Migratie problemen Exchange 5.5 --> 2003 - verwijz. oude srv

Pagina: 1
Acties:

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:22
Ben bezig met een migratie van Exchange 5.5 naar Exchange 2003..
Heel de Exhange Server Deployment Tools doorlopen. Fouten waar ze aanwezig waren opgelost zoals mailboxen zonder NT-account, etc etc..
Active Directory Connector met succes geinstalleerd en replicatie heeft plaatsgevonden.

Bij het daadwerkelijk installeren van Exchange 2003 krijg ik bij het joinen van de bestaande omgeving de volgende melding: "Setup cannot continue because one or more of the following conditions was detected: Could not bind to Microsoft Exchange Directory Server XXXXX. The Microsoft Exchange Server computer does not respond. Please refer to the ..... "

De servernaam die genoemd wordt is een hele oude server die eeuwen geleden is gecrashed en waar binnen Exchange 5.5 ook helemaal geen verwijzing meer te vinden is. Met google gezocht en daar kom je meer soortgelijke gevallen tegen, maar daar wordt het niet zo gek namelijk als bij mij.

Ik heb namelijk even de Exchange System Tools geinstalleerd op de toekomstige Exchange 2003 server. Open ik de Site, Configuration en uiteindelijk de servers map dan staat daar als server plotseling de oude server. De goed werkende huidige Exchange 5.5 server staat daar niet bij.
Naar de oude kan hij niet connecten.

Ik ben even met Adsiedit.msc gaan stoeien en daar kom ik de oude server ook tegen op de volgende locatie: "Configuration", "CN=Configuration", "CN=Services", "CN=Microsoft Exchange", CN=<Your Exchange Organisation Name>, "CN=Administrative Groups", CN=<your admin group>, CN=Servers="

De goede server is nergens te bekennen. Ik kreeg wat tips om in raw mode met de exchange 5.5 manager te kijken of ik de oude server kan vinden, maar dat wil maar niet lukken. Ergens binnen Exchange 5.5 moet het verkeerd staan, maar kan het echt niet vinden waar. Die gegevens moeten m.b.v. de ADC in AD gezet zijn, maar waar die ze vandaan heeft gehaald is echt een raadsel.

Ik durf de regels in Adsiedit die verwijzen naar de verkeerde server niet te verwijderen of aan te passen naar de goede locatie.

Iemand een idee?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• WaSteiL
Wat ik van oud-medewerkers en andere medewerkers te horen heb gekregen zou dit wel het geval moeten zijn. Ik ben ook de zaken gaan nalopen uit deze links en die lijken ook allemaal uitgevoerd te zijn.

Er moet gewoon iets zijn wat die hans-worst destijds is vergeten, maar kom het maar niet tegen. |:(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

WaSteiL schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:55:
Ik durf de regels in Adsiedit die verwijzen naar de verkeerde server niet te verwijderen of aan te passen naar de goede locatie.

Iemand een idee?
Ik kan je vertellen dat je dat zelfs soms MOET doen bij een disaster recovery met Exchange 2003 :P
Nou heeft 2003 setup dan ook een /disasterrecovery setup switch voor dat soort dingen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• WaSteiL
BackSlash32 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:41:
[...]

Ik kan je vertellen dat je dat zelfs soms MOET doen bij een disaster recovery met Exchange 2003 :P
Nou heeft 2003 setup dan ook een /disasterrecovery setup switch voor dat soort dingen :)
Ik was daar al bang voor.
Ik had al een alias aangemaakt in DNS die verwijst naar de wel correcte Exchange server, maar dan gaat hij lopen zeuren dat er bepaalde dingen in de AD niet kloppen die je weer kan terugvinden m.b.v. ADSIEDIT.msc..

Ik ben alleen nog steeds zo benieuwd waar de ADC zijn informatie vandaan haalt vanuit de Exchange 5.5 server. Ik pas het liever daar aan, maar ik ben bang dat ik geen opties meer over heb.