Onverwijderbare map - geeft "Toegang geweigerd"*

Pagina: 1
Acties:
  • 619 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Ik heb een map met wat MP3tjes die ik niet kan verwijderen (toegang geweigerd).
Heb al geprobeerd explorer te killen en dan vanuit de command prompt, maar ook daar krijg ik de boodschap dat de toegang geweigerd is. In Windows Safe Mode precies hetzelfde.

Toen dacht ik dat ik misschien niet de juiste rechten had, en inderdaad, ik sta bij beveiliging niet in het rijtje gebruikers. Wel een user genaamd "iedereen" en eentje met een lange cijferreeks als naam. Bij die laatste staat er ook een ander icoontje voor, namelijk een hoofdje met een vraagtekentje. Het vervelende is dat ik niets kan veranderen, alles is grayed out.

Ik heb geen floppydrive, dus met een bootflop vanuit DOS gaat ook niet lukken helaas.

Help? ;(

Koekie?

Verwijderd

Hu9o schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:40:
tralala, verwijder deze post maar...
lol, Hu9o schreef dus van reboot maar eens... :D

Alsinds, heb je in veilige modus aangemeld als administrator?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 16:42 ]

• Netraam
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-12 23:24
En als je probeert in te loggen als administrator?

Die zou in principe alles moeten kunnen aanpassen

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Ja heb als administrator geprobeerd, maar dat maakt dus geen verschil.

Koekie?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:36

lier

MikroTik nerd

Zoek even binnen GoT, voldoende over te vinden.

Zorg in ieder geval dat je owner rechten hebt, dan moet je normaal gesproken alles kunnen.
Neem in ieder geval aan dat het om een XP machine gaat !?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:33

charrel

Cortisol4life..

gewoon even met Killbox doen, http://www.bleepingcomputer.com/files/spyware/KillBox.zip
Dan kan je het zo selecteren en bij de volgende reboot is het weg.

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Ja ik heb al flink wat topics doorgelezen, maar kom eigenlijk alleen oplossingen tegen die ik al geprobeerd heb, en dus niet werken :(
Ik had goede hoop dat die Killbox het klusje zou klaren, maar na het rebooten stond die verrekte map er nog steeds :X

Koekie?

Verwijderd

Zit je in een netwerk?
Zo ja, probeer via een ander pc dan naar die map te gaan en log in al administor.

procedure:
u pc is pc 1
andere pc is pc 2

op pc2 ga je bij uitvoeren \\pc1\c$ typen en uitvoeren. Je krijgt dan een aanmeldingscherm en je logt in als administrator, je gaat naar de gewenste map en delete hem zo...

Als je geen aanmeldingschermkrijgt zien dat bij pc1 eenvoudig delen afstaat. dit vind je in de mapopties bij tabblad weergave. De mapopties vind je bij het menu extra in je explorer.

.... Als dit zelfs niet lukt...

Harde schijf uit u pc1 halen en hem in een pc2 steken. Pc2 gewoon opstarten (LET OP: zie dat je van de harde schijf van pc2 opstart en ni van de schijf van pc1). Eenmaal opgestart ga je zo de map proberen te verwijderen...dit moet zowizo lukken normaal omdat de rechten worden overschreven die zijn toegewezen op de schijf van pc1...

good luck

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 20:55 . Reden: eevnoudig delen moest afstaan ipv aanstaan, sorry ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik verwijder die dingen altijd met ERD commander, das af en toe de enige methode geweest om het weg te krijgen :P
Helaas is ERD commander niet gratis beschikbaar, kan je het niet met een bootcd als ubcd proberen?

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Wodka 2650, dat inloggen via een andere PC op het netwerk lukt niet, ik kan alleen een gastaccount kiezen. De HD in een ander systeem hangen zal ik wel even proberen als ik geen andere oplossing kan vinden.

