Toon posts:

SB Live + Doly Surround Stereo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SB Live oem (oudste model) is het mogelijk om deze op mijn stereo installatie aan te sluiten ? (een sony dolby surround set)of moet ik dan de sb live 5.1 kopen ? aan gezien ik 2 stereo uitgangen op mijn live heb zitten (voor en achter kanaal)

thanxs Crea *D

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Soundblaster Live 1024 value (geen 5.1) aangesloten op een Technics Dolby Surround Prologic installatie.

Bij de installatie van de drivers en Live!Ware softwaer van je SBLive krijg je vroeger of later de vraag wat voor speaker-configuratie je op je computer hebt aangsloten. Als je de gewone stereo-uitgang van je SBLive dan hebt aangsloten op een line-in op je versterker, dan kun je de optie "LiveSurround" kiezen, die zou die EAX signalen dan moeten vervormen/converteren naar iets van een Dolby Surround signaal als ik me niet vergis. De aansluiting voor eventuele achterspeakers gebruik je dan dus niet, want dat is voor EAX 4-speaker en dat is NIET hetzelfde als Dolby Surround.

LET OP: ik ga er nu vanuit dat je hem op een ANALOGE Dolby Surround of Prologic installatie aansluit. Dolby Digital/AC3/5.1/DTS is weer een ander verhaal.

Verwijderd

Topicstarter
dat kan ik inderdaad kiezen de "uitgangs vorm" (dus 2 of 4 speakers, surround en headphone)
maar de stereo waar die op moet is dus met 2 front speakers, 2 rear speakers en een center speaker...
dit gaat allemaal samen ? :?

thanxs iig *D

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:56
Als je een Dolby (Prologic) Surround audiosysteempje hebt dan moet je je Live op Live!Surround zetten.. dan heb je Surroundgeluid via je kaartje..

Zo heb ik het staan.. en het geluid dat van mijn DVDtjes komt is gewoon perfect..

Pvouput live

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 19:44

Dr C

met C en CK

Naar mijn weten ligt het er ook maar aan welk DVD prog. je gebruikt. Welke zijn daar eschikt voor?

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Verwijderd

Topicstarter
maar moet ik dan met bijv een 3,5mm jack plug naar 2 tulip stekkers (met zo'n kabel :P) van de groene (voorste kanaal van mijn SB Live) naar een ingang op mijn stereo ?

thanxs Crea *D
Pagina: 1