Advies nodig bij Allround/game pc

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:50
Het wordt tijd voor een andere pc voor mij. Mijn huidige setup ( zie sig ) moet ik weer teruggeven aan de rechtmatige eigenaar ( geleend ) Heb 2 notebooks waar ik het internet spul en office applitcaties op doe.

Waar ik het systeem voor ga gebruiken (welke software komt erop)?

- Nieuwste games (settlers 2 etc) ( ook oudere zoals Generals e.d )
- Grabit
- Quickpar ( wordt veel gepard )
- Winrar ( veel uitpakwerk )
- SmartFTP
- lots of music
- klein grut...

Behuizing en voeding:
Behuizing heb ik nog wel in mijn bezit. Een wat oudere chieftec kast die naar mijn weten prima functioneert en een relatief goede airflow heeft. Later zal deze vervangen worden door een stacker.

Qua voeding heb ik een Aopen 400 watt voeding ( geen prulding )

Hardware:

Moederbord:
Asus M2N-E: Goed mobo lijkt me voor mijn doeleinden, ik wil later gaan overclocken, sli heb ik niet nodig, erg goede ervaringen met ASUS, dus daarom een asus moederbord. €95,-

Processor:
AMD Athlon 64 X2, 4600+, Socket AM2, Boxed € 249,-

Geheugen:
Kingston DDR-2 Hyperx PC2-6000 DDR2-750 CL4 € 219,-

Videokaart:
Sapphire Radeon X1900XT ( 625/1450 ) reviews ten opzichte van de 7900GT gelezen en deze kwam eigenlijk altijd beter uit de bus. Zeker na een overclock. + komt nog eens bij dat deze kaart niet zo gek veel duurder meer is dan een 7900GT € 329,-

Harde Schijf:
Deze heb ik nog in mijn bezit ( 7200.7 S-ATA 250GB )

Randapparatuur is overgebleven van mijn eigen oude pc ( MX500 muis, logitech game-master keyboard, Samsung 940B )

Dus vraagen,
1: Ideeën over de videokaart?
2: Voeding is 1 jaar oud, kan dat wel met de huidige moederborden?
3: Is een nieuwe kast aan te raden ( zo ja wordt het een stacker )
4: Ben ik niets vergeten?

Budget is: rond de 1000 euro, ben geen koopjes jager en koop het liefst bij Alternate computers.
( mocht het hoger uitkomen dan 1000, niet echt een probleem )

Ik ben benieuwd wat jullie te zeggen hebben.

alvast bedankt...

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga voor een Intel Core 2 Duo E6400 of E6600 en een Asus P5B Deluxe (eventueel met WiFi) presteert een stuk beter vooral met rarren en parren, voor de rest goed systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
Kom ik dan wel uit me de voeding? Heb iets gelezen over ATX2 ofzo? :?

Probleem is dat bij Intel de processoren net zo duur zijn als bij AMD maar de moederborden knijterduur zijn in verhouding tot...

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 14:20

rg-mohwa

Phoe Hé

OMD schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:31:

Probleem is dat bij Intel de processoren net zo duur zijn als bij AMD maar de moederborden knijterduur zijn in verhouding tot...
Maar ook een stuk sneller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom ik dan wel uit me de voeding?
Ja zeker een core 2 duo verbruikt heel weinig stroom je kunt voor zoveel voedingen gaan:

Asus voeding 450 Watt
Tagan 480 Watt
Enermax 350 Watt / 450 Watt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Settlers 2?

Dan lijkt een Geforce 2 met PIII toch wel overkill hoor , neem die Geforce 1 :P

Misschien zou je ook eens naar een Core 2 Duo systeem kunnen kijken, een E6400 zit zo rond die prijs :)

Btw de Connect3D X1900XT kost rond de 290 euro, scheelt toch weer 30 euro :)

Alhoewel bij de Asus van rond de 230 4 spellen o.a. King Kong zitten.

(Bij Sapphire krijg je de keuze uit 4 spellen die je 1 uur ofzo mag proberen)

[ Voor 35% gewijzigd door Dutch_Razor op 22-08-2006 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
Dutch_Razor schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:44:
Settlers 2?

Dan lijkt een Geforce 2 met PIII toch wel overkill hoor , neem die Geforce 1 :P

Misschien zou je ook eens naar een Core 2 Duo systeem kunnen kijken, een E6400 zit zo rond die prijs :)

Btw de Connect3D X1900XT kost rond de 290 euro, scheelt toch weer 30 euro :)

Alhoewel bij de Asus van rond de 230 4 spellen o.a. King Kong zitten.

(Bij Sapphire krijg je de keuze uit 4 spellen die je 1 uur ofzo mag proberen)
Settlers 2: Heritage of Kings ;) dat is een nieuwe. Komt binnenkort uit ;)

Dat er spellen bij zitten maakt mij niet zoveel uit. De Sapphire heeft wel 512Mb en dat is volgens mij niet wat de Connect3d heeft. ( toch vooruitdenkend naar beetje toekomst )

Ik zit inderdaad te kijken naar een Core 2 Duo systeem. Veel recenties hebben laten blijken dat ze overduidend sneller zijn in rarren/parren en games. En dat is precies wat ik er mee ga doen...

hmzzz, maakt het allemaal maar weer erg lastig.

Hoe zit het eigenlijk als ik 2 identieke seagate 250GB schijven erbij neem en die wil ik in Raid laten draaien ( de snelste variant ) is dat dan veel sneller voor ook parren en rarren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
De Connect3D heeft ook 512MB :)

Maar die spellen kan je eventueel verkopen, miss 10€ per stuk, scheelt toch wel weer :P

Als het goed is kost een E6400 rond de 200 euro en een Asus P5B rond de 130 euro, dus kom je alsnog op 340 euro uit voor de proc+mobo combi :)

[ Voor 37% gewijzigd door Dutch_Razor op 22-08-2006 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:01
Ik zou ook voor een Core 2 Duo systeem gaan. Veel sneller.
Dutch_Razor schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:47:
De Connect3D heeft ook 512MB :)

Maar die spellen kan je eventueel verkopen, miss 10€ per stuk, scheelt toch wel weer :P

Als het goed is kost een E6400 rond de 200 euro en een Asus P5B rond de 130 euro, dus kom je alsnog op 340 euro uit voor de proc+mobo combi :)
Idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMD schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:55:
[...]

Settlers 2: Heritage of Kings ;) dat is een nieuwe. Komt binnenkort uit ;)

Dat er spellen bij zitten maakt mij niet zoveel uit. De Sapphire heeft wel 512Mb en dat is volgens mij niet wat de Connect3d heeft. ( toch vooruitdenkend naar beetje toekomst )

Ik zit inderdaad te kijken naar een Core 2 Duo systeem. Veel recenties hebben laten blijken dat ze overduidend sneller zijn in rarren/parren en games. En dat is precies wat ik er mee ga doen...

hmzzz, maakt het allemaal maar weer erg lastig.

Hoe zit het eigenlijk als ik 2 identieke seagate 250GB schijven erbij neem en die wil ik in Raid laten draaien ( de snelste variant ) is dat dan veel sneller voor ook parren en rarren?
Connect3D is troep. Tenminste heb veel gezeik gezien en gehoord met dat merk. Zou eerder voor een merk als ASUS, Sapphire of Leadtek noemen. Weet dat Sapphire ATI only is en Leadtek nVidia only maarja wilde het ff benadrukken dat je beter iig een ander merk kunt kopen. :-)
Pagina: 1