Intrique, Unlocker beweert dat de map niet geblokkeerd wordt of wat dan ook, maar zegt 'm wel voor me te willen verwijderen. Alleen mislukt dat, net als met het hierboven genoemde Killbox :(

*edit*
Unlocker kan 'm wel verplaatsen (ook handig :P) en dan komt er opeens .x86_Microsoft.Windows.Common-Controls_6595b64144ccf1df_6.0.2600.2180_x-ww_a84f1ff9 achter de mapnaam te staan :? Vaag.. Kan 'm alleen nog niet verwijderen.

[ Voor 23% gewijzigd door Hazuki op 22-08-2006 18:09 ]

Koekie?

• Corona Extra
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-12 12:27
Probeer ook eens een check disk te draaien. Vanaf de command prompt: chkdsk <drive> /f /x

• highmastdon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-12 11:20
hoi

kijk ff hier op deze site: http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=38752
dat is een progje waarmee je tijdens het booten de bestanden of mappen weg kan gooien

mzzl

Dio disse: "Sia la luce!" E la luce fu.

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Bedankt Highmastdon, maar dat programma doet hetzelfde als de 2 vergelijkbare die al eerder genoemd zijn, helemaal niks dus. Corona Extra, heb chkdsk gedraaid, maar ook geen resultaat.

Koekie?

Verwijderd

Hazuki schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:02:
Wodka 2650, dat inloggen via een andere PC op het netwerk lukt niet, ik kan alleen een gastaccount kiezen.
Dan heb je,zoals ik vermeld had, eenvoudig delen niet afzet bij jouw pc, Hazuki

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Ah, ik dacht dat je bedoelde dat ik eenvoudig delen juist aan moest vinken. Maar hoe dan ook, het lukt niet zo. In ieder geval bedankt :)

Koekie?

Verwijderd

Hazuki schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:45:
Ah, ik dacht dat je bedoelde dat ik eenvoudig delen juist aan moest vinken. Maar hoe dan ook, het lukt niet zo. In ieder geval bedankt :)
had het idd verkeerd getypt, sorry :p

Probeer de schijf eens in andere pc, als dat niet luk... ur fucked = format ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 20:57 ]

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

UBCD al geprobeerd inmiddels?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Idd: ik heb nog nooit een programma gehad wat zo goed was in het verwijderen van onverwijderbare mappen. Aanradert! :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Netraam
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-12 23:24
En met een bootcd zoals Bart's PE?

http://www.nu2.nu/pebuilder/

Verwijderd

is het niet een corrupt MP3 waar Explorer van op hol staat? Ik had in het verleden wel eens zoiets met corrupte .avi files. Op het moment dat Explorer die tegenkomt gaat hij ze bekijken en deels decoderen om voor een mooi icoontje te zorgen, waarop explorer vastliep en de file geopend hield zodat hij niet meer gedelete kon worden (tenminste dat is wat ik ervan begreep)

Dat heb ik toen verholpen met een of andere registry aanpassing die ik op google vond, weet alleen niet meer welke, sorry.

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12 13:16
Welk OS? 2k/XP veronderstel ik? Security van de map --> advanced > owner en daar jezelf owner maken, en dat ook laten inheriten naar de onderliggende mappen. Vervolgens gewoon deleten. Is gebeurd omdat je je machine opnieuw hebt geinstalleerd terwijl die map er nog opstond. User-id's die voorheen aan die map konden bestaan niet meer (ook administrator heeft een nieuwe SID gekregen) en daarom mag je er niet meer aan. Owner kan je als administrator echter overal van worden, en dan kan je weer verder. Al die oplossingen met bootdisks en weet ik veel wat, is allemaal niet nodig.

