Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vanaf september weer studeren, en zal voornamelijk colleges volgen. Het probleem is dat ik nogal snel afgeleid ben en dan ga dagdromen, hierdoor mis ik belangrijke dingen.

Nu leek me het een goed idee om de colleges op te nemen. Ik heb alleen geen zin om als een idioot met microfoons en weet ik niet wat te gaan klooien. Zijn er geen mp3 spelers met een goede ingebouwde microfoon die ik kan gebruiken.

Heeft iemand ervaring hiermee?

Verwijderd

Is een voice recorder dan niet makkelijker?

linkje: http://www.kijkshop.nl/in...pID=0&intProductgroepID=0

Digitale opname
Opname capaciteit 256 min. Opname 198 berichten
Oplaadbare batterij, via USB aan te sluiten op de PC
Incl. draagtasje en hoofdtelefoon

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 16:14 ]

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 16:48
Let wel even op het auteursrecht, altijd toestemming van de docent vragen ;)

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Ik weet neit wat voor telefoon je hebt, maar de meeste telefoons met memo functie zijn tegenwoordig al net zo goed als voicerecorders, zeker als je er een headset met microfoon bij hebt.
Verder kan je het 100% vergeten als je achterin een collegezaal gaat zitten, je zal altijd vooraan moeten gaan zitten, anders heb je veel te veel last van ander geluid.

Oh, ik heb zelf ook redelijk veel ervaring vanuit een bijbaantje met het uitwerken van dit soort dingen --> 1 uur college is denk ik wel 3 uur uitwerktijd. Hou daar rekening mee :)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk dat je het beste voor een digitale voicerecorder kan gaan. Die dingetjes hoeven niet zo duur te zijn, en zijn erg makkelijk. Hier zijn trouwens al behoorlijk wat topics over geweest.

Verwijderd

je gaat ze toch moeten testen hoor, sommige zijn heel goed, anderen (zelfs dure) zijn gewoon crap. Het probleem zit hem daar dat elke voicerecorder er geen probleem mee heeft om geluidsopnames te maken als je er in spreekt, ik heb een Panasonic RR-US360, kostprijs was ergens iets van een 125€, en die bakt er gewoon niets van, ook al heeft die zogenaamd een mode zitten waarmee je er niet expliciet in moet praten. (tenzij je het voor de docent zijn neus gaat droppen, of bij de luidsprekers gaat leggen)

Een vriend van me had een GSM met zo'n windows mobile erop van LG, en dat toestel nam al beter op dan mijn spul dat speciaal daarvoor geschikt was...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 17:41 ]

Verwijderd

zoiets heeft totaal geen zin...
ik heb het al eens geprobeerd (ik heb lage concentratievermogen).
Je moet 1, dat ding voor de neus van de leraar zetten, want vergeet niet alles wat hij hoort neemt hij op. Als je op een afstand van ongeveer 2 meter zit hoor je alle andere geluid ook.
Leraar meot duidelijk articuleren, soms hoor je gemompel.

De meesten leraren stemmen trouwens neit toe, bang dat de leerling dan uit zijn neus kan eten of de les kan verstoren.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11 21:35

Tachyon

pop the glock

offtopic:
Dit wil je waarschijnlijk niet horen, maar ik zeg het toch: is het niet handiger om wat aan het probleem zelf te doen in plaats van er omheen te werken? Als je straks klaar bent met je studie en een baan hebt kun je het je ook niet permitteren om snel afgeleid te zijn en te gaan dagdromen. Of wil je vergaderingen en werkoverleggen soms ook gaan opnemen om later af te kunnen luisteren :?

Als je een of andere ongeneeslijke concentratiestoornis hebt dan heb ik niks gezegd, maar gewoon 'ik ben nogal snel afgeleid en daardoor mis ik belangrijke dingen' vind ik nogal makkelijk.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ik realiseer me dat eventjes een hoorcollege tapen niet zo simpel is als ik gedacht had. Ach ja dan moet ik gewoon proberen alles goed te noteren. Zal wel tegen vallen naar 8 jaar werken de schoolbanken weer in :)
Tachyon schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:34:
offtopic:
Dit wil je waarschijnlijk niet horen, maar ik zeg het toch: is het niet handiger om wat aan het probleem zelf te doen in plaats van er omheen te werken? Als je straks klaar bent met je studie en een baan hebt kun je het je ook niet permitteren om snel afgeleid te zijn en te gaan dagdromen. Of wil je vergaderingen en werkoverleggen soms ook gaan opnemen om later af te kunnen luisteren :?

Als je een of andere ongeneeslijke concentratiestoornis hebt dan heb ik niks gezegd, maar gewoon 'ik ben nogal snel afgeleid en daardoor mis ik belangrijke dingen' vind ik nogal makkelijk.
Tachyon.

Ik zal verder niet reageren om je bericht omdat het off-topic en irrelevant is.

Mag ik jou ook dan ook een kleine tip geven?
Je moet eens proberen geen voorbarige conclusies te trekken.
Je hebt je hele mening rond mijn probleem al gevormd uit 1 zinnetje op een forum.
Erg knap, maar je slaat de plank volledig mis.

Dank je

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:14
Toch heeft hij misschien wel een heel praktisch punt...

