Toon posts:

Audyssey MultiEQ XT

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een denon avr 2807 met Audyssey technologie.
Eerst wist ik niet wat het was, maar heb het dan opgezocht en ontdekt dat het een geprezen technologie is.
Ik heb hem eens geactiveerd, na een lang caliberatieproces..... het surround is vele beter...maar mijn basweergave is enorm verzwakt vindt ik. (Monitor Audio sub van 500watt)

Heeft er iemand ervaring met de Audyssey technologie en vooral wat de oorzaak kan zijn dat de sub nu zwakjes staat?

Dank

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:59
Uit een folder over de 2807 en de bijbehorende Audessy set-up:

Tips bij het instellen van de Subwoofer:
Wanneer men een Subwoofer met instelbare scheidingsfrequentie (Low Pass Frequency) bezit, draait men de desbetreffende regelaar helemaal naar rechts. Aangezien in het menu van de DENON AV-Receivers 10 verschillende overgangsfrequenties gekozen kunnen worden, gebeurt het Bassmanagement vanuit de AV-Receiver aanmerkelijk exacter. Voor het inregelen kan men het beste het volume van de subwoofer ongeveer op de helft zetten en de fase of 0.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

En gefeliciteerd met je aankoop, ik hoop binnekort ook zo'n mooie receiver aan te schaffen,

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het proces nu al 2 keer gedaan en ben er ni van overtuigd, vooral door die sub.
Hij zet hem altijd outomatisch op het stilste volume.....dan hoor je hem amper...vooral in muziek

Wat is de beste crossoverchannel als je weet dat ik graag wat bas heb.

Die reveiver is zoooo ingewikkeld...:)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:06:
Hij zet hem altijd outomatisch op het stilste volume.....dan hoor je hem amper...vooral in muziek
Lijkt me perfect dan :) Is precies hoe een subwoofer hoort te zijn. Je weet pas dat je wat mist als je hem uit zet.

Let ook dat je de meetmic op je luisterlocatie dient neer te zetten, liefst nog op oorhoogte.

[ Voor 29% gewijzigd door voodooless op 22-08-2006 14:26 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
hij staat dus echt op het minimum hé (-12db) en het verschil met off is MINIMAAL...
ik las op sites dat de bas juist beter en strakker wordt.... nu laat hij zich amper horen vdm.

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:59
Ach, zo'n inregelsysteem is natuurlijk ook niet perfect. Als jij graag wat meer bas hebt, dan zet je de sub toch gewoon wat harder? Gewoon spelen met de instellingen totdat ie klinkt zoals JIJ wilt dat ie klinkt, want dat blijft het belangrijkst...

Verwijderd

Topicstarter
ja, nu zijn die instellingen van die sub veranderd door het systeem
Ik kan niet terug vinden hoe ik hem terug goed kan zetten
dus.... vanaf er iets van bas binnenkomt dat de sub hem krijgt
..........dat hij strak is...
.........crossoverchannels enzo , ook op de sub zelf...

help ,dank

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 17:08

Jag

Chrossoverchannel :P ?

Oplossing: zet de volume van de sub op een 3/10 ofzo (gewoon redelijk laag) voordat je het apparaatje laat meten. Als ie klaar is met meten -en dan heeft ie de sub wat harder gezet- draai je naar je eigen smaak de volumeknop van de sub weer wat hoger.
Pagina: 1