Toon posts:

[Eweka, Tiscali] Newsleecher erg langzaam

Pagina: 1
Acties:
  • 1.656 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb hier een klein probleempje, Newsleecher haalt ineens niet meer dan 300 KB/s terwijl 1350 KB/s makkelijk haalbaar moet zijn (normaal doet ie dat ook) maar waarom nu zo llaannggzzaaaamm?

Situatie:
Payserver Eweka
Tiscali T12 + telefonie (12 MB)
Gewoon een goeie computer (2.8 GHz 1.5 GB Ram 300 GB enz.)

De rekeningen zijn gewoon betaalt :? :*)

Edit:
Hij is ineens stukken sneller, hij haalt nu ineens 900 KB/s :O

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 12:32 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 18:09

BHQ

Hiervoor is het usenet-providers topic. Een hickupje kan soms prima.

Verwijderd

Topicstarter
Yapser schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:32:
Hiervoor is het usenet-providers topic. Een hickupje kan soms prima.
Het licht denk niet aan eweka, ik weet het niet, maar inmiddels is is ie weer 100 KB/s :(

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Eweka had tijdelijk een bandbreedte probleempje, omdat 2 van onze 10Gbit verbinding naar Openpeering toe eruit lagen, hierdoor ging alle verkeer over de AMS-IX link (20Gbit) welke daardoor vol kwam te zitten wat voor vertraging zorgde.

Is inmiddels fixed.

Verwijderd

Ik zou zeggen probeer

ftp://ftp.tiscali.nl/pub/test/100megabyte.bin

dat eens te downloaden en kijk welke snelheid je dan haalt, kun je in ieder geval of het niet alleen aan de usenet provider ligt, maar gewoon aan tiscali. Verder raad ik je aan om hier eens te kijken...

T12 haalt namelijk redelijk veel uit de lijn, hierdoor kan het zijn dat gewoon je hele verbinding instabieler is... Zie ook meer in de andere topics op het tiscali forum

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost,

Het kan zijn dat het werkzaamheden zijn, maar wilde zeker weten, er waren gister werkzaamheden in Rotterdam Zuid, ik woon in Barendrecht (licht in de achtertuin van Rotterdam).

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Als je goed leest zie je dat Eweka een probleempje had gisteren in haar netwerk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

ik heb mail van eweka gekregen!!!!!!

Beste #,

Tot op heden heb ik nog geen reactie van u gehad. Ik heb alle dingen gecontroleerd die u in uw email had vermeld.
Dit heeft allemaal geen effect. Het probleem is 2 weken terug begonnen tijdens het onderhoud van jullie servers.

Ik kan nu nog maar per thread met max. 300Kb downloaden wat eerst > 2Mb was. Ik download van diverse plekken
en het ligt echt aan jullie servers want voorheen had ik dit probleem niet, en nu op alle plekken.

Dus ik zit nu al meer dan 2 weken te downloaden met maar een max. snelheid van 2Mb met 8 threads! Ik heb alijd goede
ervaringen met eweka gehad, en ik snap best dat er onderhoud gepleegd moet worden maar dit vind ik nu te lang duren, dus
ik hoop dat jullie snel met een oplossing kunnen komen.

Hopend op een spoedige reactie.

Met vriendelijke groet,
KlaasKippegaas

-------------------------------------------------

Geachte KlaasKippegaas,

Eweka heeft officieel nooit snelheden boven de 20 Mbit (2500 kbps) ondersteund.

Dit kunt u ook lezen op onze website, bij de specificaties van Usenettoegang.

Een snelheid van 2 MB per seconde loopt dan ook tegen het maximum aan en is een prima snelheid.

Het is waar dat het in principe altijd ongelimiteerd stond, maar nu is het inderdaad maximaal zo’n 300 kbps per connectie.

Met 8 threads kom je zo tot een maximum van zo’n 24 Mbit (dus nog steeds 4 mbit meer dan op de website aangegeven).

24 Mbit is het snelste consumentenabbonement dat in Nederland te krijgen is, dus vandaar die snelheid.

Met vriendelijke groet,

Eweka Internet Services

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

>
> Beste,
>
> Hoe is het dan mogelijk dat ik tot 3 weken geleden altijd met
> 2 threads 5MB per seconde downloade?
>
> Met vriendelijke groet,
> KlaasKippegaas

-----------------------------------------------------------

Geachte KlaasKippegaas,

Dat u meer haalde dan wij specificeren doet naar mij inziens niet ter zaken.
De technische uitleg heeft mijn collega }:O reeds aan uw gegeven.

--
#

---------------------------------------------------------------------------------------------

Beste }:O

Dit betreur ik ten zeerste, zeker ook omdat jullie dit niet hebben aangekondigt.

Bij deze wil ik dan ook graag het abbonement per direct opzeggen, gebruikersnaam ......
Het resterende bedrag zo spoedig mogelijk teruggestorten op rekening nr ......

Met vriendelijke groet,
KlaasKippegaas

---------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte Klaaskippegaas,

Van mijn collega }:O heb ik een mailwisseling tussen uw beide ontvangen, met als laatste een terugstort verzoek.
Wij moeten u helaas mededelen dat wij uw abonnement niet opzeggen, en het geld niet terugstorten.