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
djluc schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 12:19:
Inderdaad, ben ik het mee eens. Het was nou niet echt aanvallend bedoeld ofzo lijkt mij?

• Gassie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2023
djluc schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 12:19:
Dat denk ik ook!

Jij zoekt iets om het "probleem" te omzeilen maar Tachyon vraagt zich af of je niet beter het "probleem" aan kunt pakken. Aangezien jij de oorzaak van het snel afgeleid zijn niet geeft neemt hij nog een "disclamer" op dat zijn post overbodig is als je aan een niet te behandelen stoornis o.i.d. lijdt.

Dat het voor jou misschien geen oplossing is dat kan maar om Tachyon zo aan te vallen is niet nodig. Hij probeert volgens mij alleen maar behulpzaam te zijn.

Let's get lost! I know the way

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-06 23:38

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Gassie schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 12:33:
[...]
Dat denk ik ook!

Jij zoekt iets om het "probleem" te omzeilen maar Tachyon vraagt zich af of je niet beter het "probleem" aan kunt pakken. Aangezien jij de oorzaak van het snel afgeleid zijn niet geeft neemt hij nog een "disclamer" op dat zijn post overbodig is als je aan een niet te behandelen stoornis o.i.d. lijdt.

Dat het voor jou misschien geen oplossing is dat kan maar om Tachyon zo aan te vallen is niet nodig. Hij probeert volgens mij alleen maar behulpzaam te zijn.
Ook ik sluit me hier volledig bij aan. Ikzelf ben na 2,5 jaar gewerkt te hebben weer terug naar school gegaan. Zelf stond ik ook vrij negatief tegenover mijn zelfbeeld wat betreft concentratie. Het eerste halfjaar was vijf dagen in de week naar school en in die tijd veranderde veel.

Ik werd me er bewust van dat mijn concentratrie behoorlijk slecht was, maar al snel merkte ik op dat als ik mijn best deed ik mezelf steeds langer kon consentreren. Voorheen was mijn instelling van "ik kan het toch niet volgen" nu is dat veranderd in "zolang als ik kan" en geloof me, je hebt echt wel in de gate wanneer er iets belangrijks wordt verteld hoor ;).

Natuurlijk kan je voor je gemoedsrust de colleges wel opnemen, maar zoals Tachyon al zei; je doet er echt verstandig aan om ook aan je consentratie zelf te werken.

Succes met je opleiding ;)

Verwijderd

Topicstarter
Gassie schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 12:33:
[...]
Dat denk ik ook!

Wie zegt dat ik niet aan mijn probleem werk??? Waaruit trek je die conclusie? Omdat ik het tegendeel niet bewijs?
Ik hoef toch hiet niet mijn hele privesituatie op tafel te leggen omdat ik info wil over een digitale recorder. Misschien had ik niet over mijn concentratie problemen moet spreken. Maar het geeft jullie toch geen rede om er maar in het wilde weg op los te speculeren?

Ik val Tachyon niet aan, als dat zo overkomt excuses, ik wou hem alleen duidelijk maken dat hij conclusies trekte speculatief waren en totaal niet klopten.

Hij gaat er vanuit dat ik me er makkelijk vanaf probeer te maken. Maar dit is totaal niet zo.
Ik heb zelf proffesionele hulp, maar bepaalde problemen los je niet 1, 2 ,3 op.
Dus zoek ik iets ter overbrugging. Daarom wou ik een recorder hebben, nietmeer niet minder.

En die disclaimer is onzin.

Je kunt niet je mening geven over iets, met de kanttekening dat als die niet klopt dat je hem terugtrekt.

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-11 16:42
Ik heb op de TU/e wel es iemand zien zitten met z'n laptop met webcam, die op deze manier hele college opnam :P

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

Jongens, op de RuG (RijksUniversiteit) worden aan mijn faculteit (de juridische) een aantal vakken opgenomen, door de instelling zelf. Deze worden vervolgens op de electronische leeromgeving geplaatst! Ideaal voor studenten die ziek zijn, op wintersport zijn of die ook nog bestuurlijk actief zijn!

aka Crypto T

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hij vraagt om ervaringen met het opnemen van colleges, niet om psychologische hulp oid 8)7 Anders had hij wel een SG topic gemaakt.

Het is trouwens wel mogelijk om colleges op te nemen. Er zijn meer mensen die het doen. Je moet gewoon een geschikte recorder hebben. Wat ik jou zou willen adviseren is om eens een elektronicawinkel binnen te lopen (Dixons, MM) en die dingetjes daar zelf eens te proberen.

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 14:06:
Hij vraagt om ervaringen met het opnemen van colleges, niet om psychologische hulp oid 8)7 Anders had hij wel een SG topic gemaakt.
Mee eens.
RoD schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 14:06:Het is trouwens wel mogelijk om colleges op te nemen. Er zijn meer mensen die het doen. Je moet gewoon een geschikte recorder hebben. Wat ik jou zou willen adviseren is om eens een elektronicawinkel binnen te lopen (Dixons, MM) en die dingetjes daar zelf eens te proberen.
Inderdaad. Volgens mij kunnen die mensen je verder helpen. Ook heb ik wel eens van die (semi-professionele) memo-recorders gezien die jer ergens naartoe moet wijzen. Ik denk dat je dan zoiets moet hebben.
Pagina: 1