evesdropping MSN ?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• pcool
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-02 13:48
vraag 1: Is het mogelijk om een MSN chat af te luisteren van een andere computer in hetzelfde netwerk?
Ik vermoed dat het mogelijk is dmv een packetsniffer zoals Etherreal.

vraag 2: Weet er iemand hoe je dit op windows zou kunnen doen?

vraag 3: weet er iemand hoe je kan nagaan of je afgeluisterd wordt (dit is de eigenlijke reden)

Alvast bedankt !!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:18

TeeDee

CQB 241

pcool schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:13:
vraag 1: Is het mogelijk om een MSN chat af te luisteren van een andere computer in hetzelfde netwerk?
Ik vermoed dat het mogelijk is dmv een packetsniffer zoals Etherreal.
Ongetwijfeld. Google geeft aardig wat results. Als je nu nog de zoekquery aanpas naar msn sniff dan krijg je nog wat meer. Deze heeft een iets andere insteek.
vraag 2: Weet er iemand hoe je dit op windows zou kunnen doen?
Ik niet, maar wederom google kan je aardig wat uitkomst bieden. Afaik heb je ook Win32 versies van bijv. Ethereal.
vraag 3: weet er iemand hoe je kan nagaan of je afgeluisterd wordt (dit is de eigenlijke reden)
Alvast bedankt !!
Geen flauw idee.

Wedervragen:
1. Wat heb je zelf reeds geprobeerd?
2. Hebben we het hier over een bedrijfsnetwerk of een thuisnetwerk?

Men mag in een bedrijfsnetwerk niet zomaar jouw verkeer aftappen tenzij anders aangegeven.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• pcool
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-02 13:48
ik heb al geprobeerd met
msn sniffer
packetmon

maar beiden is enkel voor op de pc zelf.

het is een bedrijfsnetwerk en ik zou het precies daarom moeten weten zodat ik klacht kan indienen.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zoiets zou AFAIK via ARP-spoofing moeten gebeuren en dat zou je moeten kunnen 'detecteren' door in een `cmd`-venster `arp -a` te draaien.

Vervolgens kijk je bij het MAC-adres van het IP wat je router zou moeten zijn en vervolgens moet je dat vergelijken met het échte MAC-adres van je router (dat moet je dus wel ff weten).

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Osiris schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:40:
Zoiets zou AFAIK via ARP-spoofing moeten gebeuren en dat zou je moeten kunnen 'detecteren' door in een `cmd`-venster `arp -a` te draaien.

Vervolgens kijk je bij het MAC-adres van het IP wat je router zou moeten zijn en vervolgens moet je dat vergelijken met het échte MAC-adres van je router (dat moet je dus wel ff weten).
Klopt, maar als de TS geluk heeft hebben ze in dat netwerk nog een ouderwetse HUB en dan kan je gewoon direct beginnen met sniffen als je NIC ff in monitor (promisc) mode staat :)

Ohw ja, Auditor moet je hebben. Die live linux CD. Daar is ARP-spoofen makkelijk mee te realiseren.

edit, kijk dit nou eens :o [HOWTO] Sniffing & Spoofing

Dit is btw ook een leuk stukje om te lezen zie ik nu :)
http://manugarg.freezope....poofing/arp_spoofing.html

[ Voor 21% gewijzigd door DeMoN op 22-08-2006 14:49 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

pcool schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:13:
Niet op een technische manier. Hoogstens door wat 'valse info' te 'verspreiden'. Iemand die dat vervolgens weet is de klos.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-04 01:30
Dit soort dingen helpen we absoluut niet aan mee.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.