• Apolloc
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 17:28
probeer het volgende eens : start -> uitvoeren -> cmd

rmdir "\\?\c:\delete\deze\map"

Verwijderd

Rataplan_ schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 08:12:
Al die oplossingen met bootdisks en weet ik veel wat, is allemaal niet nodig.
Idd, NTFS is serieus beveiligd. Die bootdisks zijn ook nogaltijd afhankelijk van rechten en etc die door NTFS worden bepaald. En dit is enkel aan te passen in Windows zelf...

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12 11:16

EnnaN

Toys in the attic

de 'probeer dit ook eens' oplossing is bij mij altijd eerst:
notepade openen, en via het file->open dialog de map opzoeken en op del drukken. Klinkt als rariteit, maar deze is veel vergevelijker dan explorer, en heb zo een aantal keer bestanden en mappen wel kunnen verwijderen ;)

sig

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-12 10:56

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:56:
[...]

had het idd verkeerd getypt, sorry :p

Probeer de schijf eens in andere pc, als dat niet luk... ur fucked = format ;)
Formatteren hoeft dus zeker niet. Ik heb hetzelfde probleem als TS ooit gehad en na een aantal programma's geprobeerd te hebben had ik een programma wat het wel verwijderd kreeg, maar helaas weet ik de naam niet meer ervan. :X
Even zoeken of ik nog iets kan terugvinden. Ik had het in elk geval niet op GoT gevonden maar met google.

You cannot delete a file or a folder on an NTFS file system volume
Hier staan nog wat suggesties, misschien dat er iets van helpt, ik zoek nog even of ik dat ene progje nog kan vinden..

[edit]
Kan twee bestanden (18 Wheels of Steel) niet verwiideren
Probeer die forcedel.exe wat in dat topic staat eens.. Dat was niet het progje wat ik gebruikt heb maar misschien helpt het toch..

[ Voor 23% gewijzigd door FlipFluitketel op 23-08-2006 13:03 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Rataplan_
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 12:46:
[...]

Idd, NTFS is serieus beveiligd. Die bootdisks zijn ook nogaltijd afhankelijk van rechten en etc die door NTFS worden bepaald. En dit is enkel aan te passen in Windows zelf...
Dat is dan ook weer niet helemaal waar. Als je bv boot naar MS-DOS en NTFS4DOS start heb je zelfs zonder wachtwoord op te geven Full Controll op alle files op je NTFS drive. Ditzelfde geld als je boot met een 'standaard' Windows ERD cd'tje. M.a.w. zo goed als NTFS security werkt binnen Windows zelf, zo gemakkelijk is het te omzeilen daarbuiten...

• Rataplan_
EnnaN schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 12:50:
de 'probeer dit ook eens' oplossing is bij mij altijd eerst:
notepade openen, en via het file->open dialog de map opzoeken en op del drukken. Klinkt als rariteit, maar deze is veel vergevelijker dan explorer, en heb zo een aantal keer bestanden en mappen wel kunnen verwijderen ;)
klinkt als onzin; zogauw je in notepad een file opent, dan is dat weer een gewone explorer.exe filerequest. Die zich ook aan de security moet houden...

Aan TS: Als het vanuit windows nou echt niet lukt (wat ik eerlijk waar niet geloof) dan kan je altijd booten naar DOS (vanaf een cdtje ofzo) en NTFS4DOS gebruiken. Hirens BootCD is in dit geval misschien handig.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-12 10:56

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Rataplan_ schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 15:29:
[...]

klinkt als onzin; zogauw je in notepad een file opent, dan is dat weer een gewone explorer.exe filerequest. Die zich ook aan de security moet houden...

