'Member of domain' terugzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SeD_NcL
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-03 19:07
Deze week was ik niet zo slim bezig met de instellingen van mijn laptop. Ik had mijn domain instelling veranderd naar workgroup en de boel afgesloten. Daardoor kon ik niet meer inloggen (de laptop is van de zaak en de domain instelling stond dus ook voor zaak ingesteld).
Nu heb ik gelukkig de username en password van het admin account kunnen achterhalen. Alleen als ik nu de domain instelling weer wil terugzetten begint hij te piepen over een username en password. Als ik hier mijn werk username en password invoer, dan zegt hij: access denied. Nu is mijn vermoeden dat als ik de laptop op de zaak weer aansluit (wired) hij dit wel gewoon accepteert. Maar ik woon iets te ver van de zaak af om er even langs te gaan, daar naast kom ik er maar een paar keer per jaar.
Mijn vraag is dan ook of ik het domain op een andere manier weer kan invullen, zonder dat hij een check doet.

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
vpn connectie maken?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Volgens mij moet je met elke verbinding (LAN/VPN) in ieder geval met een domein account inloggen om je pc weer bij het domein aan te melden. Oftewel, dit gaat je niet lukken zonder hulp van systeembeheer.

Neem even contact met hun op...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• SeD_NcL
Contact heb ik al met hun gehad, vandaar dat ik ook langs moet komen op de zaak. Ik had gehoopt dat het misschien ook gewoon thuis opgelost had kunnen worden. Ik heb thuis wel een VPN verbinding. Er zit volgens mij ook een domein account op de laptop.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-04 16:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De enige manier om je laptop weer member van het domain te maken is om bij dat netwerk aanwezig te zijn. Hetzij via een VPN (je kan de DC's 'zien') hetzij fysiek in het pand.

Dat had je met 2 tellen nadenken ook wel kunnen bedenken ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• SeD_NcL
Ja zover was ik ook. Echter lukt het niet, omdat hij dan om een gebruikersnaam en wachtwoord vraagt. Als ik dan mijn eigen gebruikersnaam en wachtwoord invul, dan zegt hij: Acces Denied. En dat is dan met een VPN verbinding.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-04 10:01

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Omdat je rechten moet hebben om een computer aan het domein toe te voegen. En dat is over het algemeen de Administrator. :)

Niet de locale admin, maar de domain admin ;)

• SeD_NcL
Dat zal wel het probleem zijn. Als er geen andere mogelijkheid is om het weer in orde te krijgen, dan zal ik toch maar een keer op de zaak langs moeten gaan met laptop en al.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Equator schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:38:
Omdat je rechten moet hebben om een computer aan het domein toe te voegen. En dat is over het algemeen de Administrator. :)

Niet de locale admin, maar de domain admin ;)
iedereen kan workstations aan het domain toevoegen (maximaal 10 stuks!) in 2003 is dit default aan. (elke 'authenticated user' that is)

'add workstations to domain right'.... tenzij de sysbeheerder dat recht heeft ontnomen.

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1