twee email domeinen op 1 server laten draaien

Pagina: 1
Acties:

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-02 14:36
ik heb een probleem. al een week probeer ik mijn email server zo in te stellen dat ik twee email adressen op 1 server kan laten draaien. ik heb van alles geprobeerd en rond gezocht maar ik kom er niet uit.
de situatie:

ik heb twee domeinen geregistreerd. averink.nl en ehrhardt.nu. deze zijn bij twee verschillende providers gehost. nu is het geen probleem om 1 domein te laten werken. dat heb ik al een tijdje. ehrhardt.nu werkt prima. een tweede domein erbij lukt me niet.

ik heb bij de ene provider dit ingesteld.

averink.nl mx 10 mail.ehrhardt.nu

zodat al het mail wat op averink.nl binnen komt wordt behandeld door mail.ehrhardt.nu. mijn mail server (mercury mail) behandeld alles van ehrhardt.nu.

ik probeer nu in mercury aan te geven hoe het verder behandeld moet worden. ik heb 1 local host aangemaakt. namelijk mail.ehrhadt.nu. de internet namen die ik eraan gekoppeld heb zijn ehrhardt.n en averink.nl.

in mijn pop server zie ik wel dat allebij de pc's inloggen op mijn server en daar kijken naar mail. er zijn namelijk 2 ip adressen binnen mijn netwerk die verbinding zoeken.

zie ik iets over het hoofd of kan het gewoon niet wat ik wil? ik om er echt niet meer uit.

de mail server draait op een pc waarop ook ehrhardt.nu wordt opgehaald. averink.nl wordt opgehaald op een andere pc.

help!?!?