AMD achteruit?

Pagina: 1
Acties:

• Tozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 12:49
Eej,

Ik heb ff een vraagje. Ik heb zelf een oude AMD K6-2 350 en een AMD K6-2 500, en ik kan niets anders zeggen dan: PERFECT! (Aopen AX59 Pro moederbord b.t.w). Mijn bak crasht echt nooit, werkt altijd, en nooit problemen.

Nu heeft een vriend van mij een poosje terug een AMD Thunderbird 1100 Mhz op een ABIT KT7 gekocht. Niets dan troubles. (Voodoo3 videokaart trouwens)

* BIOS hangt bij het wijzigen van configuratie (dit was met een bios upgrade verholpen b.t.w.)

* Windows wou niet installeren (was ook verholpen met bios upgrade)

* Windows heeft last van spontane reboots

* Spellen die 3d gebruiken hebben de rare neiging om het beeld te 'bevriezen' hiermee bedoel ik dat het systeem prima doordraait, alleen het beeld beweegt niet meer.

* Als er een koe gaat draaien crasht het systeem binnen 1.5 minuut en resulteert vaak in een spontane reboot (w2k)

In andere woorden: NIETS dan pure ellende. Nu wil ik wel upgraden naar ook zoiets.. Maar ik wil niet al die shit hebben die hij nu heeft, en ik begin eigenlijk te twijfelen aan AMD.

Ik hoor meer mensen met problemen met nieuw AMD systemen.

Is het nu echt zo dat er echt zoveel shit is met AMD systemen? En waar ligt dit aan? De moederborden? of de proc's zelf?

Verwijderd

Ik heb een Asus A7V133 met Athlon 1000

Ik ben er uiterst tevreden over, alles werkt, geen crashes. En veel sneller dan een pentium 3 1000MHz

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Alle nieuwe spullen werken meestal niet direct 100% goed, tis niet anders, op de uitzonderingen daar gelaten...

• Tozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 12:49
Op maandag 29 januari 2001 02:56 schreef thornado het volgende:
Ik heb een Asus A7V133 met Athlon 1000

Ik ben er uiterst tevreden over, alles werkt, geen crashes. En veel sneller dan een pentium 3 1000MHz
Ik ben zowieso van plan een ASUS bord te kopen, aangezien ik met Abit dus echt niets anders dan ellende heb.

Ik heb een ABIT BP6 gebouwd, waar dus de beruchte (verkeerde) voltage regulator inzat die zorgt voor om te 10 mins een lockup.

Toen heb ik van de lieve winkel een MSI gekregen en die doet het als een zonnetje. Helaas heb ik die (dual) bak niet meer onder mijn beheer :(.

Met dit Abit bord dus ook alleen maar shit, dus ik ben zowieso van plan een ASUS of MSI of AOpen te kopen...

bye,
Tozz

Verwijderd

duron 700 op een msi k7t a mobo na 2 maanden nog geen problemen gehad :)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb MSI genoemen omdat zowel de asus als de abit veel te veel problemen geven blijkens veel reakties op dit forum. Stabiel uit de doos, 2 stuks (mijne en mijn pa ook)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Ook een Abit Mb is een goede koop hoor. Ik heb hem zelf ook, duron 700 >950 Mhz.
Altijd goede ervaringen gehad met Abit.

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:34
zeker win me? klinkt eerder naar softwarefout dan naar een hardware fout.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 15:55

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Same here. Heb ook een Abit KT7 met een duron en dat werkt bij mij ook perfect op een klein software probleempje onder win2k met mijn geluidskaart, maar die is allang opgelost.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Zie m'n signature voor de hardware die erin zit. Er zitten ook nog een Intel 21041 en een Realtek 8029 netwerkkaartje in, en alles is hartstikke stabiel. Het is onzin om AMD meteen de schuld te geven als een systeem niet stabiel is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik heb hier ook geen problemen, met een Asus A7V en een TB.

Denk dat je vriend gewoon erg ongelukkig is, of hij weet niet hoe hij het inelkaar moet zetten.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Shadeless
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-10-2024
Windows heeft nog al de neiging, om moeilijk te doen over hardware.

Had eerst tig problemen onder winMe als je uitvindt wie wat voor problemen veroorzaakt loopt het systeem snel genoeg stabiel.

Jou vriend zal dus we problemen hebben met de software

Verwijderd

Ik heb een msi+duron 600 en deze draait geweldig!

Verwijderd

KT7 + Duron 650@1000 loopt enorm stabiel hier..echt geen enkel probleem gehad, harstikke tevree.. misschien heb ik mazzel :)

Verwijderd

ik heb een BE6-II en die loopt perfect, ok geen via chip, maar aan het merk ligt het hiero niet...
Tozz routine vraag: Via 4in1 Drivers geinstalleerd?
das het enige wat ik kan zeggen over je vriend zijn comp.
Pagina: 1