Toon posts:

Herkent Tiscali p2p?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een jaar naar tevredenheid Tiscali. Geen problemen, ook niet met p2p programma's, Sinds een maand echter verlies ik de verbinding wanneer ik een p2p programma start, om het even welke.
Verder werkt alles normaal, surfen video streaming etc.. géén probleem. Maar zodra ik één van de p2p programma's opstart is het gelijk einde verhaal en moet ik mijn netwerkkaart eerst uitzetten en dan weer opnieuw aanzetten. Gewoon re-connecten gaat niet.

Wat gegoogled en hier op Got, maar vind geen oplossing.
Ik heb de up- en download snelheid verlaagd.. helpt niets.
Aantal connecties beperk.. helpt niets..

Het lijkt wel of Tiscali me "eraf" gooit...
Iemand nog suggesties?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 23:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als jij je netwerkkaart uit en aan moet zetten, lijkt het me een probleem tussen je modem/router en je netwerkkaart en niet zozeer een probleem in de internetverbinding. Tiscali kan het gedeelte tussen je netwerkkaart en je pc niet eens beheren ;).

Het kan wel zo zijn dat je modem of software op je PC over z'n nek gaat van het grote aantal connecties. Als het verlagen ervan niet helpt, dan is het de vraag: veroorzaakt de pc dit of gaat de modem over z'n nek. Wat gebeurt er als je deze pc laat voor wat-ie is en het vanaf een andere probeert?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Je moet je netwerk kaart uitzetten? Heb je in de tussentijd toevallig nieuwe drivers geinstalleerd? Of patches van MS?

Copy.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het probleem makkelijk reproduceren, moet ik ergens speciaal op letten?

Als ik de netwerk kaart niet uitschakel, maar gewoon probeer te herstarten vind hij geloof ik geen DNS server..

Edit: Ik heb wel een MSN patch geïnstalleerd.. kan die de boosdoener zijn?

Ik heb het nog even geprobeert hij geeft dit:

Wat gebeurt er: Plots kan ik geen pagina's e.d. meer openen, MSN werkt niet meer etc.. kortweg: Er komt geen data meer binnen en gaat niets mer uit.. De verbinding zelf staat wel open
Verbindingstatus: Alles oké. Geen problemen. ( Maar er gebeurt dus niets.. )
Als ik probeer de verbinding te herstellen gebeurt er niets.. Hij kan het IP adres niet vernieuwen. Schakel ik echter de netwerkkaart uit.. en schakel die weer in.. dan is het probleem opgelost.

Wanneer ik de probleemoplosser van MSN probeer geeft hij dit: je Gateway is offline. Maar ook hier haalt de herstel knop niets uit..

Het enige wat helpt is:
- Opnieuw opstarten
- of Modem resetten
- Of netwerkkaart uit/aan schakelen.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 14:46 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Wat voor modem heb je in gebruik en eventueel een losse router als je die gebruikt, welk type? Heb je (ze) wel eens herstart al?

Het kan zijn dat je modem in de stress schiet van het aantal connecties dat je tegelijk opbouwt natuurlijk. Wat zegt je PC op dat moment over je netwerk/verbinding?

Dit is een probleem bij je modem/lijn/computer ergens, kan niet dat Tiscali je lijn herstart of je van internet afgooit als je een peer-2-peer applicatie start. Dat zou pure waanzin zijn en had je hier lange topics gezien met boze mensen natuurlijk...

[ Voor 80% gewijzigd door bjck op 22-08-2006 18:05 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-02 22:30

Nss

The Dude Abides

Welk modem gebruik je? Met de Zyxel2602 (die nu standaard bij Tiscali geleverd wordt) zijn er met oudere firmware versies problemen met p2p programma's. Probeer dan eens de nieuwste firmware versie van de site van tiscali (tiscali.nl > helpdesk > firmware).

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
check eens even heel snel of je in de eventlogs geen meldingen ziet met als eventID 4226

dat betekent zoveel als dat je meer als 10 halfopen connections open hebt staan, en dat duidt weer op spyware/virussen

http://blog.davidkaspar.c...-event-id-4226.php?page=2

[ Voor 17% gewijzigd door Zwelgje op 22-08-2006 18:08 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Update. Bedankt voor de tips.. Kon het echter niet vinden.
Heb windows XP opnieuw geïnstalleerd en nu zijn de problemen voorbij. Het lag dus inderdaad niet aan het modem en/of de provider.
Pagina: 1