Toon posts:

[XP] 3 PC's met verschillende gebruiknamen, en 1 USB schijf*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedendag goeierds,

misschien weet iemand van jullie hier raad mee.............

ik heb 3 computers en een usb hdd via externe stroom en een usb kabel direct op me pc
wanneer ik een map met inhoud op de usb hdd kopieer vanaf pc 1, en de hdd netjes afsluit en aan een andere pc (2-3) hang dan kan ik de net gekopieerde map wel zien staan maar hij is leeg geeft het ballonnetje aan, wanneer ik hem probeer te openen is de toegang geweiged

hang ik de hdd weer aan de pc waarvan ik de bestanden gekopieerd heb dan kan ik gewoon in de mappen en de gewenste bestanden gebruiken

ik vermoed dus dat er iets is met betrekking tot de verschillende gebruikers namen op de 3 pc's, en toegangsrechten van mappen op de hdd

weet iemand een oplossing zodat ik dit probleem kan verhelpen

mvg

shakena
;)

• Netraam
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-03 10:31
Heeft de externe hardeschijf NTFS als bestandssysteem?
Zoja, moet je naar de rechten kijken van de schijf en de directories.

Verwijderd

Topicstarter
ja de schijf heeft NTFS

en hoe doe ik dit kijken en veranderen van de rechten van directories

shakena

Verwijderd

zien da ge in de rootmap zit van de schijf, daar rechtermuisknop -> eigenschappen -> tabblad beveilig en daar de groep iedereen volledig beheer geven.

succes

Verwijderd

Topicstarter
het tabblad beveiliging ontbreekt in mijn xp professional wanneer ik op een map of in het witte gedeelte de eigenschappen opvraag

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:48:
het tabblad beveiliging ontbreekt in mijn xp professional wanneer ik op een map of in het witte gedeelte de eigenschappen opvraag
Weet het niet meer 100% zeker en kan het nu ook niet opzoeken. Maar geloof dat het iets was met extra --> Geavanceerd en dan eenvoudig delen uitschakelen geloof ik. Hierna komt er dan een tabblad bij. Correct me if im wrong ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:55:
[...]

Weet het niet meer 100% zeker en kan het nu ook niet opzoeken. Maar geloof dat het iets was met extra --> Geavanceerd en dan eenvoudig delen uitschakelen geloof ik. Hierna komt er dan een tabblad bij. Correct me if im wrong ;)
idd dat is de oplossing :p

Verwijderd

Topicstarter
heb bovenstaande dingen allemaal geprobeert en tot op nu geen verbetering

ik dacht ik deel de gehele hdd voor een eventueel netwerk (want heb geen netwerk hier) zodat xp opnieuw gaat indexen en mapmachtigingen bekijkt en maakt, maar ook dan geen toegang tot de mappen
wanneer ik de map eigenschappen opvraag heb ik wel een extra tabblad maar geen geavanceerd daar, de map is 0 bytes groot en bij de rest staat ook 0 bytes terwijl mijn hdd de gebruikte ruimte wel als verloren/gebruikt aangeeft

dus zover ik weet staat het er
alleen nu nog openen of weg kopieren zodat ik de bestanden heb en format c kan doen

nu heb ik gehoord dat je bij FAT32 dit probleem niet hebt ivm het ontbreken van de uitgebreide mogelijkheid van mapmachtigingen die NTFS wel heeft

hoe wijzig ik deze mapmachtigingen zodat iedere pc waar ik me usb schijf aan hang de map kan gebruiken

shakena

thx voor jullie hulp tot zover.........

Verwijderd

Als je zeker bent dat de rechten goed hebt gezet zoals wij hier u hebben meegedeeld en het nog ni werkt, is porberen met FAT32. Maar normaal zou het moeten werken als je de rechten en machtigingen hebt juist gezet...

Verwijderd

Topicstarter
ik kom dus niet bij de machtiging wijzigingen van de map

???????????????

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 02:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de computer in veilige modus opgestart als administrator en hier heb ik wel het tabblad beveiliging

thx......

nu krijg ik hier de melding dat ik de map machtigingen alleen kan bekijken en niet bewerken
wanneer ik dan ga kijken dan zijn alle rechten niet aangevinkt en grijs ik zie ook geen andere gebruikers boven in het kader die de map eventueel wel zouden mogen gebruiken

ik kan hier ook geen nieuwe gebruiker toevoegen

een rede of foutcode geeft ie niet

de pc waarmee ik de bestanden erop gezet heb heb ik al geformateerd dus das geen optie meer jammer genoeg

hoe nu verder volgens iemand ?????

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 02:20 ]

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
de pc die je geformateeerd hebt voorzien van 3 partities:
1*fat32
1*ext3
1*linux swap

dan linux instaleren vanaf bijvoorbeeld een ubuntu cd.
externe usb driver met ntfs aankoppellen, en deze leeghalen en dus op de fat32 partitie zetten.

is er onder windows ook geen conversiemogelijkheid van ntfs naar fat32?

in iedergeeval.. all is not lost, en de rechten goed zetten zou kunnen helpen, maar kan veel werk zijn.

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 20:45
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 02:13:
nu krijg ik hier de melding dat ik de map machtigingen alleen kan bekijken en niet bewerken
wanneer ik dan ga kijken dan zijn alle rechten niet aangevinkt en grijs ik zie ook geen andere gebruikers boven in het kader die de map eventueel wel zouden mogen gebruiken

ik kan hier ook geen nieuwe gebruiker toevoegen
Waarschijnlijk heb je niet voldoende rechten om de rechten aan te passen. Wanneer je met een Windows gebruiker inlogt welke lid is van de Administrators groep zou je deze rechten jezelf moeten kunnen toe-eigenen in het tabblad eigenaar.

[ Voor 0% gewijzigd door sPENKMAN op 23-08-2006 02:47 . Reden: 1 spelfout is niet erg... maar drie? :X ]

Eve char: Warock <TEST>

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-03 09:18

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Is dat niet wat rigoreus? Volgens mij moet dit veel simpeler kunnen.

Ik denk dat de TS even moet kijken dat hij die eigenschappen wel opvraagt op de computer waarop hij de bestanden WEL kan zien.

Als ik dit lees:
wanneer ik de map eigenschappen opvraag heb ik wel een extra tabblad maar geen geavanceerd daar, de map is 0 bytes groot en bij de rest staat ook 0 bytes terwijl mijn hdd de gebruikte ruimte wel als verloren/gebruikt aangeeft
Wekt dat bij mij de indruk dat dit geprobeerd is op één van de computers waar hij niet bij de data kon.

Als de TS het eens probeert op de computer waar hij wel bij de data kan, misschien dat daar ook het tabblad wel verschijnt?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

ieoie,

Welkom op GoT :)
Ik begin eens even met het aanpassen van je topic titel want ik mis daarin de Windows versie - iets wat we wel belangrijk vinden op GoT :)

Daarnaast vinden wij op GoT het erg belangrijk dat je aangeeft in je topic wat je zoal al geprobeerd en gedaan hebt - waar heb je bijvoorbeeld al eens op gezocht, heb je al eens in de Windows Clients FAQ gekeken, en wat lukte er niet aan die gevonden oplossingen? In jouw geval staat je vraag bijvoorbeeld letterlijk in de Windows Clients FAQ vermeld - dus begin daar eens mee ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 02:13:
...tenzij je jezelf eigenaar maakt van de directory en bestanden (geeft ie dan ook aan).

Vanaf dat moment is het simpelweg de FAQ volgen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1