[W2K] MSI package installeren via GPO

Pagina: 1
Acties:

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:24

The End

!Beginning

Topicstarter
Ik wil een MSI package via een GPO installeren. De domain controller is een Windows 2000 + SP4 server en de clients zijn Windows 2000 / XP.

Dit is op zich niet zo'n probleem. Als ik een machine policy maak, dan wordt de applicatie geinstalleerd als de client opstart.

Echter als ik een user policy maak, dan wordt de applicatie pas geinstalleerd als ik op een shortcut naar de applicatie click. (De shortcut is 'advertised' in het MSI package).

Ik wil geen gebruik maken van de advertisement feature. Ik wil dat de applicatie meteen wordt geinstalleerd als de gebruiker inlogt. Op Windows 2003 is hiervoor ook een optie in de GPO ('Install at logon'); die is echter niet aanwezig op Windows 2000. Weet iemand hier een oplossing voor? (Een oplossing die ik had, was een shortcut maken in de startup folder in het start menu. Dan wordt de applicatie ook meteen geinstallerd als de user inlogt, dit echter niet een erg goede oplossing)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:26

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is er precies mis met assignen aan een werkstation?
The End schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:03:
Ik wil dat de applicatie meteen wordt geinstalleerd als de gebruiker inlogt.
Wat is de redenatie hierachter?

[ Voor 80% gewijzigd door Question Mark op 22-08-2006 12:19 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• The End

The End

!Beginning

Topicstarter
Question Mark schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:18:
Wat is er precies mis met assignen aan een werkstation?

[...]
Wat is de redenatie hierachter?
Dan kan je niet (makkelijk) per user specificeren wie de applicatie krijgt.

Er moeten verschillende registry keys geset worden door de installer (Kunnen niet door de GPO geset worden). Deze worden niet geset totdat de applicatie volledig is geinstalleerd, maar moeten wel meteen geinstalleerd worden.

[ Voor 34% gewijzigd door The End op 22-08-2006 12:22 ]

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Volgens http://support.microsoft.com/kb/314934 is het alleen maar mogelijk om te assignen op computerniveau, of advertise/publish op userniveau met group policy's (met 3-rd party tools als SMS kan het wel weer).

Maar, worden de ontbrekende registry-keys in de Current_User niet "gerepaired" als deze ontbreken (mits je package goed opgezet is zal dit moeten gebeuren)

[ Voor 3% gewijzigd door Question Mark op 22-08-2006 12:42 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• The End

The End

!Beginning

Topicstarter
Question Mark schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:31:
Volgens [url]http://support.microsoft.com/kb/314934//url] is het alleen maar mogelijk om te assignen op computerniveau, of advertise/publish op userniveau met group policy's (met 3-rd party tools als SMS kan het wel weer).

Maar, worden de ontbrekende registry-keys in de Current_User niet "gerepaired" als deze ontbreken (mits je package goed opgezet is zal dit moeten gebeuren)
Dat artikel zegt dat je kan assignen voor users of computers. In het geval van user assignment wordt de applicatie pas 'gefinalized' als de user de applicatie start.

Het probleem is dus dat de applicatie dus helemaal niet is geinstalleerd als de user hem nog niet heeft opgestart. Er zijn dan dus nog geen registry keys geinstalleerd die eventueel gerepareerd moeten worden.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

When you assign an application to a user, its icons are set up and the software is installed on first use. If you assign to a computer, it will be installed the next time the computer starts.
Assignen aan een user heeft weinig zin, dat installed de applicatie at "first use", dat wil je niet.
Ik zou persoonlijk eens gaan testen om:
  • De software te assignen op computerniveau (dus installed at first reboot)
  • Alle user gerelateerd registry settings opnemen in één component van je MSI, en één van deze registry settings als key-component instellen (dus binnen je MSI-editor).
Tijdens het aanloggen van een user gebeurt er niets. Start de user de applicatie op, dan mist het key-component van een component. Dit component zal vervolgens gehealed worden door de Windows Installer. Het enige wat dit component bevat zijn de user gerelateerde registry settings...

• The End

The End

!Beginning

Topicstarter
Question Mark schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:52:
[...]

Assignen aan een user heeft weinig zin, dat installed de applicatie at "first use", dat wil je niet.
Ik zou persoonlijk eens gaan testen om:
  • De software te assignen op computerniveau (dus installed at first reboot)
  • Alle user gerelateerd registry settings opnemen in één component van je MSI, en één van deze registry settings als key-component instellen (dus binnen je MSI-editor).
Tijdens het aanloggen van een user gebeurt er niets. Start de user de applicatie op, dan mist het key-component van een component. Dit component zal vervolgens gehealed worden door de Windows Installer. Het enige wat dit component bevat zijn de user gerelateerde registry settings...
De software assignen op computer niveau is om verschillende redenen geen optie.

Ik wist niet dat je een registry key ook als key component kon instellen. Ik heb nu de applicatie aan de run key toegevoegd en dan wordt hij ook meteen geinstalleerd en gerund. Dat is al een betere oplossing :)
Pagina: 1