comp loopt laatste tijd vast tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05 13:30
dit zal vast wel veel vaker gezegd zijn maar om dit nou door te spitten: "Zoekresultaat: 3079 topics gevonden" heb ik niet echt tijd voor, nu mijn probleem:

ik heb een fujitsu siemens computer met intel pentium 4 processor 3.0 ghz, 512 mb ram, Sapphire radeon X1600 AGP 512mb, windows XP. De details: videokaart is pas 1 maand oud, maar de vastlopers pas 2 weken, de computer wordt stressed rond de 70 graden.

als ik een game speel (in mijn geval Guild wars)loopt hij na ongeveer 15 minuten spelen spontaan vast, beeld bevriest geluid stopt en alleen de powerknop werkt nog, dit probleem is pas sinds een paar dagen en ik vrees dat het mijn cpu is die toch te warm wordt, en opmerkelijk is is dat ik bij 3dmark05 niet hoger haal dan 2700, waar ik makkelijk overheen zou moeten kunnen met mijn specificaties.

|s er iemand met hetzelfde probleem en heeft het opgelost of weet hoe het op te lossen? help graag :)

Verwijderd

Nieuw CPU-koelertje?

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

dit zal vast nog wel vaker gezegd worden, maar ten eerst had je dan beter moeten zoeken, en had je ze idd door moeten nemen. nu jou probleem

Het is natuurlijk vrij makkelijk om even een progseltje te downloaden die je temps in de gaten houdt, en vervolgens even de log terug te kijken na een crach. Dan weet je meteen of hij te warm wordt.
maar 70 graden stressed is vrij veel, ik zou toch m'n cooler/coolpasta 's even controleren en desnoods vervangen.
Misschien veel stof in je cooler? Of slechte airflow waardoor de warme lucht niet uit je kast komt?

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Hmmmm je hebt geen tijd om zelf te zoeken maar je verwacht wel van andere mensen dat ze dan voor jou gaan zoeken? Interessant...

Over je probleem...je zegt dat je computer 70 graden word...hoe moet ik dat zien.

De cpu?, gfx?, north/southbridge?, voeding?, muis? toetsenbord?

Ik zou eerst eens wat meer informatie geven...

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 14:22

4VAlien

Intarweb!

Ik heb ook niet zo'n zin om meer dan deze regel te posten. Het kan daarentegen altijd nog erger, dat de powerknop ook niet meer reageert en je de stekker uit de voeding moet trekken.

• hugoy
het probleem is is dat we een half jaar geleden al nieuwe koeler hadden, en moet ie dan zo snel weer vervangen worden?

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

hugoy schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:23:
het probleem is is dat we een half jaar geleden al nieuwe koeler hadden, en moet ie dan zo snel weer vervangen worden?
Een beetje koeler gaat jaren mee, maar wat dacht je van schoon/stofvrij maken? Ik denk zelf eerder aan de voeding trouwens, wat zit er voor voeding in?

Maar een beetje meer info geven kan geen kwaad voor een verdere oplossing, plus dat je er inderdaad zelf ook wel wat voor mag doen qua uitzoeken.

Specs

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:51

Thandor

SilverStreak

hugoy schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:23:
Wellicht heb je de koeler toen niet goed vervangen of is die nieuwe koeler niet voldoende. De koeling van een PC bestaat niet enkel uit de processor koeler. Er moet ook airflow zijn die door de kast stroomt. Voor dit laatste hebben ze zogenaamde case-fans (kast koelers) uitgevonden ;)

Verder kun je bij dit soort problemen toch beter de search erbij pakken gezien er talloze suggesties naar boven komen m.b.t. koeling. Daaronder zal ook stof vallen maar deze optie is reeds genoemd.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• hugoy
voeding is 350 watt meegeleverd bij de computer en de fan is geinstalleerd door een monteur dus die zou wel goed geinstalleerd moeten zijn :? en de rede dat ik toch niet alle details kan geven is dat ik toch niet echt volledig alles ervan weet, ik verwacht dat als ik iets koop dat het dan ook goed functioneert :P en stofvrij gemaakt had ik tijdens het monteren van de nieuwe kaart gedaan, maar hoe komt het zo plotseling in deze 2 weken?

(alvast bedankt voor de huidige reacties ik bekijk alle mogelijkheden :P )

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De search is helemaal niet nodig als er een goede FAQ is ;)

Neem eens het PMG Beleid door en aansluitend de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Mocht je daar niet uitkomen, start dan een topic dat aan het PMG Beleid voldoet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.