hoi, zelf heb ik geen internet thuis, maar had bij mijn buurvrouw een linksys router hangen die gepatcht was en via wds naar mijn gepatchte linksys 100 meter verderop een draadloos lijntje gemaakt.
Nu gaat het al meer dan een jaar goed, alleen nu is de snelheid vaak erg ruk.
Het zijn 2 wrt54g routers gepacht met alchemy.
Als ik nu bij status->wireless klik op survey krijg ik meerdere netwerken te zien. Wanneer ik gewoon een laptopje zoek naar draadloze netwerken vind hij niets. ik denk dat het ontvangst van mijn router dus beter is dan van de laptops.
Ik wil kijken of ik een verbinding kan maken met 1 van die andere netwerken, maar hoe kan ik zien of ze wep of wpa protected zijn en wat moet ik instellen om te proberen een verbinding te krijgen?
Wireless mode op ap?
juiste kanaal instellen die in mijn survey lijst voorkomt?
moet ik nog wat instellen bij WDS? LAN of P2P en dan het mac adres erbij vermelden?
hopelijk kan iemand mij hier mee helpen, ben via zoeken hier en op google nog niet echt verder gekomen.
Ik draai winxp professional
Nu gaat het al meer dan een jaar goed, alleen nu is de snelheid vaak erg ruk.
Het zijn 2 wrt54g routers gepacht met alchemy.
Als ik nu bij status->wireless klik op survey krijg ik meerdere netwerken te zien. Wanneer ik gewoon een laptopje zoek naar draadloze netwerken vind hij niets. ik denk dat het ontvangst van mijn router dus beter is dan van de laptops.
Ik wil kijken of ik een verbinding kan maken met 1 van die andere netwerken, maar hoe kan ik zien of ze wep of wpa protected zijn en wat moet ik instellen om te proberen een verbinding te krijgen?
Wireless mode op ap?
juiste kanaal instellen die in mijn survey lijst voorkomt?
moet ik nog wat instellen bij WDS? LAN of P2P en dan het mac adres erbij vermelden?
hopelijk kan iemand mij hier mee helpen, ben via zoeken hier en op google nog niet echt verder gekomen.
Ik draai winxp professional