TagScanner Topic

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Het is de bedoeling dat we hier alle vragen en onduidelijkheden over TagScanner gaan oplossen.

TagScanner is een van de beste Tag editors waarmee je goed en gemakkelijk je muziek collectie kan bewerken. Het ondersteunt ID3v1, ID3v2 en APEv2 tags en album informatie kan gemakkelijk binnen gehaald worden via freedb.org.

Zelf heb ik een aantal vragen:
-Rechtsbovenaan heb je een floppy en een folder. De floppy geeft aan hoe hij het saved en de folder geeft aan als welke tag hij het de files opent. Ik werk met Foobar2000, ID3v1 kan toch maar 30 characters per regel? Dus lijkt mij ID3v2 een goed idee, maar waarom zou ik APEv2 niet gebruiken?

-Dan wil ik dat hij alle andere tag soorten delete, dus ik wil dan maar met 1 tag soort blijven werken. Als je bij TAG Processor Remove TAG aanzet dan verwijdert hij de tags die aangegeven staan bij de floppy en de folder rechtsbovenaan. Waarom moet ik ze allebei goed zetten? Floppy en folder. En kan ik niet gewoon zeggen; ik wil deze tag soort gebruiken dus delete de rest. Hoe doe ik dit het gemakkelijkst?

-Dan heb ik ook nog dat hij bij Music Renamer 'The' voor een aantal nummers weglaat, hoe zet ik dit uit?

Ik hoop dat we ff een stappenplan kunnen maken zo van; je laad het album, bewerk hem op de goede manier en saved hem weer.

1. Laad je album onderaan bij 'Path', klik op 'Browse...'
2. Zet 'Format' op '%7 - %2' om ervoor te zorgen dat hij de bestanden als 'tracknummer - title' neerzet. Vb: 02 - Lucky Denver Mint

En dan nu mag ik nog niet rename doen he? We moeten toch eerst naar TAG editor om de namen goed te zetten? Of eerst naar TAG Processor?

Ik hoop dat we samen het geheel kunnen afmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik al een tijd tagscanner, machtig programmatje. Echter, sommige albums lukt het me niet om iets aan te passen in de tag... dan verander ik bv het jaartal van een album en druk op 'Save'. Het lijkt erop dat ie de wijziging opslaat maar erna staat gewoon nog het oude jaartal.

Gisteren een nieuwere versie van Tagscanner gedownload maar helaas het probleem is niet opgelost. De maker van Tagscanner reageert niet op mijn e-mail :(

Mbv Google kwam ik ook niet zo snel iemand tegen met hetzelfde probleem. Misschien iemand hier die de oplossing weet ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heb je een linkje naar dat programma?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henridv
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik had een probleempje met TagScanner en heb daarom een mail gestuurd naar Sergey:
Mijn mail is de code de tekst daartussen is Sergey's reply.

Drooge kerel :s
Hi.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
22.06.08, 12:44, "Henri De Veene" :

Hello

I've been using TagScanner for a long time now and I really love it!
But just recently I encountered a strange problem (bug??).

While I'm tagging all my .mp3-files I always delete the comments.
Winamp than shows that there are no comments, but MediaMonkey does show some comments.
Could it be a problem with the APE tag?

Maybe.

code:
1
I also noticed that TagScanner does not tag the APE tag correctly (anymore..). In Winamp it shows that an ID3v1 and v2 are present but the APE tag isn't, although I select "Complete" to tag.

Winamp can not read APE tags from mp3 files.

code:
1
2
3
I hope you can solve this problem.

Henri

-- Regards, Sergey