Reden hiervoor is dat Eweka Internet Services uw het product aanbied zoals beschreven staat op onze website

(http://www.eweka.nl/nl/usenet_toegang/specificaties/).
Deze specificatie staat al sinds den beginnen op onze website en is inhoudelijk niets tot nauwelijks veranderd. Sinds de lancering in 2004 hebben wij in de

specificatie opgenomen dat de maximale downloadsnelheid 20Mbit/s.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2007 09:07 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 14:54:
En wat is nu je probleem?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11 20:38
Volgens mij haal je de bits en de bytes flink door elkaar.
Correct me if i'm wrong...

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 23:09

The CarNagE Man

SüperG33K

Wat is precies het probleem? Zover ik begrijp haal je niet je volledige snelheid met maar 2 threads... dit is makkelijk op te lossen door 8 threads te gebruiken..
Ik zie alleen niet wat precies je verbindingsnelheid is. Wat voor aan abbo heb je bij Tiscali?

-TCM

Verwijderd

The CarNagE Man schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 15:35:
[...]

Wat is precies het probleem? Zover ik begrijp haal je niet je volledige snelheid met maar 2 threads... dit is makkelijk op te lossen door 8 threads te gebruiken..
Ik zie alleen niet wat precies je verbindingsnelheid is. Wat voor aan abbo heb je bij Tiscali?

-TCM
Het gaat erom dat eweka de snelheid van hun abbonement hebben veranderd zonder enige aankondiging naar haar klanten.

voorheen was het voor mij mogelijk om met 8 lijntjes een snelheid te halen van 5 tot 6 mb per seconde. sinds het zogenaamde onderhoud van eweka in week 38 kan ik nu met 8 lijntjes nog maar downloaden met 2.5mb per seconde voor mij een halvering van de snelheid dus. het is met eweka niet mogelijk om sneller te downloaden dan +- 2.5 mb vanwege het limiet van 300kb per seconde per lijn.

Zoals te lezen is in voorgaande correspondentie zegt eweka dat dit niet hun probleem is en dat ik het maar voor lief moet nemen. een erg slechte service vanuit eweka.

Ik hoop dat ik het zo voldoende heb uitgelegd

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Misschien hè, misschien blokkeert je provider wel usenetverkeer? Is dat al eens bij je opgekomen? Steeds meer mensen laten het internet dichtslibben door de toenemende populariteit van usenet, en enkele providers zijn tot deze beslissing overgegaan.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 23:35:
[...]
Het gaat erom dat eweka de snelheid van hun abbonement hebben veranderd zonder enige aankondiging naar haar klanten.
Nee, Eweka legt het duidelijk uit. Eerst kreeg je meer dan je voor betaalde, nu krijg je waarvoor je betaald. Dat is inderdaad geen reden tot opzegging.

En het hoort voor jou geen reden te zijn om in allerlei topics Eweka af te gaan kraken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

- Toegang tot alle beschikbare nieuwsgroepen
- Supersnelle download snelheid tot 20 Mbit/s
- Hoge kwaliteit wereldwijde uitwisseling van newsfeeds
- Supersnelle eigen 100 Gigabit/s backbone
- Meer dan 350 TB redundante storage online
- Optimale compleetheid van meer dan 99,5%
- Ongecensureerde toegang
- Respect voor uw privacy
- Geen datalimiet
- Tot 120 dagen retentie voor binaries groepen
- Maximaal 8 connecties toegestaan per gebruiker
- Toegang tot online control panel
- Geen opzegtermijn

En dat is al een poosje (meer dan een jaar) zo. Waarschijnlijk zijn ze nu zo populair dat ze die extra service boven 20Mbit niet meer kunnen aanbieden. Bij mij gaat het al tijden met 1800KB/s, wat het maximale van mijn verbinding is.

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
@ Klaaskippegaas

Het zit je wel hoog he, niet alleen vervuil je dit (oude) topic met je onterechte geklaag, maar je haalt ook nog eens twee andere oude topics omhoog met alleen een linkje naar dit topic.

Eweka doet niets verkeerd, ze hebben eerst meer geleverd dan dat er in de voorwaarden van het abbo stond, nu hebben ze dat teruggedraaid en dat is hun goed recht. Leef ermee of ga naar een andere aanbieder zou ik zeggen...

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 22:03
tot 20Mb, dus alles daaronder...
Waar maken jullie je druk om??
5Mb per seconde of 2Mb per seconde, het is allebei retesnel voor dat geld!

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:47
Wat ben jij voor stomme }:O

Ja misschien kon je in het verleden sneller dan dat Eweka eigenlijk aanbood/aanbied...
Maar op dit moment hebben ze het zo ingesteld dat max 20Mbit krijgt oftewel waar ze mee aanbieden... Oftewel heb jij dagen/weken/maanden/jaren gebruik kunnen maken van een snelheid die ze eigenlijk niet aanbieden...

Ze leveren nu wat ze aanbieden.. maar nee hoor dat is voor meneer niet goed dus wilt hij opzeggen omdat ze niet meer BOVEN hun aangeboden snelheid leveren...

edit:mail conversatie weggehaald.

[ Voor 71% gewijzigd door Daros op 03-10-2007 23:56 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Zullen we verder gaan in het centrale usenet provider topic?

Eigenlijk is het allemaal wel duidelijk volgens mij wat er aan de hand is. Ik heb alle andere verwijzingen ook weggehaald in de andere topics.

Heeft ook weinig (niets) met dit topic te maken van jaren terug over Eweka en Tiscali.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.