Toon posts:

Backup software

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een klein probleempje. Heb 3 programma's geprobeerd, echter geen van allen (denk ik) werken.

Wat moet er gebeuren?
  • Incremental backup.
  • Dagelijkse planning.
  • In het Backup programma moet tevens de optie zijn om dmv een ftpserver files daarheen te kopieeren.
Ik dacht dus aan het volgende;

Ik kopieer eerst bij de klant alle data naar de externe hdd. Die externe hdd neem ik mee naar kantoor en sluit ik aan op de linux server. Ik geef deze externe hdd een plaatsje in mijn ftp programma waardoor hij voor de klant van buiten af te bereiken is. Nu moet het programma zijn werk doen.
Hij moet controleren of de bestanden anders zijn als die van de server. Als dat zo is; moet hij de nieuwere versie kopieren, en eventueele nieuwe bestanden moeten ook meegenomen worden.

Hierdoor hoeft er niet telkens 60GB (wat niet eens mogelijk is met deze lijn) in een nacht te kopieren. Dit omdat er smorgens weer gewoon aan het systeem gewerkt moet worden.

Ik heb de volgende programma's getest;
  • Superduperr (Kan wel incredimental, maar niet naar buiten, alleen intern dus.)
  • Deja vu (Kan wel naar buiten toe. maar niet een incredimental maken.)
Ik hoop echt dat er wel een programma is die dat kan. Moet natuurlijk niet 400 euro gaan kosten, want anders los ik het wel anders op.

PS; De ppc staat op een andere locatie als de externe hdd aangesloten op de ftpserver.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 12:49 ]

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-02 17:48
Rsync in combinatie met RsyncX? Je zou dan alleen (vermoed ik) de FTP-server moeten vervangen voor een Rsync-server, maar weet ook niet precies hoe dat werkt.

[ Voor 94% gewijzigd door Arthur op 22-08-2006 12:46 ]

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

Topicstarter
Arthur schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:45:
Rsync in combinatie met RsyncX? Je zou dan alleen (vermoed ik) de FTP-server moeten vervangen voor een Rsync-server, maar weet ook niet precies hoe dat werkt.
Nee dat word niks. Maar ik heb een programma dat het nu doet, alleen moet het even bestellen nog. Hier mag een slotje op

Programma is geworden; EMC Retrospect desktop 6.1 prijs; 129 $

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

* Canaria gaat de ongehoorzame mod uithangen >:)

Backup software is wel een interessant onderwerp voor een topic hier en we zijn uiteraard benieuwd naar je ervaring met Retrospect :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• uruviel359
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-12-2025
Om de ongehoorzame mod te plezieren

Persoonlijk gebruik ik Synk helaas niet gratis maar doet wel aan planningen en incremental backups. Zelfs op een vrij redelijke manier die wel wat op TimeMachine lijkt. Het moet vast mogelijk zijn om naar buiten toe te sturen maar dan zul je de ftp site waarschijnlijk moeten mounten in de Finder.

Verwijderd

Topicstarter
Canaria schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:52:
[...]

* Canaria gaat de ongehoorzame mod uithangen >:)

Backup software is wel een interessant onderwerp voor een topic hier en we zijn uiteraard benieuwd naar je ervaring met Retrospect :)
Zodra deze binnen is zal ik er wel wat over vertellen. Denk begin volgende week.

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
uruviel schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:57:
Om de ongehoorzame mod te plezieren

Persoonlijk gebruik ik Synk helaas niet gratis maar doet wel aan planningen en incremental backups. Zelfs op een vrij redelijke manier die wel wat op TimeMachine lijkt. Het moet vast mogelijk zijn om naar buiten toe te sturen maar dan zul je de ftp site waarschijnlijk moeten mounten in de Finder.
helaas is schrijven naar ftp in finder nog niet mogelijk, geen flauw idee waarom.

Verwijderd

Heb zelf geen positieve ervaring met Retrospect. Hij crashte steeds voordat ik
alles in kon stelllen (op G5). De mening op internet is nogal verdeeld;
http://www.versiontracker...acosx/22373&mode=feedback

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Ik gebruik "Databackup" van Prosoft. Werkt eenvoudig maar vrij goed, kan ook naar windows shares schrijven, helaas niet naar ftp (maar ikwou jullie toch even mijn ervaring geven). Enigste waar ik nu wat problemen mee heb is een sync-job van bestanden (op een netwerkshare), ik heb hier prosoft over gemailed maar nog geen oplossing.
Synk ziet er ook wel goed uit, weet iemand of deze kan werken met windowsshares? (Bij databackup mount ik de share eerst en selecteer ik 'm gewoon als pad, werkt prima).
Pagina: 1