Toon posts:

[Outlook] Exchange4linux heeft profielen nodig,waar zijn ze?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een probleem waar ik de oorzaak niet van kan achterhalen.

Situatie:
Ik heb 2 pc's waar ik de exchange4linux plugin op moet installeren zodat hun agenda gedeeld wordt.
Nou is dit tot op heden geen probleem geweest en zo kon ik ook op deze pc's E4L installeren. Maar het moment dat ik E4L instel op de werkstations( een met windows XP en een met Windows 98) had E4L geen mogelijkheid om de personal folder in outlook te vinden. Dit werd aangegeven toen ik op de E4L knop (linksboven in) klikte.

Normaal gesproken bij dit probleem, bekijk je het profiel van outlook gebruiker om te kijken of de .PST file wel goed gelinked staat.

Deze optie is te vinden in je configuratie scherm, en dan bevinden zich er onder de "e-mail" knop/icoon een aantal opties, waaronder dus het je e-mail profielen.
Bij deze 2 computers is namelijk het geval, dat wanneer je op de e-mail knopt klikt, zich het venster opent met je e-mail accounts. Oftewel je mail account instelling.

Ik mis dus het scherm wat normaal zou moeten verschijnen, en waar ik de profielen eigenschappen e.d. kan bekijken.

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-07 15:22
Je kan in outlook ook de locatie van je pst file vinden. Rechtermuisklik op de 'outlook today', eigenschappen -> advanced -> en bij path staat er waar de pst staat

Verwijderd

Topicstarter
Brecht Laitem schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:05:
Je kan in outlook ook de locatie van je pst file vinden. Rechtermuisklik op de 'outlook today', eigenschappen -> advanced -> en bij path staat er waar de pst staat
Maar in dit geval zorg ik er niet voor dat het aan een profiel wordt gekoppeld. En dat is wat E4L nodig heeft.

Ik moet echt zien te zorgen dat ik ergens in het profielen scherm kan komen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit heeft puur met Outlook te maken en niks met Wndows als ik het zo goed begrijp - jouw topic gaat dan ook richting Officesuites en -software :)

Windows Clients >> Officesuites en -software

Verwijderd

Topicstarter
*schopje*

Twijfel trouwens of dit wel hier hoort.. het probleem zit hem namelijk meer in het feit dat windows geen profielen opties toont in het configuratie scherm.

Dat outlookp hiervan later gebruikt maakt is toch weer een ander verhaal..?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het MAPI verhaal wordt grotendeels vervangen en geleverd door Outlook, het is echt het meest hier op z'n plek al vraag ik me af of er veel ervaring is met Exchange4Linux :)

Overigens zou misschien wat screenshots (en de engelse termen :X ) je verhaal een stuk duidelijker kunnen maken :)

Verwijderd

Screeshot is handg inderdaad. Zie je wel het icoontje mail in control panel of zie je dat ook niet?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:24:
Screeshot is handg inderdaad. Zie je wel het icoontje mail in control panel of zie je dat ook niet?
Screenshots gaan wat moeilijker.

Ik denk trouwens ook niet dat het een specifiek Exchange4linux probleem is. Want bij het verwijderen van e4l krijg ik de opties niet terug.

Het icoon "e-mail" is wel aanwezig, maar deze opent dus het e-mail accounts venster, en meer ook niet.
Pagina: 1