Toon posts:

[XP PRO SP2] Installatie probleem S-ATA Intel drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 630 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nieuw systeem:
Shuttle SB86i (laatste bios firmware 0018)
3,0ghz intel celeron processor
2x 160 WD RAID HD
1024mb intern geheugen
DVD-Brander
3,5inch Diskette station USB

Probleem:

Installeren XP lukt niet, na formatteren vraag hij om "Intel Applictation Accelerator Driver".
Deze CD/diskette dien ik dan in drive a: te stoppen.
Maar deze diskette zit in mijn usb-3.5 drive, maar hij ze daarnet vandaan heeft gehaald, maar nu dus opeens niet meer kan vinden. Althans dit is de enige diskette voor RAID die ik erbij heb gehaald.

Maar goed wat ik al geprobeerd heb.

Opstarten installatie
op f6 drukken
dan via de optie E de juiste drivers voor RAID van intel selecteren
Enter en doorgaan
Formatteren gaat prima. Hij herkent de schijf als IASTOR.
Dan checkt hij de harde schijf en als hij bestanden wil gaan kopieeren direct daarna krijg ik dus de bovenstaande foutmelding.

Ik heb gezocht op GOT en op Google, maar het enige wat ik krijg is hits wat betreft als je windows al geinstalleerd hebt.

Opties/instellingen in BIOS

RAID: staat aan
3,5 diskettestation stond eerst uit (kon wel via de procedure van f6 op de usb diskettestation komen)
Nadat ik deze heb aangezet geen verschil.

Waarom sluit je geen IDE 3,5 inch diskette station aan is dan de vraag?
A. De aansluiting hiervoor is niet een normale IDE aansluiting maar kleiner dan dat, lijkt op een mini-IDE aansluiting.
B. Het principe, ik wil gewoon met een usb diskette station dit kunnen installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe gewoon een schopje :)

Het probleem is inmiddels opgelost
Alhoewel niet op een gangbare manier
Ik heb een windows xp versie gemaakt met de drivers met de intel RAID erin geslipstreamed.

Maar toch blijf ik het een vaag probleem vinden en niet zo standaard als elke andere S-ATA RAID f6 problemen.
Ik zie graag reactie en eventueel een oplossing aangezien ik gewoon zeer benieuwd ben of iemand anders dit ook wel eens heeft gehad/gezien

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-03 16:55
Idd.. Ik heb de drivers ook gewoon geïntegreerd.. werkt ook goed.. Had ook geen zin om er verder naar te kijken :)

Verwijderd

usb floppy drives worden niet ondersteund in de 2e fase van XP install, slipstreamen of een echte floppy drive zijn de enige opties.
Waarom sluit je geen IDE 3,5 inch diskette station aan is dan de vraag?
A. De aansluiting hiervoor is niet een normale IDE aansluiting maar kleiner dan dat, lijkt op een mini-IDE aansluiting.
Floppy drives hebben een speciale fdd aansluiting, is nooit IDE geweest (tenminste niet voor de 1.44MB floppy drive waar we het hier over hebben)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 12:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry,

Het is inderdaad geen IDE aansluiting, maar wist niet zo snel hoe het wel heette

Maar het is dus een kleinere aansluiting op het moederbord dan ik normaal gewend ben voor een diskettestation.

Maar ik blijf het ongelofelijk vaag vinden van Microsoft.
Je kan wel de drivers via f6 laden en dan vindt hij de Harde Schijf en kan je rustig gaan formatteren, en opeens als setup de bestanden wil kopieeren wil hij niet verder.
Het gekke is toevallig had ik eerder een zelfde Shuttle die ik naar mijn idee wel gewoon met een USB 3,5 diskettestation kon installeren.

Vaag vaag vaag.