Toon posts:

[VS 2003] package & Deployment: variabele registersleutel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een applicatie geschreven in C#, nu ben ik daarvoor dus een installer aan het maken dmv de Package en Deployment Wizard. Alles gaat wel goed, de applicatie word installed en de registersleutels worden netjes in het register gezet en de dll's geregistreerd. Maar ik heb 1 registersleutel, die variabel is. De user moet deze kunnen invullen tijdens de installatie (een url). Ik ben nu al een tijdje aan t zoeken op google en de got search, maar kom er niet uit. Ik heb inmiddels wel een formulier tijdens de installatie (msi) waarin om de in te vullen waarde gevraagd word. Nu moet deze dus alleen nog in het register gezet worden, hoe doe ik dat, ik kom er niet uit!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:35
Je zal een Custom Action moeten maken (en toevoegen aan je installatie procedure).
Je zal ook een extra formpje moeten maken dat je dan toont tijdens je installatie procedure, en de waarde die daar ingegeven / gekozen is, kan je laten uitlezen door de Custom Action, en deze kan dan die register key wegschrijven / aanpassen.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Het extra formpje, moet ik dit in mijn applicatie maken? Of kan ik Dialog toevoegen bij de User Interface in het Deployment en Package project?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:28:
Het extra formpje, moet ik dit in mijn applicatie maken? Of kan ik Dialog toevoegen bij de User Interface in het Deployment en Package project?
Dat lijkt mij prima te vinden in de documentatie; en als je écht een hekel hebt aan documentatie kun je het altijd nog gewoon proberen ;)
Of doe eens gek en Goole wat rond.

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 22-08-2006 17:44 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• whoami
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:28:
Maak een setup project, dan heb je een aantal mogelijkheden: je kan bv o.m. de forms bekijken waaruit jouw setup project bestaat, en je kan er dan een 'standaard' form aan toevoegen. HIer heb je wel niet zo veel controle. Je kan slechts uit een paar dingen kiezen, en je kan ook niet zelf controls op die form slepen als ik me het nog goed herinner.

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:50:
[...]

Maak een setup project, dan heb je een aantal mogelijkheden: je kan bv o.m. de forms bekijken waaruit jouw setup project bestaat, en je kan er dan een 'standaard' form aan toevoegen. HIer heb je wel niet zo veel controle. Je kan slechts uit een paar dingen kiezen, en je kan ook niet zelf controls op die form slepen als ik me het nog goed herinner.
Ja het formpje enzo was me al gelukt, maar ik snap niets van de custom action

• whoami
Dit moet je wel verder helpen.
Zo moeilijk is het niet; je maakt een nieuwe class, laat die afleiden van de Installer base class, en geeft ze een RunInstaller attribute.
Je override de Install method, waarin je je ding doet (aanpassen / wegschrijven reg key), en je hangt die Custom Action aan je setup project, en je zet ook de CustomActionData property, zodanig dat de waarde die de user heeft opgegeven in je formpje, beschikbaar is in je Custom Action.

Pagina: 1