connectie tussen werkgroep domein

Pagina: 1
Acties:

• Frank_hoorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2021
Goeiedag allemaal :)

Ik heb hier een webservertje staan die zich in een werkgroep bevind. Op deze webserver komt een pakket te draaien die gegevens nodig is van onze server binnen ons domein.

De verbinding tussen deze 2 server mag nooit wegvallen.

Nu is het probleem alleen dat als je in wil loggen op de pc binnen het domein, je altijd je naam en wachtwoord moet opgeven..

Is er ook een mogelijkheid dat je op de server binnen het domein op kan geven dat die pc binnen de werkgroep ten alle tijde en zonder in te loggen op de computer mag komen ?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

-edit

[ Voor 75% gewijzigd door JackBol op 22-08-2006 14:54 ]

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03 09:38

Metzie

Nyaano !

De gemakkelijke, maar niet zo veilige oplossing: Guest account activeren in je domein en de betreffende share open zetten voor "everyone".
Wat eigenlijk de veiligste oplossing is, is de webserver in zijn eigen domein zetten (deze dus promoveren tot DC) en dan een 1-way-trust opzeten met het andere domein.

[ Voor 9% gewijzigd door Metzie op 22-08-2006 14:59 ]

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-04 16:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

define 'gegevens nodig is van onze server binnen ons domein' :?
Moet hij daar koeien ophalen ? Files benaderen ? Services raadplegen voor info ? Mail versturen of ophalen ? De server formatteren ?

Tijd voor een nieuwe sig..