Het wordt tijd voor een andere pc voor mij. Mijn huidige setup ( zie sig ) moet ik weer teruggeven aan de rechtmatige eigenaar ( geleend ) Heb 2 notebooks waar ik het internet spul en office applitcaties op doe.
Waar ik het systeem voor ga gebruiken (welke software komt erop)?
- Nieuwste games (settlers 2 etc) ( ook oudere zoals Generals e.d )
- Grabit
- Quickpar ( wordt veel gepard )
- Winrar ( veel uitpakwerk )
- SmartFTP
- lots of music
- klein grut...
Behuizing en voeding:
Behuizing heb ik nog wel in mijn bezit. Een wat oudere chieftec kast die naar mijn weten prima functioneert en een relatief goede airflow heeft. Later zal deze vervangen worden door een stacker.
Qua voeding heb ik een Aopen 400 watt voeding ( geen prulding )
Hardware:
Moederbord:
Asus M2N-E: Goed mobo lijkt me voor mijn doeleinden, ik wil later gaan overclocken, sli heb ik niet nodig, erg goede ervaringen met ASUS, dus daarom een asus moederbord. €95,-
Processor:
AMD Athlon 64 X2, 4600+, Socket AM2, Boxed € 249,-
Geheugen:
Kingston DDR-2 Hyperx PC2-6000 DDR2-750 CL4 € 219,-
Videokaart:
Sapphire Radeon X1900XT ( 625/1450 ) reviews ten opzichte van de 7900GT gelezen en deze kwam eigenlijk altijd beter uit de bus. Zeker na een overclock. + komt nog eens bij dat deze kaart niet zo gek veel duurder meer is dan een 7900GT € 329,-
Harde Schijf:
Deze heb ik nog in mijn bezit ( 7200.7 S-ATA 250GB )
Randapparatuur is overgebleven van mijn eigen oude pc ( MX500 muis, logitech game-master keyboard, Samsung 940B )
Dus vraagen,
1: Ideeën over de videokaart?
2: Voeding is 1 jaar oud, kan dat wel met de huidige moederborden?
3: Is een nieuwe kast aan te raden ( zo ja wordt het een stacker )
4: Ben ik niets vergeten?
Budget is: rond de 1000 euro, ben geen koopjes jager en koop het liefst bij Alternate computers.
( mocht het hoger uitkomen dan 1000, niet echt een probleem )
Ik ben benieuwd wat jullie te zeggen hebben.
alvast bedankt...
Waar ik het systeem voor ga gebruiken (welke software komt erop)?
- Nieuwste games (settlers 2 etc) ( ook oudere zoals Generals e.d )
- Grabit
- Quickpar ( wordt veel gepard )
- Winrar ( veel uitpakwerk )
- SmartFTP
- lots of music
- klein grut...
Behuizing en voeding:
Behuizing heb ik nog wel in mijn bezit. Een wat oudere chieftec kast die naar mijn weten prima functioneert en een relatief goede airflow heeft. Later zal deze vervangen worden door een stacker.
Qua voeding heb ik een Aopen 400 watt voeding ( geen prulding )
Hardware:
Moederbord:
Asus M2N-E: Goed mobo lijkt me voor mijn doeleinden, ik wil later gaan overclocken, sli heb ik niet nodig, erg goede ervaringen met ASUS, dus daarom een asus moederbord. €95,-
Processor:
AMD Athlon 64 X2, 4600+, Socket AM2, Boxed € 249,-
Geheugen:
Kingston DDR-2 Hyperx PC2-6000 DDR2-750 CL4 € 219,-
Videokaart:
Sapphire Radeon X1900XT ( 625/1450 ) reviews ten opzichte van de 7900GT gelezen en deze kwam eigenlijk altijd beter uit de bus. Zeker na een overclock. + komt nog eens bij dat deze kaart niet zo gek veel duurder meer is dan een 7900GT € 329,-
Harde Schijf:
Deze heb ik nog in mijn bezit ( 7200.7 S-ATA 250GB )
Randapparatuur is overgebleven van mijn eigen oude pc ( MX500 muis, logitech game-master keyboard, Samsung 940B )
Dus vraagen,
1: Ideeën over de videokaart?
2: Voeding is 1 jaar oud, kan dat wel met de huidige moederborden?
3: Is een nieuwe kast aan te raden ( zo ja wordt het een stacker )
4: Ben ik niets vergeten?
Budget is: rond de 1000 euro, ben geen koopjes jager en koop het liefst bij Alternate computers.
( mocht het hoger uitkomen dan 1000, niet echt een probleem )
Ik ben benieuwd wat jullie te zeggen hebben.
alvast bedankt...
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X