/rxd15/rxd15lrg.jpg

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Hij wilde geen CD's branden enzo.
Ik denk dat als je de behuizing van de pc in het kastje bij de douche bouwt, dat het niet eens zoveel problemen zou moeten opleveren.
Mits je gewoon de deurtjes dicht houdt en de speakers lekker in het plafond van de douche inbouwt.

Overigens heb ik bij vrienden zulke constructies voorbij zien komen. Maar dan pc in de andere kamer en speakers door het gehele huis waarbij je altijd muziek hoorde (zelfs op het toilet).

Verwijderd

Je zou ook voor een draadloze speakerset kunnen kiezen. Ook via conrad te verkrijgen zie http://www1.nl2.conrad.co...area=1312015~1&~cookies=1

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Het leek me juist wel leuk om het schermpje in de badkamer te doen. Evt. dat ik dan daar nog tv ofzo in de komende tijd op kan kijken.. onder het douche.. haaren doen etc :+

Daarom zat ik te denken om de pc en de versterker in leege kast te maken.. deze gewoon dicht houden. Dan de waterdichte luidsprekers in het plafond te maken.. en evt. het schermpje in een andere kast te maken die ik dan open kan zetten waneer ik iets wil zien. En deze achter een plexiglas te maken om evt. vocht altijd nog een keer tegen te gaan.

hier enkele knoppen bij te maken voor b.v winamp en het volume.. zodat ik dan evt. met m'n natte vingers niet in de kast hoef bij de versterker etc..

alleen het mag bijna niks kosten.. dus wil ik graag een oude pc gebruiken.. denk een 300mhz.. of evt. een 500 ofzo die ik hier nog ergens heb ligen.. hier een draadloze netwerk kaart in te hangen en dan van m'n huidige pc via de router de muziek er af te halen.. maar is dit mogenlijk?

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat wil je nou van ons horen? Natuurlijk is dat mogenlijk. Of het erg nuttig is weet ik niet, maar als jij dat zo wil, moet dat zeker mogelijk zijn. Desnoods kit je hem helemaal dicht en gebruik waterkoeling met de koude kraan voor je koeling :+

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Volgens de Nen (whatever, ben afgelopen jaar met de badkamer en aarding beziggeweest), moet het in iedergeval geaard zijn en geen open wandcontacten in de badkamer.
Nou, heb je geaarde stopcontacten? Zo ja, dan kun je dit imo gewoon in de badkamer inbouwen.

Verwijderd

Topicstarter
McRubz schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:46:
Wat wil je nou van ons horen? Natuurlijk is dat mogenlijk.
zekerheid.. en mischien dat jullie goede ideeén hebben. :)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:12
wacht dacht je van een simpele mp3 speler, en daar mp3 boxjes aan hangen? nog een stuk kleiner ook.

edit: je kunt die ook gewoon op de drempel/voor de deur zetten, dan hoor je het ook heus wel :P

[ Voor 33% gewijzigd door Avalaxy op 22-08-2006 18:00 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
leonpwner1 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:59:
wacht dacht je van een simpele mp3 speler, en daar mp3 boxjes aan hangen? nog een stuk kleiner ook.

edit: je kunt die ook gewoon op de drempel/voor de deur zetten, dan hoor je het ook heus wel :P
IDD, een "oude" versterker met MIC ingang, en aan de MIC ingang gewoon je MP3 hangen ;)

Superb kwaliteit hoeft het ook niet te zijn ;) neem ik aan.

Verwijderd

Topicstarter
FiXeR.nl schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:11:
[...]

IDD, een "oude" versterker met MIC ingang, en aan de MIC ingang gewoon je MP3 hangen ;)

Superb kwaliteit hoeft het ook niet te zijn ;) neem ik aan.
nee dat is waar..

ik ga het strax eens aan m'n pa vragen of ik dat er zo in mag maken en zo weinig sloop zeg maar :D moet te proberen zijn.

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:09
je kunt zo'n philips draadloze mp3 player kopen kost iets van 80,- en dan kun je je mp3's via de wifi streamen. het ding heeft ook een display

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/SL/SLA5520_00_webImageFullSize.jpg
http://www.consumer.phili...AF0ETJ0RMRESHQFHKFSEKI5P#

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Verwijderd

Gaat wel ver. Is het niet af en toe zalig om zonder muziek en PC te zitten? Als ik in de trein zit heb ik geen muziek en lees ik de krant. Muziek luisteren doe ik wel in de huiskamer of achtervoor de PC. Op de fiets heb ik er ook geen behoefte aan. Ik wil het verkeer horen om mijn leven zeker te zijn en met die knoerdharde oordopjes hoor je geen fluit.

*Exuimtum snapt het niet

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 19:25 ]

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:59
misschien zingt hij graag mee op bepaalde nummers ;)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Verwijderd

Meezingen kun je beter in de auto doen, als je met 120 km/h over de snelweg sjeest is de kans erg klein dat iemand je hoort. (Wel je ramen dichthouden.) :D

Verwijderd

een hele investering, maar doet precies wat jij verlangt...

http://www.sonos.com/products/?tref=ghome

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:24:
Gaat wel ver. Is het niet af en toe zalig om zonder muziek en PC te zitten? Als ik in de trein zit heb ik geen muziek en lees ik de krant. Muziek luisteren doe ik wel in de huiskamer of achtervoor de PC. Op de fiets heb ik er ook geen behoefte aan. Ik wil het verkeer horen om mijn leven zeker te zijn en met die knoerdharde oordopjes hoor je geen fluit.

*Exuimtum snapt het niet
Jep, aan de ene kant heb je wel gelijk.. maar ik vind muziek dan weer zalig... Een mooi denk moment met een achtergrond deuntje..

nu had ik nog een ander idee

Ik heb nog ergens z'n ontvanger en zender ligen voor audio en geluid.. dus dat is nog 10 x zo makenlijk:d.. geluid en pc kan ik dan onder laten staan.. 8)
strax even kijken of dat een beetje werkt vanaf die afstand.
ik hou jullie op de hoogte.
Pagina: 1