Toon posts:

Hddrive2go Onbekend apparaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo forum leden
Mijn externe hardeschijf wordt door de pc/windows wel opgemerkt dat hij er is maar geeft daarna gelijk aan: "Het USB apparaat wordt niet herkend"
Bij schijfbeheer staat hij niet. Bij apparaten beheer onder USB controllers staat hij ook maar aangegeven met ONBEKEND APPARAAT.
Iemand hier ervaring mee of weet waar het euvel zit?
Het is een HDDrive2go van de Aldi cq een Western Digital WD Caviar SE p/n WD 2500 JB etc

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je het ding al eens aan een andere USBpoort/ hub gehangen en gekeken of hij daar wel werd herkend? Heb je daarnaast de USB controller al eens geherinstalleerd en gekeken of hij dan wel werkt en wat doet het ding op een andere pc?

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem ook op andere pc aangesloten. Zeflde probleem.
Geherinstalleerd?? Verwijderen etc Via hardware apparatenbeheer eigenschappen etc
Ja ook al.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via een duitse site begrepen dat hij geriset moet worden iemand daar ervaring mee?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost
Schijf werkt weer. Alle data nog aanwezig.
Controller gereset door op 40 pins stekker pin 1 en 3 te bruggen.
Insteken in EHD sleuf (zonder HD) Daarna USB.inf geinstalleerd.
Hd en controller weer samen bouwen.
Primer.exe programma starten en HD wordt weer geinstalleerd.
Groet Jan
O ja en bedankt voor uw hulp!

Verwijderd

ik heb dezelfde hd vorige week gekocht (320GB versie) ik krijg dezelfde melding als ik de data bay gebruik. als ik de harde schijf aansluit met de kabels (eerst power , daarna usb) lukt het wel direkt.
ik denk dat deze hd eerst een beetje moet upspinnen voor windows de hardware kan inschakelen.
kan je jezelf een beetje verduidelijken over de bovenvermelde methode?
mvg mrdude _/-\o_
Pagina: 1