Toon posts:

Loewe Xelos@5981 en MCE: VGA aansluiting?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo vriendelijke tweakvrienden,

hierbij een vraag die over diverse forumonderwerpen heen gaat, toch maar gekozen voor harde waren (waar ligt je hart bij).

Ik heb een loewe xelos@5981, en ben daar heeeel tevreden mee. Nu ben ik een MCE systeem aan het samenstellen, maar heb al door dat het met de aansluitingen op een beeldbuis TV niet zo heel best gesteld is. Nu heeft mijn TV ook een VGA aansluiting, die ik echter met mijn laptop (een acer travelmate 3004) nooit echt mooi werkend heb gezien.

Op navraag bij Loewe Benelux was het antwoord dat het een SVGA aansluiting betreft, en dat dat niet meer compatibel is met de huidige hardware ( :? ). Dat begrijp ik niet echt, vandaar de volgende vraag:

Heeft iemand van jullie dit al wel goed werkend gekregen? Een VGA aansluiting is m.i. te prefereren boven een S-VHS aansluiting.

Verder heb ik ook nog de mogelijkheid voor een SCART RGB aansluiting. Nu weet ik inmiddels dat SCART een verzamelding is voor allerhande signalen, maar in hoeverre zou ik deze aansluiting kunnen gebruiken, en hoe moet ik de kwaliteit van een dergelijke aansluiting zien? Bijvorbeeld ten opzichte van de VGA aansluiting?

En natuurlijk:Wat voor soort videoplank hoort er dan bij....