Toon posts:

Wifi router met groot bereik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen. Ik heb even een vraagje waar jullie waarschijnlijk veel meer verstand van hebben dan ik. Ik ben opzoek naar een wireless router die een afstand kan overbruggen van 50 meter (buiten) met daar nog een huis met dikke muren tussen. Ik ben al in wat winkels na gaan vragen over de mogelijk heden en ze kwamen allemaal aan met mimo en van die schoteltjes maar opzich moet het ook mogelijk zijn met alleen een router aangezien ik op beide plaatsen van enkele acces points het zelfde signaal kan ontvangen.

Wie kan mij helpen????

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-03 21:06
ik heb zelf met twee asus wl-300g AP's iets van 100 meter overbrugt.
De ene AP stond onder een schuin dak met dakpannen dus en de andere tegen een buitenmuur.
Je moet ze alleen dan goed neer zetten en uit richten.
Haalde 1MB/s. Das dus 10mbit.
Deze ap's waren zonder externe antennes maar wel met andere firmware voor meer output.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

De winkels hebben gelijk.
Dat je op beide plaatsen een signaal van een ander kan ontvangen, kan komen doordat dat accesspoint/router er direct tussenin zit, of vanaf beide plaatsen gezien geen blokade heeft.

Ik zou persoonlijk gewoon eerst eens zorgen voor wat WiFi apparatuur om te testen iig.
Mocht het niet werken, neem er dan een setje antennes bij. Bij voorkeur een setje paneel antennes.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Tuglio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06-2025
Ik heb 2 x linksys wrt54g met gepatchte firmware. op dd-wrt.com straat wel het 1 en ander. ik overbrug 100 meter nieuwboos, met routers geplaatst bij het raam, maar zonder problemen. Ook heb ik ergens anders 2 van deze dingen aangelegd wel in openzicht maar die overbruggen meer dan 400 meter.

niets richtantennes of wat dan ook, gewoon deze 2 routers.