Vreemd sata probleem

Pagina: 1
Acties:

• jasonxx
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-04-2025
Nadat ik hier in dit topic zoveel mogelijk heb uitgepluist kom ik nog niet verder met mijn probleem.

Nadat ik windows opnieuw heb geinstalleerd herkende het systeem mijn 200 gig sata schijf van maxtor niet meer.
tenminste voor een gedeelte, windows geeft wel melding dat er nieuwe hardware is gevonden, maar kon er verder niets mee.
Bij schijfbeheer staat bij status "mislukt".
Nu heb ik bij dit topic gezien dat een zacht tikje wel wil helpen, nou het heeft iets geholpen : hij ziet nu 4 ! schijven maar er hangen er maar 3 in eentje is alleen een partitie van de niet herkenbare schijf.
Ik snap er niet meer van en er staan erg veel bestanden op die ik niet kwijt wil.
Er hangen 2 schijven van 160 gig in, eentje van maxtor en eentje van seagate, en een 200 gig Maxtor welke problemen geeft.
voor de goede orde de schijf heeft het altijd gedaan.
Hieronder kun je zien wat schijfbeheer meld.:
Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/8016/bereaublad1fo6.jpg

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je de mogelijkheid om de schijf te importeren? Die optie heb je meestal wel als de disk niet direct herkend wordt en je geen basic disk gebruikt.
Verder kan het zijn dat je nog geen 48bit lba gebruikt, dus dan kan het ook zijn dat partities niet helemaal correct herkend worden, dus dat is ook altijd aan te raden dat te controleren.

je zegt wel, hieronder kun je zien wat schijfbeheer meldt, maar vervolgens post je niets :P

• jasonxx
Ik kan hem niet importeren alleen opnieuw activeren maar dan krijg ik de melding "kan de opgegeven schijf niet vinden"

• jasonxx
je zegt wel, hieronder kun je zien wat schijfbeheer meldt, maar vervolgens post je niets :P[/quote]

Er staat toch een plaatje van het bureaublad met schijfbeheer geopend ?

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 17:15

antimute

Developer

Ik heb ongveeer hetzelfde probleem gehad. Dit gebeurde mij na een herinstallatie. Nadat ik die Mobo drivers had geinstalleerd was het probleem opgelost(ws iets met Sata drivers)

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

• jasonxx
Die heb ik ook al geintalleerd, ik kan nog even de niewste van asus downloaden, maar heb er weinig hoop in.
En alle andre schijven zijn ook SATA, welke het allemaal keurig doen.
Heb zelfs de schijf in een andre pc geprobeerd maar daar wou ie ook niet meer.
Het begint me wel op te vallen dat elke keer als ik een probleem heb met een schijf het altijd een Maxtor schijf is.
Met Seagate nog nooit problemen gehad. ;(
Pagina: 1