Toon posts:

Tekening openen autocad 2006

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik als eerste zeggen dat mijn kennis van Autocad in het algemeen niks is. Bij ons in het bedrijf maken 4 clients gebruik van Autocad 2006.

Nu hebben we het volgende probleem, met maar 1 tekening.

Als 1 tekening op client 1 wordt opgeslagen en deze wordt geopend op client 3 krijgt deze er geen groepen e.d. bij.

Open je die tekening van client 1 op client 2 of 4 word die perfect geoepend.

Alle versies van Autocad zijn exact hetzelfde. Dus geen versie verschillen. Ook de tekening een keer onder andere plek/naam opslaan heeft geen effect.

Kan iemand mij hier wat meer over vertellen?

Verwijderd

Met groepen bedoel je de layouten waar de tekening in bv A1 formaat staat (viewports)?
Je kunt dus wel de tekening openen, maar er staat niks in.

Dit komt vaker voor en dat heeft dan meestal te maken met tekeningen die gelinkt zijn met anderen. Vooral uitgebreide tekeningen worden vaak opgebouwd uit verschillende andere tekeningen (bv een ondergrond van een gebied) Het kan zijn dat client 3 de locatie van die bijbehorende tekeningen niet mee oppakt. Dan nog is het vreemd dat de andere clients (2 en 4) deze wel vinden. Staan de clients allemaal op eenzelfde manier in het netwerk?

Je kun in ieder geval al eens proberen de tekening in client 1 op te slaan als een ouder formaat (bv acad 2000) en de dan te openen op client 3.
Ik heb nog geen kennis gemaakt met de 2006 versie maar dit help regelmatig bij oudere versies.