Toon posts:

adsl + inbel delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een ADSl verbinding die binnenkomt via een speedtoch 500 serie modem/router. Deze heeft 4 uigangen voor een netwerk. Deze router fungeert ook (nog) als DHCP server.

Mijn hoofdcomputer is hier wired op aangesloten en krijgt hier ook een ip van.
Op mijn hoofdcomputer is ook nog een inbel verbinding naar de universiteit
die ik gebruik om toegang te krijgen tot een bibliotheek.
Volgens de universiteit zou dit (nog) niet via adsl kunnen.

Nu wil ik deze inbel verbinding delen met 2 andere computers
1 laptop via wireless
1 werkstation wired

Deze laptop zit ook bedraad aan een ander netwerk vast waar ik verder geen wijzigingen in kan aanbrengen.

Het wireless wilde ik maken via een peer-to-peer verbinding tussen mijn laptop en mijn (hoofd)computer)

Ik heb een kleine schets gemaakt waar dit (hopelijk) duidelijk word :P

Afbeeldingslocatie: http://xs4all.nl/~fsiegers/OLD/schetsnetwerk.GIF

Nu is mijn vraag:
Is het mogenlijk het zo te maken dat al deze 3 computers kunnen inbellen via de ene inbellijn naar de universiteit, en kunnen internetten via de adsl lijn (laptop uitgesloten)

• BOUBOU
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-02 10:30

BOUBOU

668:The Neighbour of the Beast

Het handigste lijkt mij om de hoofdcomputer via remote desktop over te nemen.
Op die manier kun je van alle aanwezige verbindingen op de hoofdcomputer gebruik maken.

Indien je geen gebruik maakt van XP pro zou dit kunnen via PCanywhere.

server: DUAL 1800+mp 3x80gb raid 5 +2x40+1x10 2 x 300gb maxtor HD, Nvidia Gforce3 128MB DDR

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

jep dat kan.
gewoon slim routeren.

ik zou dus geen windows daarvoor gebruiken: probleem is dat je dan maar 1 'desktop' hebt.
als je on demoand met je laptop inbelt en daarna het verkeer routeert kun je het handiger doen.

[ Voor 73% gewijzigd door Boudewijn op 22-08-2006 13:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
BOUBOU schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:02:
Het handigste lijkt mij om de hoofdcomputer via remote desktop over te nemen.
Op die manier kun je van alle aanwezige verbindingen op de hoofdcomputer gebruik maken.

Indien je geen gebruik maakt van XP pro zou dit kunnen via PCanywhere.
maar dan kun je naar mijn weten maar op 1 van de pc's werken niet beiden tegelijk en de hoofdcomputer kan je dan ook nietmeer gebruiken of wel?
kun je meerdere terminals tergelijkertijd open zetten?
Boudewijn schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:02:
jep dat kan.
gewoon slim routeren.

ik zou dus geen windows daarvoor gebruiken: probleem is dat je dan maar 1 'desktop' hebt.
als je on demoand met je laptop inbelt en daarna het verkeer routeert kun je het handiger doen.
en hoe zou ik dan dat routeren moeten doen, met een software tooltje op alle pc's?
en het werkstation gewoon een ip laten krijgen door het modem/router.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand anders meer enige suggesties? :'(

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-04 14:06
Als je bij control panel-network connections rechtsklikt op je inbelverbinding, en dan de advanced tab, kan je toch selecteren "allow other computers to connect.....enz"? Dat is volgens mij gewoon internet connection sharing (niet geprobeerd met dial-in, heb geen modem), probeer dat eens. Weet niet of je dan de ADSL verbinding ook nog kunt sharen mbv ICS.

[ Voor 10% gewijzigd door DigiK-oz op 23-08-2006 20:17 ]

Whatever

• RefleXion
  • Laatst online: 04-04 09:02
Welke Universiteit? Want ik heb hier thuis een ADSL aansluiting van de RUN, met toegang tot de bibliotheek.

58x PV Enphase IQ8+, 16x PV SolarEdge, 2x PV los, 9x Marstek Venus E V3, Peugeot e-208

Verwijderd

Topicstarter
RefleXion schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 20:21:
Welke Universiteit? Want ik heb hier thuis een ADSL aansluiting van de RUN, met toegang tot de bibliotheek.
Ja, het is de RUN, ik heb deze laatst gebeld of dit mogenlijk was en toen greeg ik het antwoord dat ze hier mee bezig waren maar dit nog niet voltooid was :( 8)7

enig idee waar ik daar informatie over kan vinden?
BVD
laat maar gevonden

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 10:46 ]

• RefleXion
  • Laatst online: 04-04 09:02
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:39:
[...]

Ja, het is de RUN, ik heb deze laatst gebeld of dit mogenlijk was en toen greeg ik het antwoord dat ze hier mee bezig waren maar dit nog niet voltooid was :( 8)7

enig idee waar ik daar informatie over kan vinden?
BVD
laat maar gevonden
Ja, ze zijn gestopt met interKabel@RUN. Maar nu hebben ze een alternatief. http://www.surfsneladsl.nl/cms/surfsneladsl/control.cfm

Als je je via die pagina aanmeld heb je toegang tot de SURFNET services.

58x PV Enphase IQ8+, 16x PV SolarEdge, 2x PV los, 9x Marstek Venus E V3, Peugeot e-208

Pagina: 1