Aan TS: Als het vanuit windows nou echt niet lukt (wat ik eerlijk waar niet geloof) dan kan je altijd booten naar DOS (vanaf een cdtje ofzo) en NTFS4DOS gebruiken. Hirens BootCD is in dit geval misschien handig.
Dan zul je wel de pro versie van ntfs4dos nodig hebben aangezien de standaard gratis versie alleen ntfs kan lezen en dus ook niks kan verwijderen. Welke versie in Hirens zit weet ik zo niet maar aangezien er wel meerdere niet geheel legale versies van programma's in zitten (of iig zaten) ga ik er wel van uit dat daar ook de pro versie in zit.
Maar als het met een WinPE/Knoppix cd niet lukt, zal het met die Hiren ook niet lukken denk ik.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Hiren's bootdisk heeft heel veel illegale software erop dus het zal zeker wel de pro versie zijn, helaas lijkt het me alleen niet legaal om linkjes te geven daarheen.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-12 23:02
Probeer SIW (System Information Windows) te downloaden en kijk of een bestand in die map openstaat. staat in de meuktracker

let the past be the past.

Verwijderd

Als het idd een tekort een NTFS-rechten betreft is de oplossing simpel:

Je gaat naar de betreffende map: rechtermuisknop>eigenschappen>security>advanced>owner en maakt daar jezelf owner van de map (je bent als administrator ingelogd, en dus heb je dat recht). Vervolgens kan je jezelf als user toevoegen en de benodigde rechten instellen om de map te verwijderen.

succes..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Begin eens met te vertellen welke Windows versie het hier over gaat - zoals je in de Windows Clients Policy kan lezen is dat verplicht in je topic titel te zetten. Ik begin alvast even met het aanvullen van je topic titel met wat meer informatie :)

In de Windows Clients FAQ staat ook nog een heleboel informatie over dit probleem, heb je die al bekeken? :)

• Martijnc
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-12 19:04
Kilbox is gemaakt om bestanden te vewijderen, een map ga je er dus niet meee wegkrijgen.
Met The Avenger zou dat moeten lukken, je gebruikt een script zoals dit:
Folders to delete:
C:\locatie_map

Je ken het ook met Brute Force Uninstaller proberen. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Martijnc op 23-08-2006 20:03 ]

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Ok ik ben eruit gekomen. Bedankt voor al jullie inspanningen _o_

De oplossing was verbazingwekkend simpel, en ik kwam er bij toeval achter: de netwerkkaart even uitschakelen. Toen kon ik opeens wel mezelf rechten toekennen en de map verwijderen. Ik vermoed dat ik op de een of andere manier het slachtoffer van een exploit ofzo ben geworden. Hetzij in de mp3 files, of misschien wel in de m3u playlist. Dus toch maar zsm een formatje er tegenaan gooien voor de zekerheid :X Ik vind het trouwens wel vreemd dat het niet in safe mode lukte (dan heb je toch ook geen netwerkverbinding d8 ik :?) .

Koekie?

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
niet alles gelezen. Maar soms is er maar 1 oplossing. Formateren!, Ik had dit ook, geloof wel zo'n 15 tooltjes geprobeerd maar niets. alleen formateren hielp

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Ok, maar m'n netwerkkaart uitschakelen was in dit geval de oplossing. Niet formatteren dus :P

Koekie?

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12 11:16

EnnaN

Toys in the attic

Rataplan_ schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 15:29:
[...]

beetje laat, maar goed: 't is geen onzin. misschien in dit geval helpt het niet, maar het werkt. tried an verified. Het kan heel goed iets simpels zijn als bv dat je gewone explorer geen geupdate informatie van je systeem heeft, en je met een file-open dialog een refresh van 't een of het ander afdwingt.

Als je je niet kan voorstellen waarom iets werkt, hoef je nog niet direct aan te nemen dat het onzin is.....

sig

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
Aangezien ^^ toch het topic omhoog gekicked heeft
Hazuki schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:21:
Ok, maar m'n netwerkkaart uitschakelen was in dit geval de oplossing. Niet formatteren dus :P
Bij mij had die folder allemaal vage tekens, en de folder daarin was niet toegankelijk. Hierdoor was die onverwijderbaar. Format was bij mij gewoon de enige oplossing. Het zat op de F disc (waar puur mp3's en video's op stonden)
Pagina: 1