Geachte,
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een ADSl verbinding die binnenkomt via een speedtoch 500 serie modem/router. Deze heeft 4 uigangen voor een netwerk. Deze router fungeert ook (nog) als DHCP server.
Mijn hoofdcomputer is hier wired op aangesloten en krijgt hier ook een ip van.
Op mijn hoofdcomputer is ook nog een inbel verbinding naar de universiteit
die ik gebruik om toegang te krijgen tot een bibliotheek.
Volgens de universiteit zou dit (nog) niet via adsl kunnen.
Nu wil ik deze inbel verbinding delen met 2 andere computers
1 laptop via wireless
1 werkstation wired
Deze laptop zit ook bedraad aan een ander netwerk vast waar ik verder geen wijzigingen in kan aanbrengen.
Het wireless wilde ik maken via een peer-to-peer verbinding tussen mijn laptop en mijn (hoofd)computer)
Ik heb een kleine schets gemaakt waar dit (hopelijk) duidelijk word

Nu is mijn vraag:
Is het mogenlijk het zo te maken dat al deze 3 computers kunnen inbellen via de ene inbellijn naar de universiteit, en kunnen internetten via de adsl lijn (laptop uitgesloten)
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een ADSl verbinding die binnenkomt via een speedtoch 500 serie modem/router. Deze heeft 4 uigangen voor een netwerk. Deze router fungeert ook (nog) als DHCP server.
Mijn hoofdcomputer is hier wired op aangesloten en krijgt hier ook een ip van.
Op mijn hoofdcomputer is ook nog een inbel verbinding naar de universiteit
die ik gebruik om toegang te krijgen tot een bibliotheek.
Volgens de universiteit zou dit (nog) niet via adsl kunnen.
Nu wil ik deze inbel verbinding delen met 2 andere computers
1 laptop via wireless
1 werkstation wired
Deze laptop zit ook bedraad aan een ander netwerk vast waar ik verder geen wijzigingen in kan aanbrengen.
Het wireless wilde ik maken via een peer-to-peer verbinding tussen mijn laptop en mijn (hoofd)computer)
Ik heb een kleine schets gemaakt waar dit (hopelijk) duidelijk word
Nu is mijn vraag:
Is het mogenlijk het zo te maken dat al deze 3 computers kunnen inbellen via de ene inbellijn naar de universiteit, en kunnen internetten via de adsl lijn (laptop uitgesloten)