[BusinessObjects 6.5] .Net koppeling

Pagina: 1
Acties:

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Topicstarter
Ik ben bezig met een migratie van een reporting tool die in VB6 gebouwd is naar C#.
Het geheel maakt gebruik van BusinessObjects 6.0 in de huidige versie en dat wordt gemigreerd naar versie 6.5. Nu zag ik op de site van BusinessObjects dat versie XI (11 dus) ondersteuning heeft voor .Net maar ik kan nergens vinden of dit ook met versie 6.5 mogelijk is.
Is er iemand die uit ervaring weet of dit kan of dat het met de libraries van XI mogelijk is om met versie 6.5 te praten?

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-12 21:27
Hmm, tis niet helemaal duidelijk wat je precies wilt maar voor zover ik weet is het niet erg makkelijk om XI en 6.5 te laten babbelen. na 6.5 is Crystal erbij gekomen en is er verder ontwikkeld op basis van de crystal architectuur. Oftewel, dat klopt niet helemaal zeg maar :)

Misschien kun je ff wat duidelijk uitleggen wat precies de bedoeling is?

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Topicstarter
Ok poging tot betere uitleg:
- Er draait een BusinessObjects 6.0 systeem
- Er is een VB6 applicatie die rapporten uit BO ^^ haalt en daar nog een verwerkingsslag overheen haalt (ander lettertype, mergen etc)

Dit wordt nu gemigreerd naar:
- Een BusinessObjects 6.5 systeem
- De VB6 applicatie herbouwd in .Net 2.0

In de oude situatie werd alles met COM gedaan (ook het bewerken van de pdf's met Adobe).
Ik wil nu dus die COM zaken het liefst eruit hebben en die via .Net regelen (dus de communicatie met BO, voor pdf's heb ik al een 3rd party .Net library)

Zo iets duidelijker?

• Redshark
Yep :)

Als ik het goed begrijp heb je dus een rapportagesysteem over een rapportage tool gebouwd?

Is het niet makkelijker om dat soort zaken gewoon aan BO over te laten want dat kan BO toch ook?

Wel kun je zowel 6.0 als 6.5 benaderen mbv VB, maar of je dat ook via .Net kan weet ik niet. Het lijkt mij wel, maar ik het geen ervaring met .Net dus het is een gok :D

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Topicstarter
toeter schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 09:24:
Als ik het goed begrijp heb je dus een rapportagesysteem over een rapportage tool gebouwd?

Is het niet makkelijker om dat soort zaken gewoon aan BO over te laten want dat kan BO toch ook?
Het grootste gedeelte van het rapport komt ook uit BO maar er moeten wat kleine dingetjes aangepast worden die BO niet kan.
De opdrachtgever wil een ander lettertype en meer van dat soort ongein en BO blijkt dus het gevraagde lettertype niet te kennen :X
Wel kun je zowel 6.0 als 6.5 benaderen mbv VB
Ja klopt zo is dat nu dus ook gedaan.
Nou ja ik zit denk ik aan de COM vast.

• Redshark
MTWZZ schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 10:36:
[...]

Het grootste gedeelte van het rapport komt ook uit BO maar er moeten wat kleine dingetjes aangepast worden die BO niet kan.
De opdrachtgever wil een ander lettertype en meer van dat soort ongein en BO blijkt dus het gevraagde lettertype niet te kennen :X
Ah, vandaar :D Dat is niet handig inderdaad maar niks aan te doen.

De kans is idd groot dat je aan de Com vast zit. Kun je niet even bij BO inzicht krijgen in de verschillende interfaces die er (wellicht inmiddels) beschikbaar zijn?

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Topicstarter
BO website is teh braque wat developer informatie betreft voor vorige versies.
Over XI is echt van alles te vinden maar over 6.5 erg weinig.

Eens ff kijken of er hier iemand intern ervaring mee heeft.

• Redshark
Ja klopt. Als je toch voor een klant aan het werk bent heeft je bedrijf vast wel toegang tot de techsupport van BO, en daar staan wel bergen dev info op. Probeer eens of je er een login van kunt krijgen.

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Topicstarter
Het probleem is praktisch opgelost, VS2005 (2003 waarschijnlijk ook) kan gewoon een referentie maken naar een COM object en genereert daar een soort van proxy voor.
Ik moet alleen nog wat met clean-ups doen maar dat moet ook wel te doen zijn.

Verwijderd

Lang leve InterOps! :) Daarna moet je idd. wel even met de vlooienkam door je dispose() routines om de verschillende COM objecten te dereferencen.

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:35:
Lang leve InterOps! :) Daarna moet je idd. wel even met de vlooienkam door je dispose() routines om de verschillende COM objecten te dereferencen.
Idd, ik hou nu alle BO functionaliteit binnen 1 object die maar op 1 plek aangeroepen wordt om het nog een beetje netjes te houden :X

Pagina: 1