Toon posts:

PC start niet meer op.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen toen ik mijn pc aan wou zetten starten deze niet meer op :'( . Hiervoor werkte hij gewoon probleem loos. Ik krijg zelfs de bios niet te zien.

Wat heb ik geprobeerd.
Ik heb alle overbodige randaperatuur losgekopeld.
Beide geheugenmodules los uitgeprobeerd.
Als ik beide geheugenmodules eruit haal hoor ik geen piepje.
Ook niet als ik de videokaart of cpu eruit haal krijg ik geen piep signaal.
Voor de rest hoor ik de pc ook ook niet opstarten.
De ventilatoren gaan wel allemaal draaien en ook het groene lampje op het moederbard brand.

Configuratie (omdat dit niet echt belangrijk is zeer beknopt).
AMD 3500+
Asus A8N-SLI deluxe
2 X 512 mb

Zelf denk ik dat de cpu kapot is.

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:18

Pieroman

/me

Al geprobeerd je BIOS te resetten?
Blijven de ventilatoren ook draaien, anders kan het een rotte voeding zijn.
Verder nog, heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gelezen.

Als je dit soort dingen ook nog hebt geprobeerd dan weet ik het ook niet zo meer:P
Overigens, als jij de CPU eraf hebt gehaald en er gebeurt niks dan is je CPU niet dood maar het moederbord...

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Sorry hoor maar in what way is de configuratie niet echt belangrijk? Het is hier toch een hardware probleem en dan is de configuratie juist belangrijk.

Begin eens met alleen je moederbord, CPU, GPU en geheugen, op een houten tafel (of ander niet geleidend oppervlak)
Werkt dat, dan langzaam gaan uitbreiden, en pas als alles weer werkt de zooi weer inbouwen in je kast.

Anders bijvoorbeeld je CPU in een ander systeem gaan testen.

• BOUBOU
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-02 10:30

BOUBOU

668:The Neighbour of the Beast

Heb je al eens geprobeerd de stekker even voor 30 seconden uit de voeding te trekken?

server: DUAL 1800+mp 3x80gb raid 5 +2x40+1x10 2 x 300gb maxtor HD, Nvidia Gforce3 128MB DDR

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Kawaii schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:30:

Begin eens met alleen je moederbord, CPU, GPU en geheugen, op een houten tafel (of ander niet geleidend oppervlak)
Werkt dat, dan langzaam gaan uitbreiden, en pas als alles weer werkt de zooi weer inbouwen in je kast.

Dit heb ik al geprobeerd maar werkt niet.

Ik denk niet dat het de voeding is ventilatoren blijven gewoon draaien.
BIOS heb ik gereset via clear RTC RAM bios kan ik namelijk niet inkomen.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Dat je Fan's draaien wil niet zeggen dat de voeding OK is.....Hardware sterft zelden tot weinig op "default"setting. Voeding daartegen wel.......

Probeer een een andere voeding

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Is idd logisch, maar denk niet dat het de voeding is, aangezien ie geen problemen lijkt te hebben met PS-ON en PWR_OK, want de fans gaan immers draaien.

Denk dat ie tijdens POST bijft hangen op defecte CPU, mobo, graka of geheugen. Kan ook nog wat anders zijn. Mijn comp wilde op gegeven moement niet meer booten toen een HD was overleden, maar dat gebeurd bijna nooit.
Zou alle onderdelen gewoon los proberen in andere computer.

Heeft een Asus bord niet zo'n handig diagnositsch display-tje ?

Succes

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:18

Pieroman

/me

Alleen die hele dure nieuwe Gamer borden van Asus krijgen (/hebben? weet niet of ze er al zijn) zo'n mooi display wat aangeeft wat foutgaat, tot nu toe is het dus nog de trial and error manier.
Wat de TS overigens aangeeft is dat hij alles er al uit heeft getrokken en toen ook niks hoorde, incluis de CPU, ik zou dus gaan voor toch brakke voeding (alhoewel hij wel schijnt te willen draaien) of een brak mobo.

Is dit niet gewoon een kwestie garantiegevalletje, als dat er nog is natuurlijk.

Verwijderd

Pieroman schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:32:
Alleen die hele dure nieuwe Gamer borden van Asus krijgen (/hebben? weet niet of ze er al zijn) zo'n mooi display wat aangeeft wat foutgaat, tot nu toe is het dus nog de trial and error manier.
Wat de TS overigens aangeeft is dat hij alles er al uit heeft getrokken en toen ook niks hoorde, incluis de CPU, ik zou dus gaan voor toch brakke voeding (alhoewel hij wel schijnt te willen draaien) of een brak mobo.

Is dit niet gewoon een kwestie garantiegevalletje, als dat er nog is natuurlijk.
Hmm, ik weet weer waarom ik altijd MSI borden heb ;)

Brakke CPU zou ook nog kunnen denk ik, of twee brakke geheugen reepjes, maar dat lijkt me wel heel sterk.

@TS: Wat voor piepjes geeft ie dan wanneer ie niet opstart. En wat voor voeding heb je ?
Pagina: 1