Dxr3 Probleem

Pagina: 1
Acties:

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022
Ik heb een Creative DVD 6x Encore kit, en ik heb nooit eerder problemen gehad met het afspelen van dvd's, maar nu wel. Ik ben sinds kort eindelijk maar toch overgestapt op Win2K, en dat bevalt me prima moet ik zeggen :), ik heb alleen 1 probleempje.. Toen ik probeerde om mijn dvd spul aan te spreken onder win2k leek alles in den beginne goed te gaan (installen etc.) maar als ik probeer een dvdtje te bekijken gaat het helemaal fout...

Ik heb hem al geprobeerd om hem als Hollywood + te installen maar daar had ik ook niet errug veel succes (zie draad gathering.tweakers.net/showtopic/113976)..

Goed ik was er zo zat van dat ik de hele brut er maar weer eens afgegooit heb (ik had een tip gekregen van iemand dat de software van creative wel eens moeilijk kon doen met het verwisselen van stations van dvd dus vandaar), heb de software + drivers er weer opgegooid maar weer geen succes :(...

Heb inmiddels al een aantal dingen geprobeerd nl. upgrade van de firmware, remote selector geprobeerd etc. maar helaas geen succes |:( !!

Mijn configuratie is als volgt:
PIII 500 @ 550
ASUS P3B-f
HDD IBM 20 gig 7200
HDD Maxtor 30 gig 7200
Promise Ultra100 Controller
TNT2 Ultra + tv-out
CDRW Sony 4x2x32x
DVD Creative 6X + Dxr3
A-Open 48x
384 MB RAM
Realtec 100/10 mbit
Realtec 10 mbit (met hub onboard)

Beetje overdreven om alles te noemen maar misschien gaan sommige apparaten weer nie samen ofso je weet het nooit ;)

Ik ben jullie eeuwig dankbaar als jullie mij advies kunnen geven want ik zit inmiddels al een paar dagen met mijn handen in t haar... :?

SysSpec

• lak
Ik zit nog eens na te denken (doet errug zeer op dit tijdstip *D) maar kan het ook zijn dat het komt omdat ik de FSB heb lopen overklokken?? Ik weet het de enige manier om daar achter te komen = terug zetten en kijken wat ie dan doet maar daar is het inmiddels te laat voor... :Z

/edit:

Ok het was nogniet te laat (maar nu inmiddels wel) maar dat was het probleem dus ook niet!!! Ik weet het echnie meer nu... gggrrrrrr :(

SysSpec

Verwijderd

Het is mij nog niet geheel duidelijk wat nu precies het probleem is, maar ik heb ook een DXR3 en W2kPro en met de laatste (officieel nog steeds beta) drivers werkt het geheel bij mij als een zonnetje. Voor het regio-gekloot gebruik ik gewoon de laatste DVDgenie (www.inmatrix.com), Remote Selector werkt naar mijn weten niet onder 2000.

Mark.

• lak
de nieuwe remote selector werkt prima onder win2k, alleen het probleem is dat ik gewoon geen beeld krijg en na een seconde of 11 loopt het hele creative progje vast...

SysSpec

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 19:52

Stefano

Ondertitel Not Found

Ook hier een probleemloze DXR3 (beta) met W2K en RS 1.77. Het valt me op dat je je uitsluitend concentreert op de H+ en Creative software en drivers. Weet je zeker dat de rest van het systeem (bijv de IDE controller) naar behoren functioneert? Als dit allemaal ok is zou ik de DXR3 eens in een andere config proberen, hij kan tenslotte defect zijn.

Suc6

• lak
ik ben ook bang dat dit het geval is.. ik ga binnenkort eens een andere dxr3 kaart proberen...

SysSpec

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Het zit niet altijd mee, je bent welkom om je kaart te testen (als je in de buurt van Utrecht woont)

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

PS Check even of je "DMA if available" aangevinkt hebt staan (op de IDE controllers)

• lak
heb ik geprobeerd te vinden maar weet nie helemaal waar ik dat moet zoeken in win2k...

ik werk wel in utrecht dus wat dat betreft ;)

SysSpec

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Onder apparaatbeheer vind je de "IDE/ATAPI-controllers", daaronder (uitklappen) vind je de primaire en secundaire controller. Onder eigenschappen vind je de tabbladen waar je DMA kan activeren. Dit is in W2K veelal standaard uitgeschakeld waardoor de CD/DVD drives in PIO mode staan en dat is niet de bedoeling.

• lak
gevonden, maar stond voor allebei al aan... ben nu echt op dat punt aangekomen om het op te geven... gelukkig heeft mijn videokaartje ook nog tvout (alleen das weer zo donker en klein -> zwarte balken rondom tv)

|:(

SysSpec

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Vervelend, toch maar je kaart testen. Ik zit in Houten als je geen andere test config tot je beschikking hebt.

• lak
i'll keep it in mind... anyway bedankt voor de info! :)

SysSpec

• lak
Ik hoor net dat het misschien een probleem is dat ik een ATA100 controller heb... dan schijnt de dxr3 niet goed te werken..:(

Iemand hier ervaring mee??

SysSpec

• lak
domdomdomdom!!! probleem is opgelost.. ik wist dat de dxr3 niet goed kon tegen irq sharing, en ik dacht ook dat ik hem in een slot geramd had die een apart irq had maar niet dus!!! kaartje verplaatst en t werkt weer prima...

lak2k voelt zich nu een :+

|:(

SysSpec

Verwijderd

Waar kan ik die beta win2k drivers voor de dxr3 downen? Ik gebruik nu de bijgeleverde win98 drivers maar daar heb ik probs mee

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:52
Op maandag 27 augustus 2001 10:21 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
Waar kan ik die beta win2k drivers voor de dxr3 downen? Ik gebruik nu de bijgeleverde win98 drivers maar daar heb ik probs mee
Hmmmm, ff denken... ik heb ze wel
Pagina: 1