Toon posts:

VoIP bellen met een Com21 kabelmodem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een vriend probeer ik een kostenbesparende internet en bellen combi te vinden. Nu hebben we hier goedkoop kabelinternet (12,95 / mnd), en kun je bij DIS telecom voor 6,95 / mnd gratis bellen in heel Nederland. Maar heeft zo’n kabelmodem van Com21 extra ethernetpoorten om de VoIP verbinding in te steken? Of kan ik er anders gewoon een router/switch aanhangen, of zijn deze modems gelocked om alleen één PC aan te kunnen?

Ik weet dat je nog goedkoper kan VoIP’en via VoipBuster e.d. maar deze persoon moet gewoon kunnen bellen zonder tegoeden, opwaarderen, checken of de tarieven nog hetzelfde zijn, etc. Er moet voor hem niets veranderen aan het bellen zelf: gewoon de telefoon in de aansluiting aan de wand en bellen maar. Ik mag regelen hoe dat gebeurt (als ’t maar goedkoper wordt dan nu). Of zijn er gunstiger oplossingen dan DIS telecom?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 23:15

BHQ

Routertje eraan en dan bijv. een Linksys PAP2 gebruiken voor je telefoons.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Of gewoon een router pakken met ingebakken VOIP support :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:05:
Of gewoon een router pakken met ingebakken VOIP support :z
wou daar effe op inhaken..

als je een voip wireless router hebt.. die gekoppelt is met een normale router.. deze is weer gekoppelt met de modem naar het internet..
blijft de mogelijkheid dan nog bestaan om gebruik te maken van voip ingebakken in de eerste router?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangt totaal af van hoe je de boel instelt. Sowieso lijkt het me erg raar om twee routers zo achter elkaar te gebruiken (onnodige complexiteit, latency en stroomverbruik), maar zolang je de port forwarding op de router die op de modem zit goed doet kan het technisch wel :z

Oslik blyat! Oslik!