Toon posts:

[VBA] Comma probleem (denk ik)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben VBA al lange tijd niet meer gewoon, daarom al mijn postjes met misschien wel domme vragen.

Momenteel ben ik bezig met een formulier die een txt ophaald met comma seperated values. Ik kan er reeds alle waarden netjes uithalen, maar nu heb ik een probleem om ze in mijn Access Database te smijten. Om te testen heb ik mijn SQL die uitgevoerd werd even opgesmeten om te bestuderen, maar ik zie er niet veel fout aan.

SQL:
1
INSERT INTO 'tbl_Invoice_Detail' VALUES (6110,'MINI PRIX EKZ HAUSET',11745,2027,518182,1,'EDUS ALC PR INST    200G','DS',6,'PT',2.95,14.16,2,0,13.8768,0.8328)

Access zegt dat ik een syntaxisfout maak. Een onvolledige querycomponent. Het enige waar ik op kan denken is dat mijn Access klaagt dat die laatste cijfers met een puntje zijn ipv een comma.
Maar ik heb die al eens vervangen door comma's (maar dan wel begrensd door quotes, maar het probleem bleef. In mijn Access Database staan deze velden aangeduid als Numeriek Dubbele Precisie.

Kan iemand mij verder helpen. De foutmelding die Access heeft lijkt me alsof ik een stomme typfout heb gemaakt, maar die heb ik nog steeds niet gevonden.

Ik heb de query ook al gewoon in zijn pure vorm uitgevoerd via Query -> SQL, maar daar heeft hij dezelfde fout (wat wel logisch zou moeten zijn).

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Je smijt teveel. Niet alleen met topics, waarden in databases en sql, maar vooral met single quotes om tabelnamen. ;) VBA behandel je met aandacht en tederheid. 't is geen php >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Lustucru op 22-08-2006 17:42 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

SQL:
1
INSERT INTO `tbl_Invoice_Detail` VALUES (6110,'MINI PRIX EKZ HAUSET',11745,2027,518182,1,'EDUS ALC PR INST    200G','DS',6,'PT',2.95,14.16,2,0,13.8768,0.8328)

`` rond tabel, ofwel niets errond

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het eerst zo gedaan, maar heb me bij andere mensen geïnformeerd en die opteerden voor de haakjes rond de tabel. Maar de persoon is php gewoon, daarmee. Maar ik heb het dus al geprobeerd zonder ook (in eerste instantie) en dat loste niets op.

Momenteel werk ik zo, maar ik kom op het zelfde probleem uit.
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
'values to database
Dim aDb As Database
Dim aRs As Recordset
Set aDb = CurrentDb
Set aRs = aDb.OpenRecordset("SELECT * FROM tbl_Invoice_Detail")

For x = 0 To 15
  aRs.Fields(x) = lineFields(x)
Next

lineFields is een array gedefinieerd als String, maar het datatype van mijn variabele kan volgens mij geen invloed hebben op wat uiteindelijk naar de database gestuurd wordt.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Linksom of rechtsom, die single quotes rondom de tabelnaam horen er niet; als je die weghaalt en de waarden komen overeen met de corresponderende veldtypen dan werkt het gewoon.

En die recordset-code is gewoon incompleet. Ik zou eerst een nieuw record toevoegen voor ik waarden ging toewijzen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Lustucru op 22-08-2006 18:06 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik had aRs.AddNew en aRs.Update vergeten. Nu werkt.
Ik blijf het wel vreemd vinden dat mijn pure SQL niet gaat.
Of moet je nog ergens nog een option van je database aanzetten
voor je een update of insert kan doen misschien?
Pagina: 1